yanek83 Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 Witam Opanowałem już jak poruszać jednolitym obiektem za pomocą kości w blenderze a co jeśli chciałbym stworzyć coś w rodzaju ramion np koparki gdzie widać ruchome elementy. Jak poruszać za pomocą armatury kilkoma obiektami? :) Druga sprawa to chciałbym aby kości nie deformowały obiektów a jedynie nimi poruszały :) czy to chodzi o parenting czy rozwiązanie jest w czymś innym? Do postu dołączam załącznik z przykładową "nóżką".
mara Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 1 tworzysz szkielet z tylu kości iloma częściami chcesz poruszać 2 parentujesz model do szkieletu 3 tworzysz odpowiednie vertex grupy - zaznaczasz wszystkie wierzchołki jednego elementu (jeżeli tworzą jedną siatkę użyj skrótu L) i przypisz (assign) do nowej vertex grupy (panel Link and Materials - F9), nową grupę nazwij tak jak nazywa się kość, która będzie sterować tym elementem, w polu Weight powinienes wpisać 1, zrób tak z każdym elementem 4 teraz możesz już w pełni sterować swoją koparą ;) generalnie rig, który opisałeś jest najłatwiejszy z możliwych ponieważ nie musisz się bawić z Weight Paint'em, poza tym taki sam efekt możesz uzyskać bez kości! wystarczy pobawić się parentingiem pomiędzy obiektami i odpowiednim ustawieniem położenia object origin (pivot) każdego elementu - każdy z nich musi być osobnym obiektem (P)
Ania Napisano 9 Czerwiec 2008 Napisano 9 Czerwiec 2008 Jeszcze jest druga metoda: Wchodzisz w pose mode w armature > wybierasz obiekt (nie wychodząc z pose mode) > z shiftem wybierasz kość która ma tym obiektem ruszać > ctrl+P > make parent to bone.
yanek83 Napisano 10 Czerwiec 2008 Autor Napisano 10 Czerwiec 2008 dziękuję Aniu twój sposób okazał się najprostszy i najlepszy :) PS. twoje videotutki zasługują na ogromną liczbę repów :) na prawdę wielki "szacun"
maxofp2p Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 A ktoś może wiem co mam zrobi w takiej sytuacji? Mam zaimportowana charakter z internetu i chciałem go wprawić w ruch ale kiedy złączyłem juz wszystkie kosci z cialem itp to nie mam w panelu links and materials vertex group.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się