Mr_SAN Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 Witam wszystkich. Natknąłem sie na pewien problem. Otóz mam w wizce basen oraz akwaium. Jak wiadomo woda "przewodzi światło". Chodzi o to, że chciałbym akwarium (jest ono w kształcie cylindra i wysokości dwóch pięter w willi) oświetlić od środka, tak aby woda w nim była w pełni oswietlona i dawała ładnie rozproszone światło na sciany (woda lekko niebieskawa). Materiał wody jesli chodzi o reflsky czy przeźroczystość i inne własciwosci jest ok. Problem jest jak to oświetlić od srodka... Spotkał się ktoś już z takim problemem? To samo sie tyczy basenu - aby on cały był rozświetlony na renderach nocnych. Licze na waszą pomoc bo ja już nie mam pomysłow - probowalem juz wielu rzeczy :(
SWRSC Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 świetnie sprawdzi się kaustyka i iesy moim zdaniem
Mr_SAN Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Czyli właczyć kaustyke i bardzo mocno zwiększyć siłę swiatła? Jeszcze tylko jakie swiatło zastosowac? V-rayowskie czy spota zwykłego u podnóża akwarium?
SWRSC Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 ja bym walił IESy na początek. Jeżeli rezultat będzie ok - nie będziesz musiał spowalniać renderu kaustyką. dużo będzie zależało od GI moim zdaniem. Dopilnuj, żeby było intensywne.
Mr_SAN Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 IES-y czyli chodzi o te światła Photometryczne? Tak naprawde to czym one różnią sie od zwykłych prócz tego, ze posiadaja fizyczne jednostki mocy świecenia?
SWRSC Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 mają określoną dokładną specyfikę rozpraszania światła. Wejdz na stroną http://www.erco.com i znajdź światła używane do oświetlania dokładnie tego co Ty chcesz oświetlić i ściągnij plik .ies ALe to jedno - będzie po prostu ladnie świecilo, ale tak jak wyżej mówiłem, dużo będzie zależało od GI.
Mr_SAN Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Ok, spróbuje z tymi IES-ami, ale wydaje mi się, że głowny problem polega na tym, ze ta woda nie roświetla mi się a co za tym idzie nie przechodzi przez nią swiatło i nie odbija się od scian :(
SWRSC Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 dlatego jeszcze raz mówię Tobie - musisz mieć dobre GI (nie wspominając o odpowiednim materiale wody/szkła)
Mr_SAN Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 (edytowane) Probowalem już wszystkiego, caustyki, tych IES'ów - nic. Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu jak poniżej: . Jak widać woda jest ładnie rozświetlona. O ile światło dobrze przechodiz przez materiał (oświelta górną kopułę) o tyle sam cylinder nie świeci. Nawet jak GI zwiekszałem to owszem - ściany się oświetlały ale samo akwarium już nie :( HELP Oto wynik moich nędznych prób: Może coś faktycznie nie tak z materiałem szkła/wody (akwarium to cylinder - bez dziury w środku - jednolity obiekt). Ustawienia materiału dla niego są niżej: I na koniec ustawienia rendera: PS. Zwiekszałem także GI i jedyne co to render robił sie jasniejszy... Poprostu - swiatlo w akwarium oświetla wszystko tylko nie wode w nim Edytowane 23 Lipiec 2008 przez Mr_SAN
SWRSC Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 ok zrób tak (bez kaustyki jednak): 1. Pamiętaj o zachowaniu poprawnej skali obiektów 2. zrób TUBE (jako szkło) i w niej CYLINDER (jako wodę) 3. Jeszcze raz zachęcam do ściągnięcia odpowiedniego IESa albo: wstaw kilka vRay lightów tak jak na dołączonym przez Ciebie przykładzie, czyli świecące od góry lampy i daj im sporą energię (bardzo sporą). 4. Color mapping zmien na reinchard żeby kontrolowac przepalenia Prześlij tutaj co Ci wyszło.
Mr_SAN Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 (edytowane) Odkryłem pewna mała opcje w materiale. TRNSLUCENCY (nawet jest w niej profil dla wody),od razu zaczęłó ładnie przwodzić światło ;). Dzieki za wszelka pomoc SWRSC. Jak tylko wróce do domu to podeśle wynik tego ;) Pozdrawiam. Edytowane 24 Lipiec 2008 przez Mr_SAN
Mr_SAN Napisano 24 Lipiec 2008 Autor Napisano 24 Lipiec 2008 No więc dzięki tej funkcji uzyskałem efekt o jaki mi chodziło (i to bez użycia caustyki). Poniżej screen: Przy włączonej tej funkcji FOG w materiale wogole nie reaguje, wiec trzeba było nadac niebieskawy dla diffuse (chociaż to też mało reaguje) oraz zmniejszyc troche refract. Podkolorowyzować swiatlo na niebiesko zeby było idealnie :D Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.
Master Kiełbaster Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 w mentalu by się to dało wolumetryką zrobić :*
Mr_SAN Napisano 24 Lipiec 2008 Autor Napisano 24 Lipiec 2008 Wiadomo - to narazie dla testu. Cały ten efekt potrzebny jest na wieksze przedsięwzięcie ;) Ale o tym wkrótce :D
viz.k Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 bedziesz robil wizke wnetrz rezydencji z basenem? powaznie pytam:)
Mr_SAN Napisano 25 Lipiec 2008 Autor Napisano 25 Lipiec 2008 Rezydencja już sie robi i nie tylko moja;) I będzie nie tylko basen ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się