claude Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 (edytowane) Jak widać robię wizkę wnętrza na zamówieni dla dziewczyny, która skończyła architekturę wnętrz. To maja pierwsza poważna wizka wnętrza więc nie jest tak łatwo. Każda krytyka, porada jest dla mnie na wagę złota, nie chce zepsuć tego zlecenia. Pozdro Edytowane 14 Czerwiec 2008 przez claude
elimo Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 Witaj, Podoba mi sie, mam tylko kilka zastrzezen, ale sam jestem świerzy w tym wiec sie nie przejmuj za bardzo :) materiał na nogi stołu i krzeseł - za bardzo lustrzany, nie przypomina metalu krzesła - brak textury pod lampą nie ma cienia, a jest swiatło?? - brak AO za dużo światła po lewej Takie miałbym uwagi, ale pracka mi sie podoba Zapraszam do mnie, moja pierwsza praca dwa wątki wyżej :)
Temporal Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 1 render: przepalone okna az przesadnie, lustrzana podloga powinny byc bardziej rozmyte odbicia i mniej intensywne, telewizor jakos malo widoczny zlewa sie, dziwne oswietlenie za oknem ufo a w srodku ciemno i bardzo rozmyte cienie jak w pochmurny dzien 2 render: lewa strona znow przepalona (pobaw sie color mappingiem), znow podloga, dziwne odbicie na metalowych czesciach krzesel, tylne krzesla wchodza w ten stol, lewa czesc kuchni sprawa wrazenie przezroczystej, dziwnym trafem akura garnkowi pozalowales refleksow, nie wiem czy lampa nie zaduza Podsumowanie: modele wygladaja raczej spoko ale gorzej z materialami i oswietleniem
Touch Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 Jeżeli robisz to na zamówienie odpłatne, to moim zdaniem najpierw powinieneś był się uczyć, a później bawić w zlecenia, bo w ten sposób możesz w łatwy sposób udupić i siebie, i dziewczynę, która nie będzie miała wizualizacji swojego projektu na czas i w odpowiedniej estetycznie formie;)
claude Napisano 14 Czerwiec 2008 Autor Napisano 14 Czerwiec 2008 Jeżeli robisz to na zamówienie odpłatne, to moim zdaniem najpierw powinieneś był się uczyć, a później bawić w zlecenia, bo w ten sposób możesz w łatwy sposób udupić i siebie, i dziewczynę, która nie będzie miała wizualizacji swojego projektu na czas i w odpowiedniej estetycznie formie;) Sugerujesz że beznadziejne? Wkońcu to Work In Progress Nie po to zamieszczam rendery i pisze posty żeby się przechwalać tylko uczyć. Człowiek uczy i doskonali całe życie, zwłaszcza w tym zawodzie. Chcesz przejąć zleconko? Ciekawe czy by chciało Ci się robić salon, sypialnie i kuchnie za jedynie 1000 zeta. Co do dziewczyny, to daje mi tak mało informacji, każdą informacje muszę wyrywać.
KamillM Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 Za 1000zł mi by się chciało, zwłaszcza, że jeszcze nie modelowałem dla kasy :) Telewizor wygląda jakby lewitował, ale może to wina cieni. Coś się też krzaczy pod napisem. Za mało gładkie oparcie fotela na pierwszym renderze, to na pierwszym planie. Krzesła na drugim renderze wydają się za wysokie w stosunku do stołu, chyba, że ma się siedzieć w pozycji barowej ;) Poza tym sam pomysł mi się podoba, ale zupełnie nie pasuje mi ta żółta duża lampa w kuchni.
Touch Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 claude, ja odniosłem się tylko do kwestii tego, że przyjmujesz odpłatne zlecenia, mimo że nie jesteś jeszcze w stanie sam się z nich wywiązać, co pokazujesz szukając w tak dużym zakresie pomocy na forum. Chcesz się uczyć, chwała Ci za to. Ale aby przyjmować płatne zlecenia trzeba jednak dojść do pewnego momentu, kiedy wiesz, że jesteś w stanie wykonać coś dobrze i w terminie. Czy chciałoby mi się zrobić wizualizacje, o których piszesz za 1000zł? Na ten moment, tak, chciałoby mi się. Czy zapłaciłbym 1000zł za wizkę na poziomie, który na ten moment pokazujesz w tym wątku? Nie, nie zapłaciłbym. Czy Ciebie ktoś zmusza do robienia tych wizek za 1000zł? Nie, nikt Cię nie zmusza. Nie sugeruję, że beznadziejne. Sugeruję tylko, że to błąd podejmować się czegoś co wymaga terminowości i dość konkretnego opracowania nie będąc pewnym, czy posiadamy podstawy, aby taki projekt z sukcesem i zadowoleniem klienta zakończyć. Tak, to jest WIP. Nie twierdzę, że ostatecznie będzie z tego kiszka, ale jak wspomniałem, moim zdaniem kiedy już przyjmujemy zlecenia, nie powinniśmy być na poziomie pytań i problemów z jakimi borykasz się w tym temacie. Pozdrawiam, peace;)
Morphe Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 Jestem tego samego zdania, co Touch... Praca za pieniaki to odpowiedzialność. Grafika komputerowa, wizualziacje reklama.. niektorzy robia to for fun, bo ich to bawi, ale jezeli nie maja odpowiedniego zaplecza a chca z tego wyzyc to jest to nieodpowiedzialne. Do kazdego zawodu trzeba sie przyuczyc, nauczyc , wyszkolic. Zadko ktory elektryk technik, czy inzynier rozpoczyna wprace na 1 roku studiow we wlsnym zawodze prawda?:) No chyba ze nie ma sie wyjscia w zyciu, lapie sie okazje, bo i tak sie nie ma nic do stracenia i leci sie na szybki kurs. Wierze w to ze ludzie na forum ci pomoga zrobic z tego arcydzielo, ale to potwa dosc dlugo, nie wiemczy masz na tyle czasu, i pamieta, ze te rady nie beda uniwersalne i ogarniesz robienie wnetrz w 2-3 tygodnie :D:D proponuje duzo ciwczyc:) Ja np nie umiem robic wnetrz i nie biore takich zlecen :D NA pocieszenie powiem, ze pani architekt mogla zle trafic, jet jeszce troche ludzi co raobia wizualki starego typu jakie takies z cada czy co :D wiec mogla trafic gorzej ;) nie ma zle, ale jak mowie ODPWIEDZIALNOSC to wazna sprawa:)
Neiraa Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 Dajcie chłopakowi spokój! Jeżeli dziewczyna-inwestor dała mu zlecenie to chyba widziała na jakim poziomie robi wizki, na piękne oczy mu nie zapłaci. A poza tym co to jest tysiak za kompleksową wiz. mieszkania? Claude nie przejmuj się, rób dalej. A co do podłogi, to zapewne jest bezfugowo łączone trawertyn, on się rzeczywiście tak swieci jak psu jajca. Ale reszta jw. do poprawki.
!Ewert Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 No dobra, koledzy powiedzieli już wszystko. Pamiętaj że jeśli Ty coś popsujesz to potem pani architekt może mieć problemy przez Ciebie.. Ile Ci jeszcze zostało czasu, bo fajnie by było jak by to był miesiąc. :] Porób tutki jakieś..np maguu'a( jest na forum) i ściągaj gotowe materiały z http://www.vray-materials.de bo nie ma sensu żebyś sam robił to efekty widzimy. aha i poczytam tego hepla dokładnie.. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/ Powodzenia.
polka dot Napisano 14 Czerwiec 2008 Napisano 14 Czerwiec 2008 cześć. jest nieźle. spróbuj zmienić ustawienia color mappingu by pozbyć się przepaleń które najbardziej przeszkadzają na tych obrazkach. proponuję exponential z podbiciem wartości obu multipiler. zacznij też używać glossiness w materiałach, bo twoje albo mają wysoki połysk, albo w ogóle nie mają odbić powodzenia!
claude Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Napisano 15 Czerwiec 2008 (edytowane) No nieźle mnie zdołowaliście!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) Nie bójcie się o tę dziewczynę, jej profesjonalizm jest podobny do mojego. To ona do mnie przyszła a nie ja do niej. Pokazałem to co robię moje rendery (nie robiłem wcześniej całego mieszkania) i wszystko ok. Ona szuka pracy i potrzebuję mieć portfolio do pokazywania swoich projektów, świat się nie zawali jeśli się przedłuży. Jak na razie to ona zachowuje się bardzo nieprofesjonalnie (pierwszy raz daje komuś do zrobienia w 3d mieszkanko) dała mi tak ogólne plany że wszystkiego się muszę domyślać, zapomniała wstawić okien i wiele rzeczy. To jej pomysł żeby dawać taką wielką lampe, która średnio do wszystkiego pasuje. Gdyby byłą super profesjonalistką to by do mnie nie przyszła, wiedziała by co chce i musiała by płacić więcej. Materiały od miesięcy ściągam z http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=131 ale bardzo mało jest takich co super pasują. Info Vray przeleciałem też wiele razy, kolor maping testuje od miesięcy, kwestia ustawienia i doświadczenia, którego jeszcze nie mam. Więc tak: 1 mam problem z wymodelowanie realistycznych zasłon, męczę sie z clothem ale na razie średnio mi wychodzi - tu licze na pomoc Jak zrobić żeby nie przepalac zasłon a jednocześnie żeby w pomieszczeniu było jasno - color mapping czy jakieś doświetlanie 2 color mapping - zauważyłem ze jak robie render z oknem to lepiej wychodzi exponentional bo eliminuje przepalenia ale jak robie kuchnie to render się robi mniej kontrastowy i wtedy chyba linear, tak więc trzeba dla każdego ujęcia ustawiać inaczej 3 materiały ściągam dużo i nie zawsze mi pasują, zaczynam się bawić z mapkami glossines, maluję je w PS ale testowanie zajmuje mi dużo czasu 4 głupie pytanie ale czy powinienem dla każdego renderu robić AO i miksować to w PS 5 ujęcia są jak na razie przypadkowe, jak przyjdzie dziewczyna to wskarze mi jakie chce dokładnie Dzięki za wszystkie posty, z doświadczenia wiem, że czym bardziej dostane w dupę tym więcej się naucze Pozdro Edytowane 15 Czerwiec 2008 przez claude
Loki Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 hej, nie pekaj, początki są zawsze trudne :) a tak w kwestii pomocy: zaznacz sobie material overrite w vrayu, daj jakiś jasno szary materiał w ten slot, i na początek ustaw sobie światła na "w miare ok" - tzn zeby nie jarało nigdzie po oczach, pokombinuj z kamerą (jeśli to vrayphisical camera) i oczywiście z color mappingiem. na pewno będzie duzo szybciej niz testowanie całej sceny juz z gotowymi materiałami na pewno dodaj Camera Correction (tak do vrayowej jak i zwykłej kamery), a i zeby przetestowac zasłony, daj całemu pomieszczeniu jeden kolor, a zasłonom material jaki chcesz - będzie sie duzo szybciej liczylo niz robienie testów na pełnej scenie. co do AO - ja nie zawsze robie (ostatnio w ogle, bo czasu nie mam na dodatkowy render :/) ale robie to tak "po chłopsku" - otwierasz sobie obrazek w photoshopie, duplikujesz warstwę, tą zduplikowaną desaturuje do 0, pobawię się nieco levelami, a poźniej jak już jestem w miarę zadowolony, taką czarno- białą podkręconą wersję ustawiam z jakimś blending mode i patrze czy mi pasuje czy nie - rewelacji nie ma, ale nieco polepsza braki w kontrastach i cieniowaniu. (heh mam nadzieje ze napisałem to wystaczająco czytelnie :D)
Temporal Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 hmmm wiem ze jest moda na gotowe materialy ale moim zdaniem jak na tworce przystalo to ty za pomoca narzedzi powinienes tworzyc a nie zassysac gotowce i pozniej narzekac ze nie pasuja :/ no i jak juz sciagles nawet gotowca to nikt ci nie zabranai go zmodyfikowac i pobawic sie parametrem reflect czy glosliness ipt ... co do color mapingu to linear raczej za ciekawy nie jest lepiej uzywaj expentional a jak ci brak kontrastu to hsv expentional, ciekawy tez jest jeszcze rainhard takie cos na pograniczu expentional a linear. Wogole najwazniejsze to pozbyc sie przepalen a kontrast mozesz sobie wyciagnac postprodukcja. Co do AO hmm wsumie to nie daje poprawnych rezultatow choc przyspiesza prace gdzie mozemy sobie shading dodac do sredniego rendera. Moim zdaniem jednak lepiej wyrenderowac porzadny render stilla bez AO a ambienta uzywac przy animkach. Oczywiscie to nie jest zasada bo kazdy ma swoje zdanie na ten temat a najwazniejszy i tak zawsze jest efekt a nie metoda.
viz.k Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 Od zlej strony sie bierzesz do tego. Najpierw powinienes sam umiec zrobic material ktory chcesz sciagnac. Sciaga sie po to zeby oszczedzic na czasie a nie dlatego ze samemu sie nie umie zrobic:) I to troche skandal ze marudzisz na ten tysiac....za duzo sie naczytales chyba w "ile za robote, zarobki grafika".
claude Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Napisano 15 Czerwiec 2008 moje dzisiejsze zabawy, ziarno wyszło przy ostrzeniu w shopie, AO zrobiłem na overlay, no i render używając hsv exponential, wszystko kwestia czasu... DZIEKI WSZYSTKIM ZA KRYTYKE!!!!
Fargate Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 No to już mi sie bardziej podoba, ps to bardzo przydatne narzędzie :) Zasłony też wydaja sie bardziej ok, tyle że okna do takiego wnętrza powinny być od sufitu do podłogi (IMO)
Temporal Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 O i widac efekty ale podlodze mogles nie usuwac reflecta tylko dac takiego zblurowanego.
claude Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 O i widac efekty ale podlodze mogles nie osuwać reflecta tylko dac takiego zblurowanego. nie ja dałem w slot glossines mapkę z szarymi miejscami, żeby błysk nie był taki równomierny, Jak ustawiam expenentional to strasznie zamula obrazek, tak że muszę na PS go podkręcać i chyba przez to wychodzi zirano (albo przez słabe ustawienia rendra) kombinuje z bright and dark multipler
Temporal Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 nie ja dałem w slot glossines mapkę z szarymi miejscami, żeby błysk nie był taki równomierny, tak czy siak jakos tych odbic nie ma moze przesadziles z mapka i jest prawie czarna :D
claude Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 ogólnie zauważyłem, że ludzie robią tak podłogę reflection - faloff i w slot biały dopiero bitmape glossines - sama bitmapa dosyć jasna po dzisiejszych męczarniach coś takiego mam w sypialni
mirach Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 No w porownaniu do pierwszego renderu to widac ze sie rozkrecasz :)
KamillM Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Jak dla mnie bomba, tylko czemu zasłony są za długie? ;) Widzi mi się na ścianie nad łóżkiem jakiś obraz...
Marcin_ps Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 jest dosc mdlo ( pewnie za sprawa colormappingu ) pomecz to w psie
claude Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 (edytowane) dzięki za podpowiedzi, czym tak mocno pojechałeś - unsharpmask, curves - może zdradzisz :) (na LAB-ie to zrobiłeś?) zasłony są takie bo takie były na fotkach, które dała mi klientka, obrazek będzie mam nadzieje, że ma pomysł na tą ścianę bo w projekcie nic mi nie naskrobała Edytowane 16 Czerwiec 2008 przez claude
Marcin_ps Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 ps cs3 - wedlug kolejnosci uzycia ( Match color ( z zaznaczonym naturalize ) Exposure Shadows/highlights Selective color ( to na zoltych - aby poprawic podloge ) Curves i na koniec na kopii warstwy po wczesniejszych zabawach 1 lub 2x sharpen z maska do podmazywania jesli wyszlo zamocne a i dziala taki zestaw na 99,9999% renderkow z vraya :)
Touch Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 (edytowane) No i zaczyna to wyglądać;) Dobrze idzie;) Pozdr Edit: Propozycja (buahaha;D) Edytowane 16 Czerwiec 2008 przez Touch
claude Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 (edytowane) właśnie o tym myślałem Touch, zaj... przy okazji, w piątek zdawałem egzamin z Sztuki XX w. Edytowane 16 Czerwiec 2008 przez claude
Touch Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 a wzmianka o tym egzaminie, to a propos czego?:D Zaliczony?;p
claude Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 Czyj to obrazek? Egzamin zaliczony i ściemniony bo więcej klikałem na forum i maxie niż się uczyłem. Zastanawiam się nad materiałami kanapy łózka i poduszek, jak zrobić żeby były fajniejsze, trochę nie wiem jak do tego podejść. Próbowałem dodać zniekształcenia do materaca żeby było bardziej naturalne ale zupełnie nie wyszło. Te odstające od ziemi zasłony też poprawiłem.
Touch Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 obrazek wynaleziony gdzieś przez googla, z allposters.com bodajże, raczej nie do wykorzystania komercyjnego;)
claude Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Wiem że nie posunęło się za bardzo. Dziewczyna była i wydawała się zadowolona, sama nie może się zdecydować do wielu rzeczy i podejmie decyzje dopiero jutro. Mam pytanie. Powinno się robić małe chamfer na szafkach i stole? Bo chyba krawędzie są za ostre!
JunioR Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 coraz lepiej to wyglada! champfery dawaj na wszystkim :)
trosiek Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 i urozmaicić by się to przydał - jakieś talerze, kwiatki na stole. i krzesła mi straasznie nie pasują takie do kuchni :) ale ja sie nie znam na sprawach architektonicznych.
claude Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 Co do urozmaiceń to klientka kazała wszystkie kieliszki usunąć, na ścianach sama nie wie czy coś chce, ma dać znać. Robię testy, ustawiłem większe GI Lc2000 Irr High, ale jak widać super nie jest, przy zbliżeniach szum nadal jest. miałem też takie białe kropki ale usunąłem w shopie. Dwa konkretne pytania: Dziwnie wyglądają te czarne cienie nad umywalką i kuchenką to normalne? Czy da się to usunąć? Odbicia na szafkach tych z frontu są delikatne podobają mi się, ale na tych bocznych szafkach są za mocne choć to ten sam materiał, dałem fall off reflection slot. Nie wiem czy tak może zostać? Krytyka mile widziana! Nara
trosiek Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 z szafkami to musisz się bawić z glossem. a nad umywalkami daj vray ovveride material jeśli używasz vraya :)
claude Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Niewielki postęp, ale klientka jest zadowolona z takiej golizny. Proponowałem jej żeby więcej powrzucała na ściany. Jak dopieścić rendery? oto jest pytanie
Neiraa Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Ta wielka żółta lampa coś nie świeci za bardzo, dziwnie nienaturalnie to wygląda. A czy ten material na szafkach to nie ach&des. który ma wielkość odbicia zależną od kąta patrzenia? Bo jak tak to tym bym posterowała. btw, współczuję klientki! xD
claude Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Co to ach&des? Ja używam Vraya! Lampę wymyśliła klientka nic nie poradze :(
Temporal Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 ale nie wymyslila jej takiej by wlaczona nic nie oswietlala?
claude Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 Co ja mam z tym zrobić? rQMC sampler Adaptive amnunt 0.8 Noise threshold 0,002 Jak zmniejszałem adaptive amount to czas renderingu strasznie wzrastał, teraz renderuje mniej więcej 2400x1700
claude Napisano 28 Czerwiec 2008 Autor Napisano 28 Czerwiec 2008 Klientka akceptuje takie rendery. Nie wiem dlaczego ale lubi takie pustki, ja bym coś dołożył.
claude Napisano 5 Lipiec 2008 Autor Napisano 5 Lipiec 2008 Zacząłem się bawić ustawieniami świateł i postprodukcją, mały postęp jest. Przy lampach koło łóżka za mocne cienie, poprawię. Btw: kesę już dostałem, i dziewczyna nie narzekała, mimo wszystko chcę podciągnąć te wizki bo trochę wstyd.
trosiek Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 (edytowane) dałeś w lampkach spoty? daj ies'y i jakiegoś bumpa na łózko. bo troszkę jak z gumy się wydaje. Edytowane 5 Lipiec 2008 przez trosiek
claude Napisano 19 Lipiec 2008 Autor Napisano 19 Lipiec 2008 już tak dla relaksu - gratis robię dziewczynie łazienkę na razie mam tak, kombinuje z kafelkami, mają być trawertynowe czy jakieś w tym stylu, dałą mi fotkę ale małą więc kombinuję z tym co mam na dysku na razie mam to
Neiraa Napisano 20 Lipiec 2008 Napisano 20 Lipiec 2008 Te na podłodze za bardzo się błyszczą, mam takie w domu. Chyba ciut za duże fugi. Masz błędy na pokrywie kibelka. No i gdzieś ty dał przycisk spłuczki! Za nisko! Brzydki materiał szafek pod blatem, szczetka, pasta tyż. Za ciemno nieco. Ale lampy fajne, tylko kabel im coś znika.
car Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Drodzy panowie jestem tu nowy i nie chcę wprowadzać tu zamętu.Tak ...jeżeli kolega chce się uczyć to bardzo proszę ,jeżeli chce zarabiać niech bierze 1000zł i robi następny projekt.Jeżeli masz odbiorców to śmiało do pracy.To co widzi "profesjonalista" nie zauważa zleceniodawca.Doświadczenie cię nauczy że za 10h pracy nad jednym projektem weźmiesz tyle kasy co za drugie którt wykonasz w 2h. Wracając do renderu dla własnej satysfakcji można poprawić parę rzeczy. Pozdrawiam sznowne grono kolegów:):):)
homer Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 za ciemno, jak neiraa zauwazyla. kafle, na scianie jak i na podlodze za duze!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się