Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W Blenderze jestem początkujący, do tej pory używałem maxa.

 

Jest w blenderze odpowiednik "Render To Texture" z maxa ? Gdzie znajduje się taka funkca?

W maxie są "Unwrap UVW" i "Automatic Flatten UVs". Tekstura renderuje się na podstawie "Unwrap UVW" ale orzymujemy ją ułożoną jak w "Automatic Flatten UVs". Chciałbym uzuskać podobny efekt w Blenderze, inne UV na wyrenderowanej teksturze od UV użytego podczas renderowania.

 

Namieszałem tak że sam bym tego nie zrozumiał, mam nadzieje że ktoś to zrozumie :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

coś mi tu śmierdzi wypalaniem Scene/Render Buttons/Bake ale głowy nie dam bo nie znam cytowanych narzędzi z maksa

 

czekamy na opis jak te maksowe cuda działają PAKO :)

Napisano (edytowane)

W takim razie pokażę dokładnie jak to robiłem w maxie.

 

1.Mam pojedyńczy obiekt z dwoma innymi teksturami i ustawionymi UV:

Z tym nie powinno być problemów w Blenderze.

t1ke8.jpg

 

2.Używam "Render To Texture", funkcja ta używa innych ustawień UV i pozwala na wyrenderowanie np: lightmapy lub mapy normalnych, w tym przypadku kompletnej mapy z cieniami:

t2yq1.jpg

W ten sposób uzyskałem jedną teksture zamiast dwóch i w dodatku z cieniowaniem, przydatne podczas tworzenia obiektów do gier.

 

Da się zrobić coś takiego w Blenderze ?

 

@mara

Co do tego Bake to dostaje Error "No images found to bake to". Chodzi o teksture, czy o coś innego ? Teksturę mam nałożoną.

Edytowane przez PAKO
Napisano

obejrzyj ten tutek co ci podeslalem, to jest mniej wiecej to.

bake wywala ci taki blad bo w oknie edycji uv przy zaznaczonym uv do bakowania musisz sobie kliknac image-> new i zrobic nowy obrazek, do ktorego bedize wypalane.

 

jak dalej bedize niejasne to zrobie jeszcze jednego tutka o tym

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

czyli chcesz przepalić istniejącą teksturę z jednej UValki na drugą

 

przyznam, że to jedna z najmniej wygodnych czynności jaką się wykonuje w blenderze, robiłem to kilka razy i dalej nie pamiętam jak to zrobić, myślę, że to wkrótce usprawnią

 

wklejam opis angielski, jak się pogubisz to daj znać, niestety video tutek pokazujący poszczególne czynności gdzieś zaginął

 

1. Create a new UV (image new) and that will be your first and the one which will become the bake. (in the UV/Image Editor window)

2. click the 'new' button by UV Texture in 'Mesh' and I would rename it 'UV2' - this creates a second UV which will be the one you bake from.

3. Load your image into the UV/Image editor and unwrap as you wish.

4. Assuming you have a material, go to textures and create a texture in the second slot, choose image and select your image from the drop down list by Load.

4. back in materials, make sure you have the second texture slot selected. in Map input select 'UV' and enter UV2 in the 'UV:' text box.

5 go back to Editing (F9) and select the + by the first UV - 'UVTex'. In the UV/Image editor make sure the black new image is in place. in the UV Face Select window do unwrap smart projections.

6 back in mesh in Editting reselect the second UV - UV2 and select the button next to the + as well

7 in the UV Face select window do Alt Cntrl B and choose full render.

Edytowane przez mara
  • Confused 1
Napisano

Dzięki, napewno pomoże. :]

Blender jest jednak całkiem spoko. Spodziewałem się czegoś gorszego porównując astronomiczną cenę maxa z darmowym Blenderem. Miła niespodzianka. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności