Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Opanowałem już jak poruszać jednolitym obiektem za pomocą kości w blenderze a co jeśli chciałbym stworzyć coś w rodzaju ramion np koparki gdzie widać ruchome elementy. Jak poruszać za pomocą armatury kilkoma obiektami? :)

Druga sprawa to chciałbym aby kości nie deformowały obiektów a jedynie nimi poruszały :) czy to chodzi o parenting czy rozwiązanie jest w czymś innym?

Do postu dołączam załącznik z przykładową "nóżką".

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 6,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 tworzysz szkielet z tylu kości iloma częściami chcesz poruszać

2 parentujesz model do szkieletu

3 tworzysz odpowiednie vertex grupy - zaznaczasz wszystkie wierzchołki jednego elementu (jeżeli tworzą jedną siatkę użyj skrótu L) i przypisz (assign) do nowej vertex grupy (panel Link and Materials - F9), nową grupę nazwij tak jak nazywa się kość, która będzie sterować tym elementem, w polu Weight powinienes wpisać 1, zrób tak z każdym elementem

4 teraz możesz już w pełni sterować swoją koparą ;)

 

generalnie rig, który opisałeś jest najłatwiejszy z możliwych ponieważ nie musisz się bawić z Weight Paint'em, poza tym taki sam efekt możesz uzyskać bez kości! wystarczy pobawić się parentingiem pomiędzy obiektami i odpowiednim ustawieniem położenia object origin (pivot) każdego elementu - każdy z nich musi być osobnym obiektem (P)

Napisano

Jeszcze jest druga metoda:

Wchodzisz w pose mode w armature > wybierasz obiekt (nie wychodząc z pose mode) > z shiftem wybierasz kość która ma tym obiektem ruszać > ctrl+P > make parent to bone.

Napisano
  • Autor

dziękuję Aniu twój sposób okazał się najprostszy i najlepszy :)

PS. twoje videotutki zasługują na ogromną liczbę repów :) na prawdę wielki "szacun"

Napisano

A ktoś może wiem co mam zrobi w takiej sytuacji?

Mam zaimportowana charakter z internetu i chciałem go wprawić w ruch ale kiedy złączyłem juz wszystkie kosci z cialem itp to nie mam w panelu links and materials vertex group.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności