Jump to content

maxofp2p

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

1 Follower

About maxofp2p

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/04/1990

City (optional)

  • Miasto
    Okolice Łodzi
  1. Publikuje ten temat w ramach sprostowania, zastosowania tej technologii oraz jego funkcjonowania. A więc zaczynając od krótkiej teorii: IPI soft jak już większość zainteresowanych wie, jest to oprogramowanie przeznaczone do trackowania animacji za pomocą kamer Kinect( max. 2) lub kamer PS3 eye( 1-6 kamer zależności od zakupionej licencji). Zakres eksportowania animacji do danego formatu nie obejmuje tylko formatu BVH. Dodatkowo chciałbym nadmienić fakt że format BVH jest dedykowany wybranym programom tj. 3ds max(biped i Motion Builder), Blender, iClone, Poser 8. Dodatkowo do oprogramowania producenci zaprojektowali specjalny "darmowy" IPI recorder który umożliwia przechwytywanie obrazu z kamer PS3 eye lub kamer Kinecet. IPI recorder jest przeznaczony do nagrywania surowych materiałów które są na kolejnym etapie będą wykorzystywane do dalszego użytkowania. Przechodząc do praktycznego zastosowania: Kamery PS3 eye: W przypadku PS3 eye (licencji BASTIC), polega na rozstawieniu 3 kamer w odległości (standardowej) 3,5m od siebie tworząc półokrąg (120-160 stopni). Trzeba też pamiętać o tym że kamery muszą być wysokością rozstawione 2x 1,5m i 1x 2m, korzystając z kamer ps3 eye na początku mogą powstawać problemy które mogą wynikać z złego rozstawienia kamer powodując złe analizowanie ruchu ciała. Następnie po rozstawieniu kamer przechodzimy do kalibracji którą wykonujemy przed animacją. Po wykonaniu kalibracji przechodzimy do trackowania naszego nagrania który wygląda następująco: [video=youtube;v=EEe-A1TJatU[] Kamery Kinect: IPI soft wykorzystuje system obliczeniowy kinecta który pozwala określić pozycje oraz odległość w której znajduje się osoba nagrywana co pozwala uzyskanie dobrej jakości animacje, ponad to autorzy dokonali aktualizacji oprogramowania która umożliwia użycie 2 kamer Kinect pozwalając na uzyskanie jeszcze lepszej jakości animacji. Przy zastosowaniu 2 Kinect-ów też jest wymagana kalibracja. Dodatkowe informacje odnośnie IPI soft można znaleźć na oficjalnej wiki http://ipisoft.com/en/wiki/index.php?title=Main_Page
  2. Zapowiada się ciekawie! Czekam na efekt końcowy!:D
  3. Tytuł tematu zatem jest mylący, popieram fakt że "IPI Recorder" jest darmowy ale hasło "Darmowy motion-capture" jest moim skromnym zdaniem niewłaściwym określeniem tytułu tematu.
  4. Jak dla autora wątku IPI soft motion capture jest za darmo to ja jestem od jutra proboszczem ;) Ciekawe czemu licencje zatem są płatne?.... Paradoks? Nagrywanie recorderem to początek do sesji mocap. potem potrzeba skalibrować scenę w której postać będzie animowana potem "IPI soft-em" renderuje się animacja.
  5. Pozwolę sobie wtrącić "sprawdzone" 3 grosze na ten temat. IPI soft jest oprogramowaniem do wykonywania animacji w systemie bez markerów czyli nie jest to animacja w czasie rzeczywistym. Jaka jest różnica miedzy nagraniami z Kinect a kamerami PS3 eye? W przypadku Kinect, IPI soft wykorzystuje system obliczeniowy kinecta który pozwala określić pozycje oraz odległość w której znajduje się osoba nagrywana co pozwala uzyskanie dobrej jakości animacje, ale jeżeli nasza kamera nie będzie miała w zasięgu swojej widoczności danej partii ciała( np. pozycja boczna, niewidoczna lewa ręka) powstawać będzie nieprzewidywana przez kinecta animacja która przedstawia typowe "drżenie" do momentu przywrócenia do zasięgu w której kinect z powrotem tworzy poprawną animacje. W przypadku PS3 eye (licencji BASTIC), polega na rozstawieniu 3 kamer w odległości (standardowej) 3,5m od siebie tworząc półokrąg (120-160 stopni). Trzeba też pamiętać o tym że kamery muszą być wysokością rozstawione 2x 1,5m i 1x2m, korzystając z kamer ps3 eye na początku mogą powstawać problemy drobiazgowe które mogą wynikać z złego rozstawienia kamer powodując złe analizowanie ruchu ciała. Dodatkowo IPI soft wykorzystując nagranie wykonane z PS3 eyes analizuje nasz ubiór w celu uniknięcia problemu gdy ktoś przejdzie koło osoby animowanej. Podsumowując: Kinect można wykorzystać do animacji dialogowych lecz bardziej zaawansowane animacje mogą nie kolidować gdy nasz aktor zasłoni nieumyślnie daną część ciała. PS3 eyes pozwala na wykonanie bardziej zaawansowanych animacji, dla początkujących może okazać się uciążliwy pod kątem rozstawiania kamer. PS: Nie jest to publiczna reklama tylko moja ocena oprogramowania. Pozdrawiam.
  6. witam wszystkich użytkowników i mam do was pytanie czy na podstawie blendera można zrobić grę online??(jezeli tak to jak?) A proźbe mam taka bo namęczyłem sie trochę przy modelowaniu pewnego stworka który już prawie ukończyłem tylko chce uzyskac efekt taki jak w linku poniżej A wyszło mi coś takiego http://www.bankfotek.pl/view/148603 I proźba jest taka czy ktoś chciałby upiększyć tego stworka?? mogę wyslac model w wersji OBJ jeżeli ktoś chce obrobić go w innym programie.
  7. witam a jestescie wstanie jak osiagnosc efekt animmacji 2D ja w linku poonizej chidzi o jakosc czy to da sie jakims darmowym programem zrobic??
  8. No dobra ale tam niby jest ze poowinno mi sie pokazac ktore wertexy przylaczyly sie do kosci wcisajac Selct a u mnie narazie nic nie oswietlilo mi jak w tutorialu
  9. http://wiki.blender.org/index.php/Manual.pl/Pierwsza_Animacja_w_30_i_30_Minut_Czesc_II
  10. maxofp2p

    Problem z tutorialem

    Witam mam pewnie prosty problem według was ale skoro ja go nie umiem rozwiązać sam to wiec pisze: Wszedłem na standardowego tutoriala 1 animacja w 30 min i jest taki drobny problem z czescia II w ktorej jest napisane cos takeigo"Po naciśnięciu przycisku menu, pojawi się menu z wszystkimi dostępnymi grupami wierzchołków" O jakie niby menu tutaj chodzi aby uruchomić to drugie??
  11. A ktoś może wiem co mam zrobi w takiej sytuacji? Mam zaimportowana charakter z internetu i chciałem go wprawić w ruch ale kiedy złączyłem juz wszystkie kosci z cialem itp to nie mam w panelu links and materials vertex group.
  12. No biped to jest szkielet charakteru z tego co ja wiem i mozna go jakoś przerabiać narazie wiem tyle ze mogę bipeda na szkieleta male lub female wybrać oraz to jest najprostrzy sposób do robienia prostej animacji a mi chodzi o modelowanie indywidualnego charakteru który nie przypomina kanciatego bipeda. Więc chyba troszke na ten temat wiem a jeżlei chodzi o tutoriale z matrwa naturą mam ich przesyt jak narazie zrobiłem ich tylko 20.
  13. Witam wszystkich userów ponownie:) Po mojej długiej nieobecności na forum(gdyż zbierałem fundusze na 3D maxa) postanowilem powrócić z nowymi pytaniami dotyczących 3D maxa 8 i pytanie brzmi następująco: Czy są jakieś tutoriale na temat tworzenia charakterów( nie mówię o gotowym modelu bipied chyba ze da sie go mocno zmodyfikować)??? Wiem ze to długa robota będzie. Jeżeli ktoś zastanawia sie dlaczego od tego chce robić odpoiwedź prosta wystraczy ze mam 400 tutoriali z martwa natura typu domek itp
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy