Posted July 29, 200816 yr witam ;) nie chce wywolywac zadnej wojny na temat softu ale chcialbym tylko sie dowiedziec jak obecnie wyglada animacja w Maxie - glownie w character studio ostatnie kilka lat animowalem w Mayce i bardzo mi sie to podobalo ale mozliwe ze bede musial sie przesiasc (ze wzgledu na projekt) na maxa i chce tylko wiedziec czy w nowszych wersjach jest graph editor i czy sa jakies nowe udoskonalenia ?? pare lat temu uzywalem maxa ale jakos cudownie to nie wygladalo jesli chodzi o cs z gory dzieki za odpowiedz
July 30, 200816 yr Jest graph editor, jest motion mixer ale nie wszystko działa tak jakby się chciało;) Wiadomo, że mayka ma znacznie większe możliwości, ale bez przesady trochę czasu i da się przyzwyczaić.
July 30, 200816 yr Char ma kilka zalet, ale generalnie tez raczej unikam. graph jest normalny, pod warunkiem, ze przelaczysz rotacje na Eulery. Nie ma co robic tragedii. CS ma braki, ale nie takie, zeby sie nie dalo w tym robic. Szczegolnie, jak musisz ;)
July 30, 200816 yr I w tym i w tym możesz (prawie) wszystko zrobić bez wiekszej różnicy. Maya ma troche szybszy graph editor. Obsługa to sprawa 3 rzędna i kwestia przyzwyczajenia. Jak już wywołano temat to zdecydowanie najszybszy jest XSI no ale.. _BB
July 30, 200816 yr Author no troche sie boje tego przejscia ale szansa na fajny projekt jest ogromna dla mnie ;) czemu takie duze studia ciagle w tym animuja ;( ps - jaka jest najnowsza wersja CS _ jest cos nowszego niz 3 ??
July 30, 200816 yr Author no domyslam sie ze wielka zaleta jest to ze ma gotowego riga i mozna sobie przenosic animacje miedzy postaciami bardzo latwo_ ale chyba priorytetem powinna byc swoboda dla animatora ;)
July 30, 200816 yr Akurat gotowe rigi to można znaleźć na necie chyba dla każdego programu, tym bym się nie kierowała.
July 30, 200816 yr to nie jest wcale najwazniejsza zaleta CSa. Looknij w mozliwosci, to moze sie uspokoisz ;)
August 17, 200816 yr Zeby sie w miare wygodnie animowalo w CS trzeba powylaczac wiekszosc tak zwanych udogodnien. czyli problemy typu- animujesz palec, masz skluczowana reke az do ramienia, piwot wychodzi poza srodek ciezkosci, biped sam probuje ustawiac balans, krzywe dla rotacji sa w wiekszosci na tcb, we wszystkim mozna poprzelaczac na eulery oprocz piwota z tego co pamietam. no i dziwny system przelaczania miedzy ik a fk wstawia sie jakies dziwne kluczyki zamiast konkretnego suwaka. rece maja pozorne ik na wejsciu, bo mozna animowac ciagnac za "childrena" zamiast za "Parenta" w hierarhi , ale w rezultacie mamy klucze na rotacji. Ale jak sie poustawia jakos da sie animowac ostatecznie.
August 18, 200816 yr Tak czy inaczej nie spotkalem jeszcze lepszego narzedzia do animacji postaci (a przede wszystkim szybszego, tak w budowaniu riga jak i pozniejszej animacji) niz CAT. Wszystkie zalety CS a zadnej wlasciwie z jego typowych wad. AFAIR ma nawet import/export do BIPa, ale osobiscie nie testowalem... PZDr
August 18, 200816 yr hmm... ja znalazlem wade CATa: zle dzialajacy Gimbal rotation ;P Jezeli dobrze pamietam, to obracalo np. w osi X, gdy obracalem w osi Z.
August 18, 200816 yr Author wiem - animowalem kiedys w Catie / duzo fajniej sie w tym animowalo niz w Cs sek w tym ze nie zawsze mozesz wybierac _ to nie praca freelancerska gdzie sam sobie decydujesz w czym zrobisz tylko gierkowe firmy ktore maja ustawione wszystko pod jeden soft ehhh czemu wszyscy w mayce nie animuja ;)
August 18, 200816 yr No coz, lajf. U mnie co chwila zmienia sie silnik i jak przez jakis czas animowalem w Majce pod Unreala i silnik FEARa, tak teraz sam bede musial uzywac Character Studio, bo bedziemy robic pod Chroma ;P Juz sie boje ;)
August 18, 200816 yr ...gierkowe firmy ktore maja ustawione wszystko pod jeden soft ehhh czemu wszyscy w mayce nie animuja ;) Spoko znam ten bol. Spoooro animowalem do gier w MAXie i CS. I naprawde sie da, trzeba sie tylko przyzwyczaic. IMO z czasem zaczniesz doceniac (szczegolnie w growych animkach) jego zalety :) Jak przeskakiwalem potem z animek w CS do animowania na customach w Mayce to bluzgalem na nie az milo ;) (kazdy palec osobno, brak predefiniowanych pozycji rak, brak klonowanie pozycji etc...brrr) Plusem po CS byla latwosc robienia idealnych loopow, ktore w CS bylo trudniej uzyskac ze wzgledu braku zwyklych krzywych, ale teraz zdaje sie juz sa? PZdr
August 18, 200816 yr Author niby sa ale jakis ten graph ulomny dla mnie w cs za pare tygodni sie pewnie wyjasni czy bede musial przejsc na csa czy zostane na swoich smieciach ;)
Create an account or sign in to comment