Skocz do zawartości

render -> program się wyłącza


Gość bat67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem, tworzę w 3dsmaxie wnętrze, w którym zawieram butelki (szklane, zielnone) Podczas renderowania wnętrza 3dsmax poprsotu beż żadnego ostrzeżenia wyłącza się, dodam, że po usunięciu butelek zdjęcie renderuje się.

sprzęt:

intel pentium 3 ghz,

2gb ram,

radeon x3650,

dysk na sata, 120gb nie wiem co tutaj jeszcze może mieć znaczenie.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

a jak wyłączyć funkcję tylko dla tych butelek, dodam, że jestem laikiem w tym temacie i dopiero nie dawno zaczelem przygode z 3dsmaxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dołączę do wątku bo mam podobny problem..

W Mental Rayu gdy chcę renderować pow ok 3000 pix wywala mnie z maxa z tabelką Mental Ray error.. przy mniejszych rozdzielczosciach działa bardzo sprawnie.

W dodatku zupełnie nie działa opcja Hair&Fur > wyrzuca tabelkę >file opening error ??!!

 

Komp to Mac z 2 procesorami Intela (każdy po 4 rdzenie), 8 GB Ram, Vista x64.

 

Aa i pytanie dodatkowe, bo może związane z poprzednimi problemami: czy Volume Light działa w Mental Ray? bo u mnie nie działa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podpinam sie do problemu, wybija mi 3ds-a podczas renderingu pod Vray i to jest mocno denerwujace, raz za czasu wywali jakis komunikat o pamieci, jak wywali to podepne :) Sebastianie jak bys mógł cos wiecej napisac na ten temat to bede wdzeczny :)

 

Nie mam maszyny do grafiki ale jak na razie dawało rade DualCore 1,73 2GB ramu a grafika Intel zintegrowana na płycie wiec spodziewałem sie trudnosci zwiazanych z czasem trwania renderu a nie z brakiem mozliwosci wyrenderowania

 

 

Za pomoc dobroczyncom wielkie dzieki (z góry dziekiuje to moze sie ktos połakomi na odpowiedz)

 

3ds 2008 32-bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też na core2duo się sypie podczas renderingu, ale winna jest ilość pamięci (choć 2GB) jest jednak przez zintegrowaną kartę graficzną spora część pamięci idzie na grafikę i tyle. A w kwestii lakierowanych podłóg i butelek to korzystasz z materiałów vraya (żadnych raytracerów materiałów ani map typu raytrace?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam, ja mam intel core 2 duo 2,5 ghz, 4gb ramu, 500gb dysk, nVidia GeForce 8600M GS 512 MB,

jak renederuje vrayeym spory plik, osiedle , sam maxowy plik ma 140 MB ,

to dochodzi mi do building light cache i mi sie wylacza max... a czasem bywa tak ze wyrenderuje mi bez problemu... nie wiadomo od czego to zalezy .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość timidite

Witam, jestem nowym uzytkownikiem 3ds i niestety mam problem, z ktorym nie moge sobie poradzic. Gdy renderuje wnetrze pomieszczenia i ustawiam swiatlo Vray pod sufitem to bez znaczenia jak duze je dam i z jak duzym Multiplerem to caly czas sufit ginie w ciemnosciach. Mam tez inny problem z renderowaniem , poniewaz gdy wlaczam w ustawieniach 'Renderer -> Vray Indirect Illumination - On' to nic nie chce sie zrenderowac. Caly czas mam czarny ekran, czas na liczniku sie nabija lecz pasek postępu nawet nie drgnie.

Proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blachu zawsze przed renderingiem wyłącz maxa . po wczytaniu sceny na "czystym" maxie scena mi się renderuje na na "nie wyłączonym" maxie czasami się wykrzacza :D

timidite jakie światło vraya? plane? jak tak to trzeba włączyć double-side, inaczej świeci tylko w jedną stronę. A w drugim przypadku ciężko coś więcej powiedzieć bo to że włączysz indirect ilumination to mało. Jakie pozostałe opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem z tym problem, podczas renderingu w VRay. Chodzi tu o to, że program nie może wykorzystać zbyt dużo dynamicznej pamięci, a VRay żre ją jak diabli. To powinno zadziałać: F10->Settings i tam są dwie opcje: Max tree depth i dynamic memory limit. Zmiejszaj sobie je co jakiś czas, gdy nabywa Ci obiektów w scenie - im więcej tym mniejsze wartości, oczywiście scena będzie renderowała się troszkę dłużej, ale nie powinno się wysypać.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blachu zawsze przed renderingiem wyłącz maxa . po wczytaniu sceny na "czystym" maxie scena mi się renderuje na na "nie wyłączonym" maxie czasami się wykrzacza :D

 

co chcesz przez to powiedziec? ja restartje maxa i wlaczam ta sama scene daje rendering i znowu mi sie wylacza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max często wysypuje się przez displacement w starszych wersjach vraya. problem z pamięcią często można rozwiązać renderując przez backburnera. Krzaczyć może jeszcze użycie polskich liter w ścieżkach do map, temperatura procka, podkręcony za mocno procek, użycie większej liczby zieleni z ivy generatora kiepsko robi dla ramu. Żeby odciążyć ram warto wyeksportować siatki do mesha a jeszcze lepiej połączyć w kilka większych obiektów zamiast kilkaset małych, duże mapy można pozmniejszać, obiekty takie same kopiować przez instance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

attach w edit poly albo edit mesh - możesz wybrać attach z listy tylko nie bierz wszystkich na raz bo komp nie wyrobi, przy attachowaniu jak mają inne materiały to spyta cię czy zrobić dla nich wspólny sub-material . wybierasz ok i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz łączyć w utilitesach jest coś takiego jak collapse mesh czy jakoś tak i wszystkie wybrane obiekty połączy w jednego mesha.

U mnie po włączonym maxie na "czysto" nie wywala renderingu :D

I jeszcze odnośnie backburnera to wszystko fajnie jak nie korzystasz z light cashy bo wtedy poszczególne prepasy się od siebie różnią w naświetleniu (chyba, że niepotrzebnie coś włączam, jakieś filtrowanie czy coś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda - przy renderowaniu w paskach, chociaż bardziej to widać przy interiorach, kiedyś miałem jednak coś takiego że scena która nie szła w maxie poszła pod backburnerem bez dzielenia na paski. wadą backburnera jest to że czasem jak przy odpalaniu sceny są ostrzeżenia że nie czyta jakiegoś pluginu itp to backburner nie pociągnie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz z innej beczki, mam narysowana splinem dorge tzn obrys drogi, jak zrobic zeby ja wypelnic , zeby to byla droga a nie sam obrys.

 

modyfikator extrude (ale pamiętaj, że spline musi być zamknięty)

 

//edit

nie zauważyłem ,że zrobiłeś oddzielny temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zmniejszaniem pamieci dynamicznej w vrayu to chyba nie bardzo. Powinno sie chyba zwiekszac zeby vray mogl jej wiecej uzyc. Tak dziala przynajmniej u mnie. 2 GB ramu. Standardowo mialem w vrayu pamiec dynamiczna ustawioną na 400MB czyli jesli dobrze mysle vray tylko tyle ramu moze wykorzystac a jako, ze scena, ktora wymagala wiecej to max sie wysypywal. Zwiekszylem do 1700MB i render poszedl caly bez zajakniecia czyli na moje rozumownie vray mial wiecej pamieci do dypozycji i nie musial korzystac z pliku wymiany. A mpze to byl wynik tego ze mialem za maly plik stronnicowania ustawiony na sztywno i brakowalo vrayowi. W kazdym razie teraz wogole prawie z pliku wymiany nie korzysta, tylko prawie caly ram wypelnia, wiec i z wielkoscia pliku wymiany problemu nie ma ;)

Edytowane przez Mr_SAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety co system 64 bitowy to nie 32 bitowy :) a na 32 bitowym sposob przelacznika 3GB tez nie zawsze dziala (przynajniej u niektorych), ale ja poradzilem sobie z tym wlasnie ustawiajac Dynamic memory we vrayu na 300 ;) I teraz smiga az milo. Żadnych wysypów - acha wazne - plik stronnicowania na dysku C: nie moze byc ograniczony wolnym miejscem (musi byc duuzo wolnego na C: bo plik ten przy tym ustawieniu moze podskoczyc nawet do 3GB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas odpalania renderingu trzeba mieć w tle odpalony menadżer zadań i przełączyć się do niego i sprawdzać ile MAX żre pamieci. przy 32 bitach z przełącznikiem /3GB wysypie się dopiero około 2,5 Gb RAM jak zajmie.

 

Na 90% jest to właśnie problem z pamięcią (najczęściej jej brakiem).

Jeżeli nie to - to trzeba szukać w ścieżkach wskazanych przez SIWY'ego.

 

W manualu Vray'a są wymienione sposoby zmniejszania pamięciożerności Vraya. Np. Stosowanie Adaptive subdivision jako Antyaliaser strasznie potrafi zajmować pamieć, trzeba się przestawić na DMC.

Tak samo Irradiance map potrafi zajmować furę pamięci która po skończonym renderze nie jest zwalniana (można to zmienić w ustawieniach).

użycie BRUTE FORCE (dawne QMC) jest mniej pamięciożerne bo jakby liczone w locie dla poszczególnych bucketów.

 

i pewnie dużo innych mniejszych.

 

tekstury powinny jak jak najbardziej przypominać rozmiarami potęgę 2 aby były optymalnie przechowywane w pamięci . Np. w gierkowym biznesie textura 1025X1025 pikseli jest w pamieci RAM 4 (cztery razy) większa niż 1024X1024, nie wiem czy Vray też tak z tego korzysta ale zoptymalizować obrazki nie zaszkodzi ( i nie chodzi o kompresowanie do jpg, bo to nic nie daje, liczy się tylko i wyłącznie rozmiar fizyczny i głębokość bitowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności