czerczesow Napisano 21 Sierpień 2008 Autor Napisano 21 Sierpień 2008 dzieki Tomala :) zaznaczam pewien obszar, daje polygrupy, model w przyborniku zmienia mi sie na dana polygrupe, tylko jak pozniej do niej wrocic gdy spowrotem przejde do calego modelu ? na dzisiaj cos takiego, lebek a pozniej powoli juz mu cielsko zaczalem robic wyszedl mutant hehe ale co tam )
Tomala Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 ctrl+shift + klik prawym na część modelu przypisaną jakiejś polygrupie odsłania tą polygrupę resztę chowa.
czerczesow Napisano 21 Sierpień 2008 Autor Napisano 21 Sierpień 2008 dziala elegancko :))) dzieki po raz wtory Tomala ;* oko mnie wkur... to nie moglem sie powstrzymac zeby poprawic, teraz cos takiego
czerczesow Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Napisano 28 Sierpień 2008 bede juz kontynuowal ten model zamiast za kazdym razem robic od nowa, wykrzesam ile sie da a pozniej sprobuje retopo na nim poprobowac. wydaje mi sie ze wieksze znaczenie w zbushu ma to czy basa jest zrobiona z kwadratow lezacych w jednej plaszczyznie anizeli jaknajbardzij zblizonych do siebie wielkoscia, ale ja tam sie nie znam :)
czerczesow Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Napisano 29 Sierpień 2008 jak zrobic zeby zdjecie bylo widoczne w okienku rozpoczynajacym posta
Gomez Napisano 29 Sierpień 2008 Napisano 29 Sierpień 2008 Wchodzisz gdzies na imageshack albo photobucket czy co tam chcesz, uploadujesz fote, potem kopiujesz link i wklejasz.
czerczesow Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Napisano 29 Sierpień 2008 cos takiego, to co teraz mi sie rzuca w oczy to, to ze klatka chyba zbyt waska jest ;/
czerczesow Napisano 3 Wrzesień 2008 Autor Napisano 3 Wrzesień 2008 juz wiem mniej wiecej jak sie za usta brac ;] pinch trzeba uzywac :d
czerczesow Napisano 9 Wrzesień 2008 Autor Napisano 9 Wrzesień 2008 nie chce mi sie robic kogos dluzej niz 2-3 h,a i tak powoli widac efekty ;]
czerczesow Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 zeby nie bylo ze przyszly master organiki spoczol na laurach... cosik takiego
Master Kiełbaster Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 coraz gorzej mi to wychodzi :p .
KLICEK Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 ino na razie wywal tego zbrusha i zacznij robic bryly w maxie/mayi czy innym sofcie
czerczesow Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 (edytowane) Master Kielbaster- kazdy miewa chwile slabosci szczegolnie jak widzi te wasza "dziela" :P KLICEK - a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dni poprawilem oka ;] Edytowane 17 Wrzesień 2008 przez czerczesow
serratus Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dniTo raczej byłby duży krok naprzód... a jeśli aż tak Ci się nie chce to przynajmniej poczytaj trochę o anatomii i w oparciu o nabytą wiedzę wymodeluj czaszkę, następnie mięśnie, a później skórę, takie ćwiczenie powinno pomóc w zrozumieniu pewnych podstaw. A teraz porównaj oczy ze swojego modelu z przykładowymi referencjami: LINK i zastanów się czego brakuję i co jest nie tak. Poszukaj w necie dużych obrazków referencyjnych nosa, ust itd. i zrób to samo co z oczyma. Na razie jest zbyt dużo błędów, żeby je wszystkie rozpisywać (kąt nachylenia, głębokość oczodołów, błędy w proporcjach itd.), dlatego tak jak pisałem wcześniej, warto się zaopatrzyć w dobrą książkę o anatomii, bądź jakieś materiały z neta lub popracować nad tradycyjnym modelowaniem tak jak KLICEK wcześniej napisał. Pamiętaj, można zrobić solidny postęp nawet w 1 - 2 miesiące, ale idąc na łatwiznę można nie być zadowolonym z modeli przez kolejne 2 lata. Pozdrawiam
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 klicor ma racje. Dobry mesh nie jest zły. Mnie osobiscie wydaje się ze gdybym miał podejsć do retopologii bez wcześniejszego wyrobienia sie na poly to bym podchodził od d**y strony. Poza tym na poly łatwiej złapać podstawową bryłkę, a i detalowanie w Z jest potem prostsze. Tak czy siak rób jak ci wygodnie byleby efekt końcowy był cool.
KLICEK Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 tu nie chodzi o topologie siatki, to ze sobie zrobisz retopo na czyms co nazywasz modelem nie zrobi Ci z modelu nic fajnego ;) chodzi o nauczenie sie wyczucia, ale spoko ja tam sie nie znam, nie wiem jak teraz sie powinno uczyc organiki, moze Twoje podejscie jest prawidlowe powodzenia
czerczesow Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 ooo co za odzew jestem pod wrazeniem. rozwala mnie ta oszukancza skromnosc wielu z grafikow ale mniejsza o to, nie bede sie rozpisywac na temat co niektrych artystow ktorzy pisza jaki to im skopany model wyszedl. KLICEK- wedlug Ciebie robienie siatki z referek ktore polega na przeciaganiu punktow tak by sie zgadzalo ze zdjeciem to nauka anatomi ?? dla mnie to zenada, wyczucie i orientacje przestrzenna chyba tylko i wylacznie powinno sie cwiczyc takimi wlasnie narzedziami jakim jest zbrush MORTE- pewnie i na poczatku bedzie od d...strony ale w ciagu jednego dnia jestem w statnie zrobic kilka tych retopo, co daje mi w kosekwencji kilku tyg/miesiecy wieksze doswiadczenie anizeli jeb... sie z jednym lebem tydzien czasu. HAGELAS- wiem ze masz racje, tylko nie za bardzo mam czas by sie bawic w robie czaszki, chyba ze jest juz gdzies jakas gotowa to chetnie bym na niej pocwiczyc rozklad miesni :) nie wiem tez w jaki sposob moglbym zapodac obrazek do zbrusha na ktorym moglbym sie pozniej sugerowac. jak dotad to pomniejszam okienko tylko ze do najlepszych metod to to nie nalezy :) tak pisze o tym retopo a nawet jeszcze nie wiem jak to sie robi heheh ale wykminie jeszcze :D pzdr PL
kubi Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisze tylko raz... Za bardzo na skróty idziesz. Tak czy siak, KLICEK wie co pisze. W czasach kiedy to jeszcze nie wiedziałem co to werteks, patrzyłem na modele KLICIORA i mi szczena opadała. Dziwi mnie czemu nie chcesz słuchać dobrych rad. Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz robić dobre modele, czy masowo gnioty. Zbrush nie jest rozwiązaniem, a jedynie środkiem do osiągnięcia celu.
czerczesow Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 chce robic zajeb.. modele, pewnie jak kazdy tutaj. na meshe poswiecac trzeba za wiele czasu, a jak wracam wyj.... z roboty to nie chce mi sie babrac z werteksami (?). zreszta zrobilem base przed sculptem i jakos nikt nie pisal ze cos w niej nie tak, procz jednego posta gdzie bylo zebym oka poprawil. nie chce sie ty wdawac w jakies klutnie czy tym podobne jak to Gomez skomentowal niepotrzebne dyskusje do nikad nieprowadzace. na dzisiaj cos takiego pzdr PL
czerczesow Napisano 23 Wrzesień 2008 Autor Napisano 23 Wrzesień 2008 (edytowane) na dzisiaj cos takiego Edytowane 23 Wrzesień 2008 przez czerczesow zapomnialem dolaczyc zalaczniki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się