Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Gdy linem obrysowywuje kolec(z blueprintu) w modyfikatorze line w polu "Rendering" zaznaczam opcje: enable in render, enable in viewport, generate maping cords. To wtedy powstaje mi obiekt 3D tyle tylko że nie jest on wypełniony w środku. Chciałem obrysowac tylko jedną ścianę kolca tylko że wtedy nie był on ostro zakończony. Chodzi mi oto że chce aby był ostro zakończony i jednocześnie wypełniony w środku.

 

linehq6.jpg

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

RMB na krzywej i wybierz Convert to poly (lub coś podobnego).

 

BTW takie posty bardziej pasują do działu 3dsmax.

Napisano

Kliknij prawym klawiszem myszy (RMB - Right Mouse Button) na lini, którą zrobiłeś (krzywa). Wszystko przed włączeniem renderingu tej krzywej.

Napisano

Ha, dawno maxa nie używałem, to mi się pomyliło :P

Ale zajrzałem do helpa i już wiem

 

F1 -> Search -> modifier stack controls -> enter

miłej lektury ;)

Edytowane przez streaker

Napisano
  • Autor

Już to zrobiłem. Narysowałem line wzdłuż blueprintu zaznaczyłem te opcje, przekonerterowałem na editable poly, zrobiłem conectem krzyżak na końcu, pociągnąłem za środkowy vertex i wyszło mi coś takiego.

 

lin3bu1.jpg

Napisano

A co miało wyjść? Piotrek napisał jak to zrobić: rysujesz linie i RMB editable poly i masz co chciałeś, chyba że ma być coś innego.

Edytowane przez adam_m

Napisano
  • Autor

Ma to być kolec o podstawie pięciokąta, a gdy robie tak jak mówisz to jest wypełnony w środku ale nie jest pięciokątem co prawda mogę z niego zrobić taką bryłę ale ten sposób który napisałem wcześniej jest szybszy i dokładniejszy chyba że macie jeszcze inne pomysły.

Napisano

Myślałem, że bez tego się obejdzie, ale trzeba to napisać - poczytaj tutoriale o modelowaniu. Bardzo dobre są te, które zamieszczone są w dokumentacji programu 3dsmax.

Napisano

To co ty chcesz zrobić, ja zrobiłbym tak: cylinder -> taper ,żeby zwężać ku końcowi, -> edit poly i collapse na końcowych wierzchołkach -> bend, żeby wygiąć -> gotowe

Napisano

faktycznie podstawy, o bryłach obrotowych nikt nie wspomniał:

1e9379bd1043563e.jpg

 

Później możesz to przekształcać modem FFD Box Modifier albo po konwersji do edit poly za pomocą soft selection.

 

Drugą metodą na taki obiekt jest loft kształtu po lini (menu create->compound object->loft)

 

A najprościej wyextrudować, fakt... albo zrobić z boxa..

Napisano

Każda metoda jest dobra ale niektóre są lepsze:D

Jeśli chodzi o maxa (o inne softy zapewne też) trzeba się nauczyć korzystać z modyfikatorów aby wiedzieć jaką drogą najszybciej i najoptymalniej osiągnąć zamierzony efekt.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności