PAKO Napisano 2 Lipiec 2008 Napisano 2 Lipiec 2008 W Blenderze jestem początkujący, do tej pory używałem maxa. Jest w blenderze odpowiednik "Render To Texture" z maxa ? Gdzie znajduje się taka funkca? W maxie są "Unwrap UVW" i "Automatic Flatten UVs". Tekstura renderuje się na podstawie "Unwrap UVW" ale orzymujemy ją ułożoną jak w "Automatic Flatten UVs". Chciałbym uzuskać podobny efekt w Blenderze, inne UV na wyrenderowanej teksturze od UV użytego podczas renderowania. Namieszałem tak że sam bym tego nie zrozumiał, mam nadzieje że ktoś to zrozumie :)
sanki Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 blender moze przypisywac kilka uv do obiektu tutaj pokazane na przykladzie likwidowania seamow http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41186
mara Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 ja nie rozumiem i chyba nie chodzi o mapowienie kilku tekstur UV :)
sanki Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 ja nie rozumiem i chyba nie chodzi o mapowienie kilku tekstur UV jezeli nie to znaczy ze ja tez nie rozumiem ;p
mara Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 coś mi tu śmierdzi wypalaniem Scene/Render Buttons/Bake ale głowy nie dam bo nie znam cytowanych narzędzi z maksa czekamy na opis jak te maksowe cuda działają PAKO :)
PAKO Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 (edytowane) W takim razie pokażę dokładnie jak to robiłem w maxie. 1.Mam pojedyńczy obiekt z dwoma innymi teksturami i ustawionymi UV: Z tym nie powinno być problemów w Blenderze. 2.Używam "Render To Texture", funkcja ta używa innych ustawień UV i pozwala na wyrenderowanie np: lightmapy lub mapy normalnych, w tym przypadku kompletnej mapy z cieniami: W ten sposób uzyskałem jedną teksture zamiast dwóch i w dodatku z cieniowaniem, przydatne podczas tworzenia obiektów do gier. Da się zrobić coś takiego w Blenderze ? @mara Co do tego Bake to dostaje Error "No images found to bake to". Chodzi o teksture, czy o coś innego ? Teksturę mam nałożoną. Edytowane 3 Lipiec 2008 przez PAKO
sanki Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 obejrzyj ten tutek co ci podeslalem, to jest mniej wiecej to. bake wywala ci taki blad bo w oknie edycji uv przy zaznaczonym uv do bakowania musisz sobie kliknac image-> new i zrobic nowy obrazek, do ktorego bedize wypalane. jak dalej bedize niejasne to zrobie jeszcze jednego tutka o tym 1
mara Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 (edytowane) czyli chcesz przepalić istniejącą teksturę z jednej UValki na drugą przyznam, że to jedna z najmniej wygodnych czynności jaką się wykonuje w blenderze, robiłem to kilka razy i dalej nie pamiętam jak to zrobić, myślę, że to wkrótce usprawnią wklejam opis angielski, jak się pogubisz to daj znać, niestety video tutek pokazujący poszczególne czynności gdzieś zaginął 1. Create a new UV (image new) and that will be your first and the one which will become the bake. (in the UV/Image Editor window) 2. click the 'new' button by UV Texture in 'Mesh' and I would rename it 'UV2' - this creates a second UV which will be the one you bake from. 3. Load your image into the UV/Image editor and unwrap as you wish. 4. Assuming you have a material, go to textures and create a texture in the second slot, choose image and select your image from the drop down list by Load. 4. back in materials, make sure you have the second texture slot selected. in Map input select 'UV' and enter UV2 in the 'UV:' text box. 5 go back to Editing (F9) and select the + by the first UV - 'UVTex'. In the UV/Image editor make sure the black new image is in place. in the UV Face Select window do unwrap smart projections. 6 back in mesh in Editting reselect the second UV - UV2 and select the button next to the + as well 7 in the UV Face select window do Alt Cntrl B and choose full render. Edytowane 3 Lipiec 2008 przez mara 1
PAKO Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 Dzięki, napewno pomoże. :] Blender jest jednak całkiem spoko. Spodziewałem się czegoś gorszego porównując astronomiczną cenę maxa z darmowym Blenderem. Miła niespodzianka. :)
n-pigeon Napisano 6 Lipiec 2008 Napisano 6 Lipiec 2008 Jeślibyś potrzebował więcej info o wypalaniu tekstur w Blenderze http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Render_Bake
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się