Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

dzieki Tomala :)

zaznaczam pewien obszar, daje polygrupy, model w przyborniku zmienia mi sie na dana polygrupe, tylko jak pozniej do niej wrocic gdy spowrotem przejde do calego modelu ?

 

na dzisiaj cos takiego,

lebek a pozniej powoli juz mu cielsko zaczalem robic

 

wyszedl mutant hehe ale co tam )

  • Odpowiedzi 75
  • Wyświetleń 7,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ctrl+shift + klik prawym na część modelu przypisaną jakiejś polygrupie odsłania tą polygrupę resztę chowa.

Napisano
  • Autor

dziala elegancko :))) dzieki po raz wtory Tomala ;*

 

oko mnie wkur... to nie moglem sie powstrzymac zeby poprawic,

teraz cos takiego

Napisano
  • Autor

bede juz kontynuowal ten model zamiast za kazdym razem robic od nowa, wykrzesam ile sie da a pozniej sprobuje retopo na nim poprobowac.

wydaje mi sie ze wieksze znaczenie w zbushu ma to czy basa jest zrobiona z kwadratow lezacych w jednej plaszczyznie anizeli jaknajbardzij zblizonych do siebie wielkoscia, ale ja tam sie nie znam :)

Napisano

Wchodzisz gdzies na imageshack albo photobucket czy co tam chcesz, uploadujesz fote, potem kopiujesz link i wklejasz.

Napisano
  • Autor

Master Kielbaster- kazdy miewa chwile slabosci szczegolnie jak widzi te wasza "dziela" :P

KLICEK - a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dni

 

poprawilem oka ;]

Edytowane przez czerczesow

Napisano
a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dni
To raczej byłby duży krok naprzód... a jeśli aż tak Ci się nie chce to przynajmniej poczytaj trochę o anatomii i w oparciu o nabytą wiedzę wymodeluj czaszkę, następnie mięśnie, a później skórę, takie ćwiczenie powinno pomóc w zrozumieniu pewnych podstaw.

 

A teraz porównaj oczy ze swojego modelu z przykładowymi referencjami:

 

LINK

 

i zastanów się czego brakuję i co jest nie tak.

 

Poszukaj w necie dużych obrazków referencyjnych nosa, ust itd. i zrób to samo co z oczyma.

 

Na razie jest zbyt dużo błędów, żeby je wszystkie rozpisywać (kąt nachylenia, głębokość oczodołów, błędy w proporcjach itd.), dlatego tak jak pisałem wcześniej, warto się zaopatrzyć w dobrą książkę o anatomii, bądź jakieś materiały z neta lub popracować nad tradycyjnym modelowaniem tak jak KLICEK wcześniej napisał. Pamiętaj, można zrobić solidny postęp nawet w 1 - 2 miesiące, ale idąc na łatwiznę można nie być zadowolonym z modeli przez kolejne 2 lata.

 

Pozdrawiam

Napisano

klicor ma racje. Dobry mesh nie jest zły. Mnie osobiscie wydaje się ze gdybym miał podejsć do retopologii bez wcześniejszego wyrobienia sie na poly to bym podchodził od d**y strony. Poza tym na poly łatwiej złapać podstawową bryłkę, a i detalowanie w Z jest potem prostsze.

 

Tak czy siak rób jak ci wygodnie byleby efekt końcowy był cool.

Napisano

tu nie chodzi o topologie siatki, to ze sobie zrobisz retopo na czyms co nazywasz modelem nie zrobi Ci z modelu nic fajnego ;) chodzi o nauczenie sie wyczucia, ale spoko ja tam sie nie znam, nie wiem jak teraz sie powinno uczyc organiki, moze Twoje podejscie jest prawidlowe

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

ooo co za odzew jestem pod wrazeniem.

rozwala mnie ta oszukancza skromnosc wielu z grafikow ale mniejsza o to, nie bede sie rozpisywac na temat co niektrych artystow ktorzy pisza jaki to im skopany model wyszedl.

KLICEK- wedlug Ciebie robienie siatki z referek ktore polega na przeciaganiu punktow tak by sie zgadzalo ze zdjeciem to nauka anatomi ?? dla mnie to zenada, wyczucie i orientacje przestrzenna chyba tylko i wylacznie powinno sie cwiczyc takimi wlasnie narzedziami jakim jest zbrush

MORTE- pewnie i na poczatku bedzie od d...strony ale w ciagu jednego dnia jestem w statnie zrobic kilka tych retopo, co daje mi w kosekwencji kilku tyg/miesiecy wieksze doswiadczenie anizeli jeb... sie z jednym lebem tydzien czasu.

HAGELAS- wiem ze masz racje, tylko nie za bardzo mam czas by sie bawic w robie czaszki, chyba ze jest juz gdzies jakas gotowa to chetnie bym na niej pocwiczyc rozklad miesni :)

nie wiem tez w jaki sposob moglbym zapodac obrazek do zbrusha na ktorym moglbym sie pozniej sugerowac. jak dotad to pomniejszam okienko tylko ze do najlepszych metod to to nie nalezy :)

 

tak pisze o tym retopo a nawet jeszcze nie wiem jak to sie robi heheh ale wykminie jeszcze :D

 

pzdr

PL

Napisano

Napisze tylko raz...

 

Za bardzo na skróty idziesz. Tak czy siak, KLICEK wie co pisze. W czasach kiedy to jeszcze nie wiedziałem co to werteks, patrzyłem na modele KLICIORA i mi szczena opadała. Dziwi mnie czemu nie chcesz słuchać dobrych rad.

Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz robić dobre modele, czy masowo gnioty. Zbrush nie jest rozwiązaniem, a jedynie środkiem do osiągnięcia celu.

Napisano
  • Autor

chce robic zajeb.. modele, pewnie jak kazdy tutaj.

 

na meshe poswiecac trzeba za wiele czasu, a jak wracam wyj.... z roboty to

nie chce mi sie babrac z werteksami (?).

zreszta zrobilem base przed sculptem i jakos nikt nie pisal ze cos w niej nie tak, procz jednego posta gdzie bylo zebym oka poprawil.

nie chce sie ty wdawac w jakies klutnie czy tym podobne jak to Gomez skomentowal niepotrzebne dyskusje do nikad nieprowadzace.

 

na dzisiaj cos takiego

 

pzdr

PL

Napisano
  • Autor

na dzisiaj cos takiego

Edytowane przez czerczesow
zapomnialem dolaczyc zalaczniki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności