blachu Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 problem ze szkłem w 3ds 9 + vray kiedy robie tube i robie z niej pół kole i nakladam material szklo to mi sie dzieje takie cos \/ co zrobic zeby tak sie nie chrzanilo to szklo tylko bylo normalne przejrzyste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 daj zbliżenie na to coś bo teraz ciężko określić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blachu Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 daje zblizenie, chodzi mi o to zeby widok byl ladny przejrzysty a nie jak na obrazku powyginany w kazda strone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 hmm nadal ciężko stwierdzić co jest na tym obrazu. Podpowiem w ciemno, może trzeba zmienic index of refr na 1. Możliwe jeszcze że ta tuba (chociaż jej tu nie widze) ma za mało segmentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 dodaj modyfikator Smooth i zaznacz Auto Smooth. problem wynika ze zle ustawionych smoothing groups. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blachu Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 niestety ta opcja nic nie zmienia....to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 pokaż jeszcze siatke i ustawienie materiału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blachu Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 tak wogole to sie skapnalem ze jest to jeden box z polygonami zgietymi w ksztalt luku i to moze przez to...bo gdyby zrobic pare boxow lub tube to moze bedzie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 zmień IOR w materiale szkła z 1,6 na 1,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
the_fgdf Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 Uzyj shella. Jesli masz Tylko 1 płaszczyznę żeby refraction poprawnie działało trzeba 2 powierzchni. Częsty przypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blachu Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 jesli chodzi o IOR nie znalazlem tego w ustawieniach materialu szkla (jest w maps na 100 ale nie wiem czy o to chodzi) a jesli chodzi shell to dodalem ale bez zmiany ustawien nic sie nie dzieje a nie wiem co i jak zmienic ewentualnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 jesli chodzi o IOR nie znalazlem tego w ustawieniach materialu szkla (jest w maps na 100 ale nie wiem czy o to chodzi)to nie to, IOR standardowo jest ustawiony chyba na 1,6; znajduje sie w materials>basic parametrs> Refraction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 14 Sierpień 2008 Share Napisano 14 Sierpień 2008 Słuchaj Polki - jako że Vray kompletnie nie radzi sobie z cienkim szkłem należy stosować niepoprawne nastawy bliskie IOR powietrza - 1.0 - 1.02. Shell tu nie pomoże za wiele bo vray, jak już setki razy pisałem nie obsługuje powierzchni typu dielectric, a przynajmniej obsługuje je w sposób który ciężko uznać za poprawny. To znaczy da się to wymusić, ale trzeba się bawić w dwóstronne materiały o zróżnicowanym IOR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blachu Napisano 17 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2008 rzeczywiscie jest... troche jeszcze inna sytuacja mnie spotkala bo zainstalowame sobie na visicie maxa i tam vray wogole inaczej zareagowal...prawie wogle mi tego szkla niepowyginalo a jak juz dodalem ior na 1.0 to jest super... dzieki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się