mirach Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 Hej Czy ktos moze wie jak ugryzc symulacje duzego skrzyzowania? Jak narazie proboje czasteczek i crowd simulation. Problem w tym ze ani w jednym, ani w drugim nie jestem zbyt obeznany i nie wiem czy dobra droga ide. Kazde praktyczne wskazowki sa w cenie :) mirach
Shogun 3D Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 Symulację? Jaką? Crash, boom, bang, czy zwykły ruch? Ile tam jest samochodów?
mirach Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 Huh, masz racje, za szybko to wyslalem. Idea taka: robimy wizke duzego skrzyzowana/ronda na ktorym maja sie poruszac samochody, reagowac na swiatla i nie zdezac sie ze soba. Jest tego na tyle duzo ze animowanie kazdego pojazdu recznie odpada zupelnie. Domyslam sie ze trzeba to jakos obskryptowac/ animowac same eventy (a'la wlacza sie czerwone swiatlo). Tylko jak mowie, doswiadczenie w czyms takim nie mam, i ciezko nawet stwierdzic w ktora strone zaczac isc.
piotrek Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 (edytowane) Nie wiem, czy nie przekombinowałem, ale to ciekawy challenge xD Dobrze, że to ma być porządny ruch, a nie wypadki, kolizje, awarie etc. Losowo emitujemy cząsteczki z każdej z dróg i losowo w momencie emisji przypisujemy każdemu particlowi atrybuty (rodzaj pojazdu, kolor, drogę, kierunek i zwrot jazdy na skrzyżowaniu, prędkość, przyspieszenie), natomiast światła zmieniają się cyklicznie - jeśli czerwone auto stoi (za nim auta także), jeśli zielone to jedzie. Do tego dochodzi wykrywanie odległości pomiędzy pojadami i kontrola emisji particli (by nie nachodziły n siebie już w momencie narodzin). W zależności od atrybutów jakie ma dany particel przypisujemy mu odpowiedni model wymodelowanego auta i kolor (lepiej może sparametryzowany shader, by była większa różnorodność). Reszta tak jak pisałeś - eventy i skryptowanie. Chyba, że jest jakiś gotowy plugin do maxa xD Hmm, tyle mojej teori, w praktyce nie wiem, jak by to wyszło. Można na chama też ręcznie każde autko animować. ;] [edit] Jeśli przemyślałeś sprawę i naprawdę chcesz to zrobić, to może być pomocne. W maxie generalnie ciężko :) http://www.massivesoftware.com/ Edytowane 23 Lipiec 2008 przez piotrek
mirach Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 Cos zaczyna wychodzic, jak sie uda polaczyc particle zeby sterowany crowd simulation, to.... no obaczymy, jak cos sie uda to wrzuce jakis preview :)
JohnZi Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 oj duzo zabawy z tym by bylo. Trzeba wziac tez pod uwage, opoznienia w ruszaniu kolejnych aut, bo w koncu w szystkie na raz nie ruszaja - dlatego wydaje mi sie, ze reczna animacja bedzie zabojcza dla nerwow i umyslu. Za takie symulacje ludzie biora spore pieniadze, a jakby nie patrzec twoj projekt jest nie mniej profesjonalny:) znalazlem cos takiego http://www.phy.ntnu.edu.tw/oldjava/Others/trafficSimulation/applet.html moze to nie wyglada zbyt urokliwie, ale mozna pobrac kod, moze sie przydadza jakies warunki :)
Kolin101 Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 Nie lepiej ci taką aplikację napisać że jak czerwone to stop animacji a jak zielone to jedzie ? i potem ten film nagrać jakoś ?
piotrek Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 Czerwone nie jest zwykle na całym skrzyżowaniu, ale na konkretnych pasach ruchu. Nie ma tak, że wszyscy stoją albo wszyscy jadą.
AnDyX Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 Przez przypadek znalazłem to: http://www.orbaz.com/forum/viewtopic.php?t=626 Może się komuś przyda ...
Ramsez Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 Można by zaanimować planarne deflectory tak aby opuszczały się zgodnie ze świeceniem się świateł, dostosować timingi. Zrobić event dla karzdego deflektora i wyzerować w nim speed. Ilość deflectorów dostosować do ilości cząsteczek/ w czasie, postaram się to przedstawić na wypaśnym szkicu :D Sprawdziło by to się wtedy kiedy wszyscy jada na wprost, gorzej jeśli ktoś chciałby skręcić. Można by to było załatwić za pomocą eventu Speed by Surface, dać speed by material i np. Grayscale Multipler a te samochodziki które miały by skręcać puścić po wyrysowanej ścieżce.
mirach Napisano 31 Lipiec 2008 Autor Napisano 31 Lipiec 2008 (edytowane) Andyx, widzialem to, niestety wymaga dodatkowych narzedzi od orbaz'a. Ale dzieki za linka. Ramzes: chyba latwiej juz puszczac rzeczy po splinie :D Problem w tym ze to dosc skomplikowane skrzyzowanie, duzo rzeczy ma skrecac, zatrzymywac sie itp. Za takie symulacje ludzie biora spore pieniadze, a jakby nie patrzec twoj projekt jest nie mniej profesjonalny:) symulacje sama w sobie juz ktos zrobil. My mamy to zwizualizowac. dzieki za zainteresowanie. Narazie projekt polazl troche w odstawke bo inne maja krotsze deadliny :) Edytowane 31 Lipiec 2008 przez mirach
Meri Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 Powodzenia, projekt naprawde brzmi ciekawie i bardzo chcialbym zobaczyc gotowy efekt :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się