Skocz do zawartości

Wiz 3d: Interior - (moje pierwsze poważne zlecenie)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jak widać robię wizkę wnętrza na zamówieni dla dziewczyny, która skończyła architekturę wnętrz. To maja pierwsza poważna wizka wnętrza więc nie jest tak łatwo.

 

Każda krytyka, porada jest dla mnie na wagę złota, nie chce zepsuć tego zlecenia. Pozdro

 

zaslonylineal0006vy8.jpg

zaslonylineal0001ce5.jpg

Edytowane przez claude
  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witaj,

Podoba mi sie, mam tylko kilka zastrzezen, ale sam jestem świerzy w tym wiec sie nie przejmuj za bardzo :)

materiał na nogi stołu i krzeseł - za bardzo lustrzany, nie przypomina metalu

krzesła - brak textury

pod lampą nie ma cienia, a jest swiatło?? - brak AO

za dużo światła po lewej

 

Takie miałbym uwagi, ale pracka mi sie podoba

Zapraszam do mnie, moja pierwsza praca dwa wątki wyżej :)

Napisano

1 render:

przepalone okna az przesadnie, lustrzana podloga powinny byc bardziej rozmyte odbicia i mniej intensywne, telewizor jakos malo widoczny zlewa sie, dziwne oswietlenie za oknem ufo a w srodku ciemno i bardzo rozmyte cienie jak w pochmurny dzien

 

2 render:

 

lewa strona znow przepalona (pobaw sie color mappingiem), znow podloga, dziwne odbicie na metalowych czesciach krzesel, tylne krzesla wchodza w ten stol, lewa czesc kuchni sprawa wrazenie przezroczystej, dziwnym trafem akura garnkowi pozalowales refleksow, nie wiem czy lampa nie zaduza

 

Podsumowanie: modele wygladaja raczej spoko ale gorzej z materialami i oswietleniem

Napisano

Jeżeli robisz to na zamówienie odpłatne, to moim zdaniem najpierw powinieneś był się uczyć, a później bawić w zlecenia, bo w ten sposób możesz w łatwy sposób udupić i siebie, i dziewczynę, która nie będzie miała wizualizacji swojego projektu na czas i w odpowiedniej estetycznie formie;)

Napisano
Jeżeli robisz to na zamówienie odpłatne, to moim zdaniem najpierw powinieneś był się uczyć, a później bawić w zlecenia, bo w ten sposób możesz w łatwy sposób udupić i siebie, i dziewczynę, która nie będzie miała wizualizacji swojego projektu na czas i w odpowiedniej estetycznie formie;)

 

Sugerujesz że beznadziejne? Wkońcu to Work In Progress

 

Nie po to zamieszczam rendery i pisze posty żeby się przechwalać tylko uczyć. Człowiek uczy i doskonali całe życie, zwłaszcza w tym zawodzie.

 

Chcesz przejąć zleconko? Ciekawe czy by chciało Ci się robić salon, sypialnie i kuchnie za jedynie 1000 zeta.

 

Co do dziewczyny, to daje mi tak mało informacji, każdą informacje muszę wyrywać.

Napisano

Za 1000zł mi by się chciało, zwłaszcza, że jeszcze nie modelowałem dla kasy :)

 

Telewizor wygląda jakby lewitował, ale może to wina cieni. Coś się też krzaczy pod napisem. Za mało gładkie oparcie fotela na pierwszym renderze, to na pierwszym planie. Krzesła na drugim renderze wydają się za wysokie w stosunku do stołu, chyba, że ma się siedzieć w pozycji barowej ;)

 

Poza tym sam pomysł mi się podoba, ale zupełnie nie pasuje mi ta żółta duża lampa w kuchni.

Napisano

claude, ja odniosłem się tylko do kwestii tego, że przyjmujesz odpłatne zlecenia, mimo że nie jesteś jeszcze w stanie sam się z nich wywiązać, co pokazujesz szukając w tak dużym zakresie pomocy na forum. Chcesz się uczyć, chwała Ci za to. Ale aby przyjmować płatne zlecenia trzeba jednak dojść do pewnego momentu, kiedy wiesz, że jesteś w stanie wykonać coś dobrze i w terminie.

