Skocz do zawartości

Character studio vs Maya - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam ;)

nie chce wywolywac zadnej wojny na temat softu ale chcialbym tylko sie dowiedziec jak obecnie wyglada animacja w Maxie - glownie w character studio

ostatnie kilka lat animowalem w Mayce i bardzo mi sie to podobalo ale mozliwe ze bede musial sie przesiasc (ze wzgledu na projekt) na maxa i chce tylko wiedziec

 

czy w nowszych wersjach jest graph editor i czy sa jakies nowe udoskonalenia ??

pare lat temu uzywalem maxa ale jakos cudownie to nie wygladalo jesli chodzi o cs

 

z gory dzieki za odpowiedz

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest graph editor, jest motion mixer ale nie wszystko działa tak jakby się chciało;) Wiadomo, że mayka ma znacznie większe możliwości, ale bez przesady trochę czasu i da się przyzwyczaić.

Napisano

Char ma kilka zalet, ale generalnie tez raczej unikam.

 

graph jest normalny, pod warunkiem, ze przelaczysz rotacje na Eulery.

 

Nie ma co robic tragedii. CS ma braki, ale nie takie, zeby sie nie dalo w tym robic. Szczegolnie, jak musisz ;)

Napisano

I w tym i w tym możesz (prawie) wszystko zrobić bez wiekszej różnicy. Maya ma troche szybszy graph editor. Obsługa to sprawa 3 rzędna i kwestia przyzwyczajenia. Jak już wywołano temat to zdecydowanie najszybszy jest XSI no ale..

_BB

Napisano

no troche sie boje tego przejscia ale szansa na fajny projekt jest ogromna dla mnie ;)

czemu takie duze studia ciagle w tym animuja ;(

 

ps - jaka jest najnowsza wersja CS _ jest cos nowszego niz 3 ??

Napisano

no domyslam sie ze wielka zaleta jest to ze ma gotowego riga i mozna sobie przenosic animacje miedzy postaciami bardzo latwo_

 

ale chyba priorytetem powinna byc swoboda dla animatora ;)

Napisano

Zeby sie w miare wygodnie animowalo w CS trzeba powylaczac wiekszosc tak zwanych udogodnien. czyli problemy typu- animujesz palec, masz skluczowana reke az do ramienia, piwot wychodzi poza srodek ciezkosci, biped sam probuje ustawiac balans, krzywe dla rotacji sa w wiekszosci na tcb, we wszystkim mozna poprzelaczac na eulery oprocz piwota z tego co pamietam. no i dziwny system przelaczania miedzy ik a fk wstawia sie jakies dziwne kluczyki zamiast konkretnego suwaka. rece maja pozorne ik na wejsciu, bo mozna animowac ciagnac za "childrena" zamiast za "Parenta" w hierarhi , ale w rezultacie mamy klucze na rotacji. Ale jak sie poustawia jakos da sie animowac ostatecznie.

Napisano

Tak czy inaczej nie spotkalem jeszcze lepszego narzedzia do animacji postaci (a przede wszystkim szybszego, tak w budowaniu riga jak i pozniejszej animacji) niz CAT. Wszystkie zalety CS a zadnej wlasciwie z jego typowych wad. AFAIR ma nawet import/export do BIPa, ale osobiscie nie testowalem...

 

PZDr

Napisano

wiem - animowalem kiedys w Catie / duzo fajniej sie w tym animowalo niz w Cs

 

sek w tym ze nie zawsze mozesz wybierac _ to nie praca freelancerska gdzie sam sobie decydujesz w czym zrobisz tylko gierkowe firmy ktore maja ustawione wszystko pod jeden soft

ehhh

czemu wszyscy w mayce nie animuja ;)

Napisano

No coz, lajf.

 

U mnie co chwila zmienia sie silnik i jak przez jakis czas animowalem w Majce pod Unreala i silnik FEARa, tak teraz sam bede musial uzywac Character Studio, bo bedziemy robic pod Chroma ;P

 

Juz sie boje ;)

Napisano
...gierkowe firmy ktore maja ustawione wszystko pod jeden soft

ehhh czemu wszyscy w mayce nie animuja ;)

 

Spoko znam ten bol. Spoooro animowalem do gier w MAXie i CS. I naprawde sie da, trzeba sie tylko przyzwyczaic. IMO z czasem zaczniesz doceniac (szczegolnie w growych animkach) jego zalety :) Jak przeskakiwalem potem z animek w CS do animowania na customach w Mayce to bluzgalem na nie az milo ;) (kazdy palec osobno, brak predefiniowanych pozycji rak, brak klonowanie pozycji etc...brrr) Plusem po CS byla latwosc robienia idealnych loopow, ktore w CS bylo trudniej uzyskac ze wzgledu braku zwyklych krzywych, ale teraz zdaje sie juz sa?

 

PZdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności