Posted July 22, 200816 yr Witam wszystkich. Natknąłem sie na pewien problem. Otóz mam w wizce basen oraz akwaium. Jak wiadomo woda "przewodzi światło". Chodzi o to, że chciałbym akwarium (jest ono w kształcie cylindra i wysokości dwóch pięter w willi) oświetlić od środka, tak aby woda w nim była w pełni oswietlona i dawała ładnie rozproszone światło na sciany (woda lekko niebieskawa). Materiał wody jesli chodzi o reflsky czy przeźroczystość i inne własciwosci jest ok. Problem jest jak to oświetlić od srodka... Spotkał się ktoś już z takim problemem? To samo sie tyczy basenu - aby on cały był rozświetlony na renderach nocnych. Licze na waszą pomoc bo ja już nie mam pomysłow - probowalem juz wielu rzeczy :(
July 22, 200816 yr Author Czyli właczyć kaustyke i bardzo mocno zwiększyć siłę swiatła? Jeszcze tylko jakie swiatło zastosowac? V-rayowskie czy spota zwykłego u podnóża akwarium?
July 22, 200816 yr ja bym walił IESy na początek. Jeżeli rezultat będzie ok - nie będziesz musiał spowalniać renderu kaustyką. dużo będzie zależało od GI moim zdaniem. Dopilnuj, żeby było intensywne.
July 22, 200816 yr Author IES-y czyli chodzi o te światła Photometryczne? Tak naprawde to czym one różnią sie od zwykłych prócz tego, ze posiadaja fizyczne jednostki mocy świecenia?
July 22, 200816 yr mają określoną dokładną specyfikę rozpraszania światła. Wejdz na stroną http://www.erco.com i znajdź światła używane do oświetlania dokładnie tego co Ty chcesz oświetlić i ściągnij plik .ies ALe to jedno - będzie po prostu ladnie świecilo, ale tak jak wyżej mówiłem, dużo będzie zależało od GI.
July 22, 200816 yr Author Ok, spróbuje z tymi IES-ami, ale wydaje mi się, że głowny problem polega na tym, ze ta woda nie roświetla mi się a co za tym idzie nie przechodzi przez nią swiatło i nie odbija się od scian :(
July 23, 200816 yr dlatego jeszcze raz mówię Tobie - musisz mieć dobre GI (nie wspominając o odpowiednim materiale wody/szkła)
July 23, 200816 yr Author Probowalem już wszystkiego, caustyki, tych IES'ów - nic. Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu jak poniżej: . Jak widać woda jest ładnie rozświetlona. O ile światło dobrze przechodiz przez materiał (oświelta górną kopułę) o tyle sam cylinder nie świeci. Nawet jak GI zwiekszałem to owszem - ściany się oświetlały ale samo akwarium już nie :( HELP Oto wynik moich nędznych prób: Może coś faktycznie nie tak z materiałem szkła/wody (akwarium to cylinder - bez dziury w środku - jednolity obiekt). Ustawienia materiału dla niego są niżej: I na koniec ustawienia rendera: PS. Zwiekszałem także GI i jedyne co to render robił sie jasniejszy... Poprostu - swiatlo w akwarium oświetla wszystko tylko nie wode w nim Edited July 23, 200816 yr by Mr_SAN
July 23, 200816 yr ok zrób tak (bez kaustyki jednak): 1. Pamiętaj o zachowaniu poprawnej skali obiektów 2. zrób TUBE (jako szkło) i w niej CYLINDER (jako wodę) 3. Jeszcze raz zachęcam do ściągnięcia odpowiedniego IESa albo: wstaw kilka vRay lightów tak jak na dołączonym przez Ciebie przykładzie, czyli świecące od góry lampy i daj im sporą energię (bardzo sporą). 4. Color mapping zmien na reinchard żeby kontrolowac przepalenia Prześlij tutaj co Ci wyszło.
July 23, 200816 yr Author Odkryłem pewna mała opcje w materiale. TRNSLUCENCY (nawet jest w niej profil dla wody),od razu zaczęłó ładnie przwodzić światło ;). Dzieki za wszelka pomoc SWRSC. Jak tylko wróce do domu to podeśle wynik tego ;) Pozdrawiam. Edited July 24, 200816 yr by Mr_SAN
July 24, 200816 yr Author No więc dzięki tej funkcji uzyskałem efekt o jaki mi chodziło (i to bez użycia caustyki). Poniżej screen: Przy włączonej tej funkcji FOG w materiale wogole nie reaguje, wiec trzeba było nadac niebieskawy dla diffuse (chociaż to też mało reaguje) oraz zmniejszyc troche refract. Podkolorowyzować swiatlo na niebiesko zeby było idealnie :D Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.
July 24, 200816 yr Author Wiadomo - to narazie dla testu. Cały ten efekt potrzebny jest na wieksze przedsięwzięcie ;) Ale o tym wkrótce :D
Create an account or sign in to comment