Napisano 23 Lipiec 200816 l Hej Czy ktos moze wie jak ugryzc symulacje duzego skrzyzowania? Jak narazie proboje czasteczek i crowd simulation. Problem w tym ze ani w jednym, ani w drugim nie jestem zbyt obeznany i nie wiem czy dobra droga ide. Kazde praktyczne wskazowki sa w cenie :) mirach
Napisano 23 Lipiec 200816 l Symulację? Jaką? Crash, boom, bang, czy zwykły ruch? Ile tam jest samochodów?
Napisano 23 Lipiec 200816 l Autor Huh, masz racje, za szybko to wyslalem. Idea taka: robimy wizke duzego skrzyzowana/ronda na ktorym maja sie poruszac samochody, reagowac na swiatla i nie zdezac sie ze soba. Jest tego na tyle duzo ze animowanie kazdego pojazdu recznie odpada zupelnie. Domyslam sie ze trzeba to jakos obskryptowac/ animowac same eventy (a'la wlacza sie czerwone swiatlo). Tylko jak mowie, doswiadczenie w czyms takim nie mam, i ciezko nawet stwierdzic w ktora strone zaczac isc.
Napisano 23 Lipiec 200816 l Nie wiem, czy nie przekombinowałem, ale to ciekawy challenge xD Dobrze, że to ma być porządny ruch, a nie wypadki, kolizje, awarie etc. Losowo emitujemy cząsteczki z każdej z dróg i losowo w momencie emisji przypisujemy każdemu particlowi atrybuty (rodzaj pojazdu, kolor, drogę, kierunek i zwrot jazdy na skrzyżowaniu, prędkość, przyspieszenie), natomiast światła zmieniają się cyklicznie - jeśli czerwone auto stoi (za nim auta także), jeśli zielone to jedzie. Do tego dochodzi wykrywanie odległości pomiędzy pojadami i kontrola emisji particli (by nie nachodziły n siebie już w momencie narodzin). W zależności od atrybutów jakie ma dany particel przypisujemy mu odpowiedni model wymodelowanego auta i kolor (lepiej może sparametryzowany shader, by była większa różnorodność). Reszta tak jak pisałeś - eventy i skryptowanie. Chyba, że jest jakiś gotowy plugin do maxa xD Hmm, tyle mojej teori, w praktyce nie wiem, jak by to wyszło. Można na chama też ręcznie każde autko animować. ;] [edit] Jeśli przemyślałeś sprawę i naprawdę chcesz to zrobić, to może być pomocne. W maxie generalnie ciężko :) http://www.massivesoftware.com/ Edytowane 23 Lipiec 200816 l przez piotrek
Napisano 23 Lipiec 200816 l Autor Cos zaczyna wychodzic, jak sie uda polaczyc particle zeby sterowany crowd simulation, to.... no obaczymy, jak cos sie uda to wrzuce jakis preview :)
Napisano 23 Lipiec 200816 l oj duzo zabawy z tym by bylo. Trzeba wziac tez pod uwage, opoznienia w ruszaniu kolejnych aut, bo w koncu w szystkie na raz nie ruszaja - dlatego wydaje mi sie, ze reczna animacja bedzie zabojcza dla nerwow i umyslu. Za takie symulacje ludzie biora spore pieniadze, a jakby nie patrzec twoj projekt jest nie mniej profesjonalny:) znalazlem cos takiego http://www.phy.ntnu.edu.tw/oldjava/Others/trafficSimulation/applet.html moze to nie wyglada zbyt urokliwie, ale mozna pobrac kod, moze sie przydadza jakies warunki :)
Napisano 23 Lipiec 200816 l Nie lepiej ci taką aplikację napisać że jak czerwone to stop animacji a jak zielone to jedzie ? i potem ten film nagrać jakoś ?
Napisano 23 Lipiec 200816 l Czerwone nie jest zwykle na całym skrzyżowaniu, ale na konkretnych pasach ruchu. Nie ma tak, że wszyscy stoją albo wszyscy jadą.
Napisano 31 Lipiec 200816 l Przez przypadek znalazłem to: http://www.orbaz.com/forum/viewtopic.php?t=626 Może się komuś przyda ...
Napisano 31 Lipiec 200816 l Można by zaanimować planarne deflectory tak aby opuszczały się zgodnie ze świeceniem się świateł, dostosować timingi. Zrobić event dla karzdego deflektora i wyzerować w nim speed. Ilość deflectorów dostosować do ilości cząsteczek/ w czasie, postaram się to przedstawić na wypaśnym szkicu :D Sprawdziło by to się wtedy kiedy wszyscy jada na wprost, gorzej jeśli ktoś chciałby skręcić. Można by to było załatwić za pomocą eventu Speed by Surface, dać speed by material i np. Grayscale Multipler a te samochodziki które miały by skręcać puścić po wyrysowanej ścieżce.
Napisano 31 Lipiec 200816 l Autor Andyx, widzialem to, niestety wymaga dodatkowych narzedzi od orbaz'a. Ale dzieki za linka. Ramzes: chyba latwiej juz puszczac rzeczy po splinie :D Problem w tym ze to dosc skomplikowane skrzyzowanie, duzo rzeczy ma skrecac, zatrzymywac sie itp. Za takie symulacje ludzie biora spore pieniadze, a jakby nie patrzec twoj projekt jest nie mniej profesjonalny:) symulacje sama w sobie juz ktos zrobil. My mamy to zwizualizowac. dzieki za zainteresowanie. Narazie projekt polazl troche w odstawke bo inne maja krotsze deadliny :) Edytowane 31 Lipiec 200816 l przez mirach
Napisano 31 Lipiec 200816 l Powodzenia, projekt naprawde brzmi ciekawie i bardzo chcialbym zobaczyc gotowy efekt :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto