Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dzieki Tomala :)

zaznaczam pewien obszar, daje polygrupy, model w przyborniku zmienia mi sie na dana polygrupe, tylko jak pozniej do niej wrocic gdy spowrotem przejde do calego modelu ?

 

na dzisiaj cos takiego,

lebek a pozniej powoli juz mu cielsko zaczalem robic

 

wyszedl mutant hehe ale co tam )

  • Odpowiedzi 75
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bede juz kontynuowal ten model zamiast za kazdym razem robic od nowa, wykrzesam ile sie da a pozniej sprobuje retopo na nim poprobowac.

wydaje mi sie ze wieksze znaczenie w zbushu ma to czy basa jest zrobiona z kwadratow lezacych w jednej plaszczyznie anizeli jaknajbardzij zblizonych do siebie wielkoscia, ale ja tam sie nie znam :)

Napisano (edytowane)

Master Kielbaster- kazdy miewa chwile slabosci szczegolnie jak widzi te wasza "dziela" :P

KLICEK - a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dni

 

poprawilem oka ;]

Edytowane przez czerczesow
Napisano
a po jaka choler... po co sie uwsteczniac ? retopologie na tym pozniej pykne i zamiast robic cos dwa tygodnie robie dwa dni
To raczej byłby duży krok naprzód... a jeśli aż tak Ci się nie chce to przynajmniej poczytaj trochę o anatomii i w oparciu o nabytą wiedzę wymodeluj czaszkę, następnie mięśnie, a później skórę, takie ćwiczenie powinno pomóc w zrozumieniu pewnych podstaw.

 

A teraz porównaj oczy ze swojego modelu z przykładowymi referencjami:

 

LINK

 

i zastanów się czego brakuję i co jest nie tak.

 

Poszukaj w necie dużych obrazków referencyjnych nosa, ust itd. i zrób to samo co z oczyma.

 

Na razie jest zbyt dużo błędów, żeby je wszystkie rozpisywać (kąt nachylenia, głębokość oczodołów, błędy w proporcjach itd.), dlatego tak jak pisałem wcześniej, warto się zaopatrzyć w dobrą książkę o anatomii, bądź jakieś materiały z neta lub popracować nad tradycyjnym modelowaniem tak jak KLICEK wcześniej napisał. Pamiętaj, można zrobić solidny postęp nawet w 1 - 2 miesiące, ale idąc na łatwiznę można nie być zadowolonym z modeli przez kolejne 2 lata.

 

Pozdrawiam

Napisano

klicor ma racje. Dobry mesh nie jest zły. Mnie osobiscie wydaje się ze gdybym miał podejsć do retopologii bez wcześniejszego wyrobienia sie na poly to bym podchodził od d**y strony. Poza tym na poly łatwiej złapać podstawową bryłkę, a i detalowanie w Z jest potem prostsze.

 

Tak czy siak rób jak ci wygodnie byleby efekt końcowy był cool.

Napisano

tu nie chodzi o topologie siatki, to ze sobie zrobisz retopo na czyms co nazywasz modelem nie zrobi Ci z modelu nic fajnego ;) chodzi o nauczenie sie wyczucia, ale spoko ja tam sie nie znam, nie wiem jak teraz sie powinno uczyc organiki, moze Twoje podejscie jest prawidlowe

 

powodzenia

Napisano

ooo co za odzew jestem pod wrazeniem.

rozwala mnie ta oszukancza skromnosc wielu z grafikow ale mniejsza o to, nie bede sie rozpisywac na temat co niektrych artystow ktorzy pisza jaki to im skopany model wyszedl.

KLICEK- wedlug Ciebie robienie siatki z referek ktore polega na przeciaganiu punktow tak by sie zgadzalo ze zdjeciem to nauka anatomi ?? dla mnie to zenada, wyczucie i orientacje przestrzenna chyba tylko i wylacznie powinno sie cwiczyc takimi wlasnie narzedziami jakim jest zbrush

MORTE- pewnie i na poczatku bedzie od d...strony ale w ciagu jednego dnia jestem w statnie zrobic kilka tych retopo, co daje mi w kosekwencji kilku tyg/miesiecy wieksze doswiadczenie anizeli jeb... sie z jednym lebem tydzien czasu.

HAGELAS- wiem ze masz racje, tylko nie za bardzo mam czas by sie bawic w robie czaszki, chyba ze jest juz gdzies jakas gotowa to chetnie bym na niej pocwiczyc rozklad miesni :)

nie wiem tez w jaki sposob moglbym zapodac obrazek do zbrusha na ktorym moglbym sie pozniej sugerowac. jak dotad to pomniejszam okienko tylko ze do najlepszych metod to to nie nalezy :)

 

tak pisze o tym retopo a nawet jeszcze nie wiem jak to sie robi heheh ale wykminie jeszcze :D

 

pzdr

PL

Napisano

Napisze tylko raz...

 

Za bardzo na skróty idziesz. Tak czy siak, KLICEK wie co pisze. W czasach kiedy to jeszcze nie wiedziałem co to werteks, patrzyłem na modele KLICIORA i mi szczena opadała. Dziwi mnie czemu nie chcesz słuchać dobrych rad.

Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz robić dobre modele, czy masowo gnioty. Zbrush nie jest rozwiązaniem, a jedynie środkiem do osiągnięcia celu.

Napisano

chce robic zajeb.. modele, pewnie jak kazdy tutaj.

 

na meshe poswiecac trzeba za wiele czasu, a jak wracam wyj.... z roboty to

nie chce mi sie babrac z werteksami (?).

zreszta zrobilem base przed sculptem i jakos nikt nie pisal ze cos w niej nie tak, procz jednego posta gdzie bylo zebym oka poprawil.

nie chce sie ty wdawac w jakies klutnie czy tym podobne jak to Gomez skomentowal niepotrzebne dyskusje do nikad nieprowadzace.

 

na dzisiaj cos takiego

 

pzdr

PL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności