yanek83 Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Witam Opanowałem już jak poruszać jednolitym obiektem za pomocą kości w blenderze a co jeśli chciałbym stworzyć coś w rodzaju ramion np koparki gdzie widać ruchome elementy. Jak poruszać za pomocą armatury kilkoma obiektami? :) Druga sprawa to chciałbym aby kości nie deformowały obiektów a jedynie nimi poruszały :) czy to chodzi o parenting czy rozwiązanie jest w czymś innym? Do postu dołączam załącznik z przykładową "nóżką". Link to comment Share on other sites More sharing options...
mara Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 1 tworzysz szkielet z tylu kości iloma częściami chcesz poruszać 2 parentujesz model do szkieletu 3 tworzysz odpowiednie vertex grupy - zaznaczasz wszystkie wierzchołki jednego elementu (jeżeli tworzą jedną siatkę użyj skrótu L) i przypisz (assign) do nowej vertex grupy (panel Link and Materials - F9), nową grupę nazwij tak jak nazywa się kość, która będzie sterować tym elementem, w polu Weight powinienes wpisać 1, zrób tak z każdym elementem 4 teraz możesz już w pełni sterować swoją koparą ;) generalnie rig, który opisałeś jest najłatwiejszy z możliwych ponieważ nie musisz się bawić z Weight Paint'em, poza tym taki sam efekt możesz uzyskać bez kości! wystarczy pobawić się parentingiem pomiędzy obiektami i odpowiednim ustawieniem położenia object origin (pivot) każdego elementu - każdy z nich musi być osobnym obiektem (P) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Jeszcze jest druga metoda: Wchodzisz w pose mode w armature > wybierasz obiekt (nie wychodząc z pose mode) > z shiftem wybierasz kość która ma tym obiektem ruszać > ctrl+P > make parent to bone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanek83 Posted June 10, 2008 Author Share Posted June 10, 2008 dziękuję Aniu twój sposób okazał się najprostszy i najlepszy :) PS. twoje videotutki zasługują na ogromną liczbę repów :) na prawdę wielki "szacun" Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxofp2p Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 A ktoś może wiem co mam zrobi w takiej sytuacji? Mam zaimportowana charakter z internetu i chciałem go wprawić w ruch ale kiedy złączyłem juz wszystkie kosci z cialem itp to nie mam w panelu links and materials vertex group. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now