Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Natknąłem sie na pewien problem. Otóz mam w wizce basen oraz akwaium. Jak wiadomo woda "przewodzi światło". Chodzi o to, że chciałbym akwarium (jest ono w kształcie cylindra i wysokości dwóch pięter w willi) oświetlić od środka, tak aby woda w nim była w pełni oswietlona i dawała ładnie rozproszone światło na sciany (woda lekko niebieskawa). Materiał wody jesli chodzi o reflsky czy przeźroczystość i inne własciwosci jest ok. Problem jest jak to oświetlić od srodka... Spotkał się ktoś już z takim problemem? To samo sie tyczy basenu - aby on cały był rozświetlony na renderach nocnych. Licze na waszą pomoc bo ja już nie mam pomysłow - probowalem juz wielu rzeczy :(

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Czyli właczyć kaustyke i bardzo mocno zwiększyć siłę swiatła? Jeszcze tylko jakie swiatło zastosowac? V-rayowskie czy spota zwykłego u podnóża akwarium?

Napisano

ja bym walił IESy na początek. Jeżeli rezultat będzie ok - nie będziesz musiał spowalniać renderu kaustyką.

 

dużo będzie zależało od GI moim zdaniem. Dopilnuj, żeby było intensywne.

Napisano
  • Autor

IES-y czyli chodzi o te światła Photometryczne? Tak naprawde to czym one różnią sie od zwykłych prócz tego, ze posiadaja fizyczne jednostki mocy świecenia?

Napisano

mają określoną dokładną specyfikę rozpraszania światła. Wejdz na stroną http://www.erco.com i znajdź światła używane do oświetlania dokładnie tego co Ty chcesz oświetlić i ściągnij plik .ies

 

ALe to jedno - będzie po prostu ladnie świecilo, ale tak jak wyżej mówiłem, dużo będzie zależało od GI.

Napisano
  • Autor

Ok, spróbuje z tymi IES-ami, ale wydaje mi się, że głowny problem polega na tym, ze ta woda nie roświetla mi się a co za tym idzie nie przechodzi przez nią swiatło i nie odbija się od scian :(

Napisano

dlatego jeszcze raz mówię Tobie - musisz mieć dobre GI (nie wspominając o odpowiednim materiale wody/szkła)

Napisano
  • Autor

Probowalem już wszystkiego, caustyki, tych IES'ów - nic. Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu jak poniżej:

07232008133219qx3.jpg.

Jak widać woda jest ładnie rozświetlona.

O ile światło dobrze przechodiz przez materiał (oświelta górną kopułę) o tyle sam cylinder nie świeci.

Nawet jak GI zwiekszałem to owszem - ściany się oświetlały ale samo akwarium już nie :( HELP

Oto wynik moich nędznych prób:

 

07232008151522ao6.jpg

07232008151558sf4.jpg

07232008152100nj5.jpg

 

Może coś faktycznie nie tak z materiałem szkła/wody (akwarium to cylinder - bez dziury w środku - jednolity obiekt). Ustawienia materiału dla niego są niżej:

 

07232008151443db8.jpg

 

I na koniec ustawienia rendera:

 

07232008151703jv3.jpg

07232008151801ls5.jpg

07232008151820hr5.jpg

07232008153713ns5.jpg

07232008151921wg9.jpg

 

PS. Zwiekszałem także GI i jedyne co to render robił sie jasniejszy... Poprostu - swiatlo w akwarium oświetla wszystko tylko nie wode w nim

Edytowane przez Mr_SAN

Napisano

ok zrób tak (bez kaustyki jednak):

 

1. Pamiętaj o zachowaniu poprawnej skali obiektów

2. zrób TUBE (jako szkło) i w niej CYLINDER (jako wodę)

3. Jeszcze raz zachęcam do ściągnięcia odpowiedniego IESa albo: wstaw kilka vRay lightów tak jak na dołączonym przez Ciebie przykładzie, czyli świecące od góry lampy i daj im sporą energię (bardzo sporą).

4. Color mapping zmien na reinchard żeby kontrolowac przepalenia

 

Prześlij tutaj co Ci wyszło.

Napisano
  • Autor

Odkryłem pewna mała opcje w materiale. TRNSLUCENCY (nawet jest w niej profil dla wody),od razu zaczęłó ładnie przwodzić światło ;). Dzieki za wszelka pomoc SWRSC. Jak tylko wróce do domu to podeśle wynik tego ;) Pozdrawiam.

Edytowane przez Mr_SAN

Napisano
  • Autor

No więc dzięki tej funkcji uzyskałem efekt o jaki mi chodziło (i to bez użycia caustyki). Poniżej screen:

 

07242008173816st0.jpg

 

Przy włączonej tej funkcji FOG w materiale wogole nie reaguje, wiec trzeba było nadac niebieskawy dla diffuse (chociaż to też mało reaguje) oraz zmniejszyc troche refract. Podkolorowyzować swiatlo na niebiesko zeby było idealnie :D Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.

Napisano
  • Autor

Wiadomo - to narazie dla testu. Cały ten efekt potrzebny jest na wieksze przedsięwzięcie ;) Ale o tym wkrótce :D

Napisano
  • Autor

Rezydencja już sie robi i nie tylko moja;) I będzie nie tylko basen ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.