Czy chciałoby mi się zrobić wizualizacje, o których piszesz za 1000zł? Na ten moment, tak, chciałoby mi się. Czy zapłaciłbym 1000zł za wizkę na poziomie, który na ten moment pokazujesz w tym wątku? Nie, nie zapłaciłbym.

Czy Ciebie ktoś zmusza do robienia tych wizek za 1000zł? Nie, nikt Cię nie zmusza.

 

Nie sugeruję, że beznadziejne. Sugeruję tylko, że to błąd podejmować się czegoś co wymaga terminowości i dość konkretnego opracowania nie będąc pewnym, czy posiadamy podstawy, aby taki projekt z sukcesem i zadowoleniem klienta zakończyć. Tak, to jest WIP. Nie twierdzę, że ostatecznie będzie z tego kiszka, ale jak wspomniałem, moim zdaniem kiedy już przyjmujemy zlecenia, nie powinniśmy być na poziomie pytań i problemów z jakimi borykasz się w tym temacie.

 

Pozdrawiam, peace;)

Napisano

Jestem tego samego zdania, co Touch...

Praca za pieniaki to odpowiedzialność. Grafika komputerowa, wizualziacje reklama.. niektorzy robia to for fun, bo ich to bawi, ale jezeli nie maja odpowiedniego zaplecza a chca z tego wyzyc to jest to nieodpowiedzialne. Do kazdego zawodu trzeba sie przyuczyc, nauczyc , wyszkolic. Zadko ktory elektryk technik, czy inzynier rozpoczyna wprace na 1 roku studiow we wlsnym zawodze prawda?:)

No chyba ze nie ma sie wyjscia w zyciu, lapie sie okazje, bo i tak sie nie ma nic do stracenia i leci sie na szybki kurs.

Wierze w to ze ludzie na forum ci pomoga zrobic z tego arcydzielo, ale to potwa dosc dlugo, nie wiemczy masz na tyle czasu, i pamieta, ze te rady nie beda uniwersalne i ogarniesz robienie wnetrz w 2-3 tygodnie :D:D proponuje duzo ciwczyc:) Ja np nie umiem robic wnetrz i nie biore takich zlecen :D

 

NA pocieszenie powiem, ze pani architekt mogla zle trafic, jet jeszce troche ludzi co raobia wizualki starego typu jakie takies z cada czy co :D wiec mogla trafic gorzej ;) nie ma zle, ale jak mowie ODPWIEDZIALNOSC to wazna sprawa:)

Napisano

Dajcie chłopakowi spokój! Jeżeli dziewczyna-inwestor dała mu zlecenie to chyba widziała na jakim poziomie robi wizki, na piękne oczy mu nie zapłaci. A poza tym co to jest tysiak za kompleksową wiz. mieszkania?

 

Claude nie przejmuj się, rób dalej.

 

A co do podłogi, to zapewne jest bezfugowo łączone trawertyn, on się rzeczywiście tak swieci jak psu jajca. Ale reszta jw. do poprawki.

Napisano

No dobra, koledzy powiedzieli już wszystko. Pamiętaj że jeśli Ty coś popsujesz to potem pani architekt może mieć problemy przez Ciebie..

 

Ile Ci jeszcze zostało czasu, bo fajnie by było jak by to był miesiąc. :]

 

Porób tutki jakieś..np maguu'a( jest na forum) i ściągaj gotowe materiały z

http://www.vray-materials.de bo nie ma sensu żebyś sam robił to efekty widzimy. aha i poczytam tego hepla dokładnie.. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/

 

Powodzenia.

Napisano

cześć.

 

jest nieźle. spróbuj zmienić ustawienia color mappingu by pozbyć się przepaleń które najbardziej przeszkadzają na tych obrazkach. proponuję exponential z podbiciem wartości obu multipiler. zacznij też używać glossiness w materiałach, bo twoje albo mają wysoki połysk, albo w ogóle nie mają odbić

 

powodzenia!

Napisano (edytowane)

No nieźle mnie zdołowaliście!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Nie bójcie się o tę dziewczynę, jej profesjonalizm jest podobny do mojego. To ona do mnie przyszła a nie ja do niej. Pokazałem to co robię moje rendery (nie robiłem wcześniej całego mieszkania) i wszystko ok. Ona szuka pracy i potrzebuję mieć portfolio do pokazywania swoich projektów, świat się nie zawali jeśli się przedłuży. Jak na razie to ona zachowuje się bardzo nieprofesjonalnie (pierwszy raz daje komuś do zrobienia w 3d mieszkanko) dała mi tak ogólne plany że wszystkiego się muszę domyślać, zapomniała wstawić okien i wiele rzeczy. To jej pomysł żeby dawać taką wielką lampe, która średnio do wszystkiego pasuje.

 

Gdyby byłą super profesjonalistką to by do mnie nie przyszła, wiedziała by co chce i musiała by płacić więcej.

 

Materiały od miesięcy ściągam z http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=131 ale bardzo mało jest takich co super pasują. Info Vray przeleciałem też wiele razy, kolor maping testuje od miesięcy, kwestia ustawienia i doświadczenia, którego jeszcze nie mam.

 

Więc tak:

1 mam problem z wymodelowanie realistycznych zasłon, męczę sie z clothem ale na razie średnio mi wychodzi - tu licze na pomoc

zaslonafk1.jpg

Jak zrobić żeby nie przepalac zasłon a jednocześnie żeby w pomieszczeniu było jasno - color mapping czy jakieś doświetlanie

 

2 color mapping - zauważyłem ze jak robie render z oknem to lepiej wychodzi exponentional bo eliminuje przepalenia ale jak robie kuchnie to render się robi mniej kontrastowy i wtedy chyba linear, tak więc trzeba dla każdego ujęcia ustawiać inaczej

3 materiały ściągam dużo i nie zawsze mi pasują, zaczynam się bawić z mapkami glossines, maluję je w PS ale testowanie zajmuje mi dużo czasu

4 głupie pytanie ale czy powinienem dla każdego renderu robić AO i miksować to w PS

5 ujęcia są jak na razie przypadkowe, jak przyjdzie dziewczyna to wskarze mi jakie chce dokładnie

 

Dzięki za wszystkie posty, z doświadczenia wiem, że czym bardziej dostane w dupę tym więcej się naucze

 

Pozdro

Edytowane przez claude
Napisano

hej, nie pekaj, początki są zawsze trudne :)

 

a tak w kwestii pomocy: zaznacz sobie material overrite w vrayu, daj jakiś jasno szary materiał w ten slot, i na początek ustaw sobie światła na "w miare ok" - tzn zeby nie jarało nigdzie po oczach, pokombinuj z kamerą (jeśli to vrayphisical camera) i oczywiście z color mappingiem. na pewno będzie duzo szybciej niz testowanie całej sceny juz z gotowymi materiałami

 

na pewno dodaj Camera Correction (tak do vrayowej jak i zwykłej kamery), a i zeby przetestowac zasłony, daj całemu pomieszczeniu jeden kolor, a zasłonom material jaki chcesz - będzie sie duzo szybciej liczylo niz robienie testów na pełnej scenie.

 

co do AO - ja nie zawsze robie (ostatnio w ogle, bo czasu nie mam na dodatkowy render :/) ale robie to tak "po chłopsku" - otwierasz sobie obrazek w photoshopie, duplikujesz warstwę, tą zduplikowaną desaturuje do 0, pobawię się nieco levelami, a poźniej jak już jestem w miarę zadowolony, taką czarno- białą podkręconą wersję ustawiam z jakimś blending mode i patrze czy mi pasuje czy nie - rewelacji nie ma, ale nieco polepsza braki w kontrastach i cieniowaniu. (heh mam nadzieje ze napisałem to wystaczająco czytelnie :D)

Napisano

hmmm wiem ze jest moda na gotowe materialy ale moim zdaniem jak na tworce przystalo to ty za pomoca narzedzi powinienes tworzyc a nie zassysac gotowce i pozniej narzekac ze nie pasuja :/ no i jak juz sciagles nawet gotowca to nikt ci nie zabranai go zmodyfikowac i pobawic sie parametrem reflect czy glosliness ipt ... co do color mapingu to linear raczej za ciekawy nie jest lepiej uzywaj expentional a jak ci brak kontrastu to hsv expentional, ciekawy tez jest jeszcze rainhard takie cos na pograniczu expentional a linear. Wogole najwazniejsze to pozbyc sie przepalen a kontrast mozesz sobie wyciagnac postprodukcja. Co do AO hmm wsumie to nie daje poprawnych rezultatow choc przyspiesza prace gdzie mozemy sobie shading dodac do sredniego rendera. Moim zdaniem jednak lepiej wyrenderowac porzadny render stilla bez AO a ambienta uzywac przy animkach. Oczywiscie to nie jest zasada bo kazdy ma swoje zdanie na ten temat a najwazniejszy i tak zawsze jest efekt a nie metoda.

Napisano

Od zlej strony sie bierzesz do tego. Najpierw powinienes sam umiec zrobic material ktory chcesz sciagnac. Sciaga sie po to zeby oszczedzic na czasie a nie dlatego ze samemu sie nie umie zrobic:)

I to troche skandal ze marudzisz na ten tysiac....za duzo sie naczytales chyba w "ile za robote, zarobki grafika".

Napisano

moje dzisiejsze zabawy, ziarno wyszło przy ostrzeniu w shopie, AO zrobiłem na overlay, no i render używając hsv exponential,

wszystko kwestia czasu...

DZIEKI WSZYSTKIM ZA KRYTYKE!!!!

pokojiy5.jpg

Napisano

No to już mi sie bardziej podoba, ps to bardzo przydatne narzędzie :)

Zasłony też wydaja sie bardziej ok, tyle że okna do takiego wnętrza powinny być od sufitu do podłogi (IMO)

Napisano
O i widac efekty ale podlodze mogles nie osuwać reflecta tylko dac takiego zblurowanego.

 

nie ja dałem w slot glossines mapkę z szarymi miejscami, żeby błysk nie był taki równomierny,

Jak ustawiam expenentional to strasznie zamula obrazek, tak że muszę na PS go podkręcać i chyba przez to wychodzi zirano (albo przez słabe ustawienia rendra)

 

kombinuje z bright and dark multipler

Napisano
nie ja dałem w slot glossines mapkę z szarymi miejscami, żeby błysk nie był taki równomierny,

 

tak czy siak jakos tych odbic nie ma moze przesadziles z mapka i jest prawie czarna :D

Napisano

ogólnie zauważyłem, że ludzie robią tak podłogę

reflection - faloff i w slot biały dopiero bitmape

glossines - sama bitmapa dosyć jasna

 

po dzisiejszych męczarniach coś takiego mam w sypialni

pokujcopywp0.jpg

Napisano (edytowane)

dzięki za podpowiedzi, czym tak mocno pojechałeś - unsharpmask, curves - może zdradzisz :) (na LAB-ie to zrobiłeś?)

zasłony są takie bo takie były na fotkach, które dała mi klientka,

obrazek będzie mam nadzieje, że ma pomysł na tą ścianę bo w projekcie nic mi nie naskrobała

Edytowane przez claude
Napisano

ps cs3 - wedlug kolejnosci uzycia (

 

Match color ( z zaznaczonym naturalize )

 

Exposure

 

Shadows/highlights

 

Selective color ( to na zoltych - aby poprawic podloge )

 

Curves

 

i na koniec na kopii warstwy po wczesniejszych zabawach

 

1 lub 2x sharpen z maska do podmazywania jesli wyszlo zamocne

 

a i dziala taki zestaw na 99,9999% renderkow z vraya :)

Napisano (edytowane)

No i zaczyna to wyglądać;) Dobrze idzie;)

 

Pozdr

 

Edit:

 

Propozycja (buahaha;D)

 

pokujcopywp0pshg1.png

Edytowane przez Touch
Napisano (edytowane)

właśnie o tym myślałem Touch, zaj...

przy okazji, w piątek zdawałem egzamin z Sztuki XX w.

Edytowane przez claude
Napisano

Czyj to obrazek? Egzamin zaliczony i ściemniony bo więcej klikałem na forum i maxie niż się uczyłem.

 

Zastanawiam się nad materiałami kanapy łózka i poduszek, jak zrobić żeby były fajniejsze, trochę nie wiem jak do tego podejść.

Próbowałem dodać zniekształcenia do materaca żeby było bardziej naturalne ale zupełnie nie wyszło. Te odstające od ziemi zasłony też poprawiłem.

 

sypialnialampyox3.jpg

saloncopyet3.jpg

Napisano

Wiem że nie posunęło się za bardzo. Dziewczyna była i wydawała się zadowolona, sama nie może się zdecydować do wielu rzeczy i podejmie decyzje dopiero jutro.

 

Mam pytanie. Powinno się robić małe chamfer na szafkach i stole? Bo chyba krawędzie są za ostre!

sypialniaview010001dv2.jpg

Napisano

i urozmaicić by się to przydał - jakieś talerze, kwiatki na stole. i krzesła mi straasznie nie pasują takie do kuchni :) ale ja sie nie znam na sprawach architektonicznych.

Napisano

Co do urozmaiceń to klientka kazała wszystkie kieliszki usunąć, na ścianach sama nie wie czy coś chce, ma dać znać.

 

Robię testy, ustawiłem większe GI Lc2000 Irr High, ale jak widać super nie jest, przy zbliżeniach szum nadal jest. miałem też takie białe kropki ale usunąłem w shopie.

 

Dwa konkretne pytania:

Dziwnie wyglądają te czarne cienie nad umywalką i kuchenką to normalne? Czy da się to usunąć?

 

Odbicia na szafkach tych z frontu są delikatne podobają mi się, ale na tych bocznych szafkach są za mocne choć to ten sam materiał, dałem fall off reflection slot. Nie wiem czy tak może zostać?

 

Krytyka mile widziana!

Nara

sypialniaview010000copyqc4.jpg

Napisano

Niewielki postęp, ale klientka jest zadowolona z takiej golizny. Proponowałem jej żeby więcej powrzucała na ściany.

Jak dopieścić rendery? oto jest pytanie

 

portfoliomieszkanie25jo7.jpg

sypialniaview010001eb3.jpg

Napisano

Ta wielka żółta lampa coś nie świeci za bardzo, dziwnie nienaturalnie to wygląda. A czy ten material na szafkach to nie ach&des. który ma wielkość odbicia zależną od kąta patrzenia? Bo jak tak to tym bym posterowała.

 

btw, współczuję klientki! xD

Napisano

Co ja mam z tym zrobić?

rQMC sampler

Adaptive amnunt 0.8

Noise threshold 0,002

Jak zmniejszałem adaptive amount to czas renderingu strasznie wzrastał, teraz renderuje mniej więcej 2400x1700

aazb2.jpg

Napisano

Zacząłem się bawić ustawieniami świateł i postprodukcją, mały postęp jest.

Przy lampach koło łóżka za mocne cienie, poprawię.

 

Btw: kesę już dostałem, i dziewczyna nie narzekała, mimo wszystko chcę podciągnąć te wizki bo trochę wstyd.

 

salonsyobd3.jpg

Napisano (edytowane)

dałeś w lampkach spoty? daj ies'y i jakiegoś bumpa na łózko. bo troszkę jak z gumy się wydaje.

Edytowane przez trosiek
Napisano

już tak dla relaksu - gratis robię dziewczynie łazienkę

na razie mam tak, kombinuje z kafelkami, mają być trawertynowe czy jakieś w tym stylu, dałą mi fotkę ale małą

 

więc kombinuję z tym co mam na dysku

 

kafelkiaj4.jpg

lazienkacopyda9.jpg

na razie mam to

Napisano

Te na podłodze za bardzo się błyszczą, mam takie w domu. Chyba ciut za duże fugi.

Masz błędy na pokrywie kibelka. No i gdzieś ty dał przycisk spłuczki! Za nisko! Brzydki materiał szafek pod blatem, szczetka, pasta tyż.

Za ciemno nieco. Ale lampy fajne, tylko kabel im coś znika.

Napisano

Drodzy panowie jestem tu nowy i nie chcę wprowadzać tu zamętu.Tak ...jeżeli kolega chce się uczyć to bardzo proszę ,jeżeli chce zarabiać niech bierze 1000zł i robi następny projekt.Jeżeli masz odbiorców to śmiało do pracy.To co widzi "profesjonalista" nie zauważa zleceniodawca.Doświadczenie cię nauczy że za 10h pracy nad jednym projektem weźmiesz tyle kasy co za drugie którt wykonasz w 2h.

Wracając do renderu dla własnej satysfakcji można poprawić parę rzeczy.

Pozdrawiam sznowne grono kolegów:):):)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności