Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam! Mam pytanie odnośnie importu własnej postaci bądź obiektu do gry. Chodzi tu o Counter Strike'a 1.6. Czytałem, że trzeba taki model zapisać w formacie mdl, ale dokładnie nie wiem o co chodzi, bo opis był odnośnie innej gry na silniku source. Zwracam się dlatego drugi raz do was z tym pytaniem - jak to zrobić. Może ktoś bawił się kiedyś w import własnych modeli do gier? Bardzo proszę o odpowiedź! Pozdrawiam!

A i jeszcze jedno pytanie - znacie może jakieś programy przekonwertowujące model z max na mdl?

Edytowane przez Markus King

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.Jeśli tworzy się grę to często firma od której mamy engine dostarcza prostych narzędzi. Ty potrzebujesz najzwyczajniej w świecie exportera do Maxa. Nie wiem na jakim silniku jedzie CS ale jak się tego dowiesz to w google wpisz coś takiego: "exporter 3dsmax (nazwa silnika)", ew. pomiń 3dsmax. Powinieneś uzyskać jakiś rezultat:)

 

2.Nie ma czegos takiego jak program konwertujący z .max do .mdl. Exporter zajmuje się wszystkim.

Napisano

Na max3d.pl to Ty możesz pytać o sam proces robienia modeli, a nie o wrzucanie ich do gry ^^ Za to zwróć się na stronkę: www.hlmaps.noskill.pl Tam jest masa tutków, jakieś community nawet. To dotyczy najbardziej map ale inne też są wątki poruszane ^^

 

Soft dobry to np. Milkshape który exportuje do .mdl oraz wiele innych...

Ale wiesz - cs 1.6 to zero normalek i kilka trisów na stope XD

 

Radzę Ci robić do source, jest to łatwiejsze i lepsze bo jest pakiet XSI tools mod i nie ma żadnych problemów raczej.

Napisano

Ja ( niestety ) miałem z tym więcej do czynienia :P

 

Generalnie potrzebujesz maxa, importer/exporter do formatu .smd ( http://amerykanin.civ.pl/pub/SMD.zip ) i czegoś co skompiluje pliki smd do formatu .mdl ( np. milkshape )

 

Bo w uproszczeniu można powiedzieć, że plik .mdl, to jest zlepek wielu plików .smd + tekstury.

 

Weź jakiś przykładowy plik .mdl ( zwykły model z CS'a ), rozkompiluj w milkshape ( są też inne programy do tego, ale nie pamiętam nazw ), i zobacz sobie jak to jest zrobione. Dostaniesz pliki .smd , jeden .qc i tekstury w formacie .bmp

 

- W jednym pliku .smd ( zazwyczaj z nazwą taką jak ma model ) są zapisane informacje referencyjne, czyli układ kości, które vertexy są do czego przywiązane itp.

- W pozostałych plikach .smd są zapisane animacje postaci, generalnie jest to podanie położenia każdej kości w każdej klatce animacji(tak mi się przynajmniej wydaje), ale to nieistotne bo i tak robi to za nas exporter, tylko tak piszę co tam jest w środku jak by się ktoś zastanawiał :P

- W pliku .qc masz zapisane informacje potrzebne do kompilacji, czyli np. nazwy animacji i przypisane do nich pliki .smd w których te animacje się znajdują, poza tym jest masa innych rzeczy, ale to sobie musisz wydedukować.

 

Jak już zrobisz co trzeba, to w milkshape robisz "kompiluj" i wskazujesz plik .qc, w efekcie dostajesz plik .mdl.

 

Oczywiście, jeżeli chcesz sobie zmodować np. tekstury czy coś takiego prostego, to wystarczy że rozkompilujesz model, podmienisz tekstury i skompilujesz, bez edytowania .qc ( bo i po co, skoro wszystko i tak zostaje po staremu ).

 

W max'ie jak eksportujesz, to będzie się Ciepie pytało czy to ma być reference czy sequence, dla jasności piszę, że reference robisz tylko raz ( taka definicja ludzika ) a później to będziesz robił do niego animacje czyli sequence.

 

Opis dotyczy CS'a 1.6 ( czyli tego NIE source )

 

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.

W razie czego możesz atakować na gg 2423942

Edytowane przez amerykanin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.