_Arti_ Napisano 7 Sierpień 2008 Share Napisano 7 Sierpień 2008 Wiem, temat poruszany tyle razy, ile dwójek trafiło się w lotto, no ale zawsze to inny problem... No więc kości i animowanie poprzez użycie szkieletu opanowałem, więc chciałem zacząć animować twarz. Żuchwę mam zamiar robić za pomocą kości, jak to jest w biologii, ale... w ogóle nie wiem jak animować mięśnie twarzy. Wyczytałem, że morpher jest najgorszy do tego, gdyż jakakolwiek zmiana w topologi twarzy i trzeba riggować od zera. Dowiedziałem się też coś o helpersach, ale moja wiedza o tym, jest równa okrągłej cyferce... No więc zwracam się do Was o pomoc. Jakieś tutki, informacje. Pod F1 szukałem, ale o twarzy nic nie było, o helpersach też nic się nie dowiedziałem. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 7 Sierpień 2008 Share Napisano 7 Sierpień 2008 Morphery są fajne bo można rownież morphować materiał (np displace). A zmiana topologii... to trzeba tak zrobić, żeby nie trzeba było jej zmieniać. A jak chesz mieć uniwersal-rigged-head to tylko base mesh + displace na morpherach. Znajdź zresztą na forum tutorial by super_oko. Traktuje o morpherach z panelem sterującym. No na kościach też możesz zrobić, ale czy skinnig się nie rozkłada na zmianie topologii? Do takich rzeczy chyba tylko rig-transfer, ale max tego nie ma z tego co się orientuję, transferować rigi można w mayce na pewno, i bodajże w xsi. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 7 Sierpień 2008 Share Napisano 7 Sierpień 2008 Jezeli chodzi o stretch bonsy.. to juz jest duzo bardziej skomplikowana sprawa i zapewniam cie.. nie znajdziesz takiego darmowego tutorial na sieci. Mozesz zakupic sobie serie dvd Paula Neale gdzie wyjasnia tam proces jak takie cudo mozna zrobic http://www.paulneale.com. Za pomoca stretch tez nie uzyskasz idealnie tego co oczekujesz.. no chyba ze zrobisz naprawde skomplikowanego rigga.. ale wtedy jest miliard kontrloerkow i ciezko cos takiego animowac. Najlepszym rozwiazaniem jest oczywiscie polaczenie tych dwoch systemow. Mozesz obejrzec jak to wyglada w praktyce na stronie http://www.actionheroes.pl w PORTFOLIO na 2 stronie FACE RIGGING. Rigg ten nie jest najwyzszych lotow bo bardzo malo czasu mialem na wykonanie ale ogolna zasada jest pokazana jak to sie je ze soba. Na koniec dodam.. ze sie nie zmienia topologi w trakcie skinowania czy robienia morphow.. sa pewne fazy, ktore trzeba zakonczyc aby zabrac sie za nastepna rzecz. Takie mieszanie w topologi twarzy to tylko w XSI albo w erze.. zapomnij o takich zmianach w Maxie bo pozniej bedziesz tylko plakal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 7 Sierpień 2008 Share Napisano 7 Sierpień 2008 https://www.cg-academy.net/es_catalog/product_info.php?cPath=22_40&products_id=43&osCsid=sdnnv951kuub7nfahn5o2f7ch2mv3sur tu jest ten tutek o ktorym Oko mowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boner2 Napisano 7 Sierpień 2008 Share Napisano 7 Sierpień 2008 Witam, ja stosuje morphy i kosci najlepsza metoda to połączenie tych technik. Zależy to również od rodzaju postaci. Wyglada to mniej wiecej tak http://przemekbrodzik.pl/misio_01.mpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 8 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2008 Hmmm... Warto łączyć morpha i kości? Aczkolwiek jak dodawać do tego helpersy czy kontrolery, jak na filmiku podanym przez ~boner'a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boner2 Napisano 8 Sierpień 2008 Share Napisano 8 Sierpień 2008 wszystkie te kontrolki sa zrobione za pomoca wire parameters czasami trza obrocic w parametrach osie lub mnozyc 2,3,4 razy tak aby maly ruch suwakow mial odzwierciedlenie duzego ruchu w facjacie. ogolnie to stosuje jescze zaleznosci pozycji jednej kontrolki na druga kontrolke heja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 8 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2008 Hmmm... A jak to ugotować? Jakieś przepisy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boner2 Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 jesli chodzi o wire parameters to zaznaczasz obj prawokilik wybierasz wire parameters nastepnie np os Z po czym pokaze Ci sie linka do innego obj wiec klikasz np na kontrolce i zaznaczasz dana os niech to bedzie np os Z , nastepnie pokarze Ci sie okno dialogowe, zaznaczasz posrodku strzalke co ma sterowac czym. mozna tez zaznaczyz wspolne sterowanie. klikasz conekt i heyah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 nie jestem w temacie, jednak takie coś może ci się przydać gdy będziesz animować.... http://pl.youtube.com/watch?v=a_AdHJdpAsQ pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2008 Dzięki wam za pomoc, ale zdecydowałem się na morph + kości, gdyż uważam, że nie ogranicza nas jak sam morph plus systemik by ~SUPER_OKO Więc ma ktoś tutki o tym jak zrobić takiego morpha, do tego owe kości z kontrolerami, jak to było z tym misiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grizleyd Napisano 12 Sierpień 2008 Share Napisano 12 Sierpień 2008 _Arti_ [ot] Wyróżniamy trzy rodzaje grafiki komputerowej: 2D, 3D i ZBrush [/ot] ze sie nie lubi sculptować (lub nie umie) to nie znaczy aby zaraz rozróznić ze zbrusz to nie 3d z cały szacunkiem pozdrawiam grizley ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 13 Sierpień 2008 Share Napisano 13 Sierpień 2008 nie czytałem wyżej, ja do zanimowania twarzy użyłem plugina Face Studio (lub facial studio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2008 _Arti_ [ot] Wyróżniamy trzy rodzaje grafiki komputerowej: 2D, 3D i ZBrush [/ot] ze sie nie lubi sculptować (lub nie umie) to nie znaczy aby zaraz rozróznić ze zbrusz to nie 3d z cały szacunkiem pozdrawiam grizley ;) Eeee... Czy ja nie lubię ZBrusha? Eeeee... A co ma bulion do rosołu? To zwykła gra słów/ironia/humor/żart... Nie wiem jak to nazwać ;] nie czytałem wyżej, ja do zanimowania twarzy użyłem plugina Face Studio (lub facial studio) A darmowy on jest? Poza tym, chciałbym siągnąć efekty takie jak w produkcjach DreamWorks'a czy Dis.Pixar'a. Myślę, że oni nie używają morpha/odpowiednika, chociaż? Mniej więcej wiem o co chodzi w wire parametrs, zrobiłem sobie dwa bone'sy, do tego kontroler ( spohre z 8-mioma polygonami ) Ale nie wiem jak zrobić ( ruch kontrolera ograniczyłem ) by gdy poruszę kontrolerem, końce kości, z którymi się styka poruszyły się, ale nie całe kości, czyli mniej więcej tak: _o_ ( _ - kość / o - kontroler ) A po poruszeniu: o / \ xD Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi ^^' Gdyby mi się udało coś takiego, dodał bym panel na którym dałbym odpowiednie suwaczki i by działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchela1313 Napisano 13 Sierpień 2008 Share Napisano 13 Sierpień 2008 A mógłbyś wysłac screena?:P Chyba wiem, o co Ci chodzi, ale tak będzie wszystko jasno i łatwiej będzie mi się wypowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 Coś takiego, że jak poruszę to małe fioletowe coś, to żeby tylko końce, graniczące z tym małym fioletowym czymś poszły w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchela1313 Napisano 15 Sierpień 2008 Share Napisano 15 Sierpień 2008 Najlepsze efekty da ci zrobienie stretchy bones. Ja niestety w tej chwili nie mam jak ci napisac jak to zrobic, poniewaz do pon nie ma mnie w domu. Ale jak poszukasz to chyba nawet na forum znajdziesz:) jak do pon nie znajdziesz rozwiązania to napisze jak takie cos zrobic:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się