Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Opanowałem już jak poruszać jednolitym obiektem za pomocą kości w blenderze a co jeśli chciałbym stworzyć coś w rodzaju ramion np koparki gdzie widać ruchome elementy. Jak poruszać za pomocą armatury kilkoma obiektami? :)

Druga sprawa to chciałbym aby kości nie deformowały obiektów a jedynie nimi poruszały :) czy to chodzi o parenting czy rozwiązanie jest w czymś innym?

Do postu dołączam załącznik z przykładową "nóżką".

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 tworzysz szkielet z tylu kości iloma częściami chcesz poruszać

2 parentujesz model do szkieletu

3 tworzysz odpowiednie vertex grupy - zaznaczasz wszystkie wierzchołki jednego elementu (jeżeli tworzą jedną siatkę użyj skrótu L) i przypisz (assign) do nowej vertex grupy (panel Link and Materials - F9), nową grupę nazwij tak jak nazywa się kość, która będzie sterować tym elementem, w polu Weight powinienes wpisać 1, zrób tak z każdym elementem

4 teraz możesz już w pełni sterować swoją koparą ;)

 

generalnie rig, który opisałeś jest najłatwiejszy z możliwych ponieważ nie musisz się bawić z Weight Paint'em, poza tym taki sam efekt możesz uzyskać bez kości! wystarczy pobawić się parentingiem pomiędzy obiektami i odpowiednim ustawieniem położenia object origin (pivot) każdego elementu - każdy z nich musi być osobnym obiektem (P)

Napisano

Jeszcze jest druga metoda:

Wchodzisz w pose mode w armature > wybierasz obiekt (nie wychodząc z pose mode) > z shiftem wybierasz kość która ma tym obiektem ruszać > ctrl+P > make parent to bone.

Napisano
  • Autor

dziękuję Aniu twój sposób okazał się najprostszy i najlepszy :)

PS. twoje videotutki zasługują na ogromną liczbę repów :) na prawdę wielki "szacun"

Napisano

A ktoś może wiem co mam zrobi w takiej sytuacji?

Mam zaimportowana charakter z internetu i chciałem go wprawić w ruch ale kiedy złączyłem juz wszystkie kosci z cialem itp to nie mam w panelu links and materials vertex group.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.