Napisano 27 Sierpień 200816 l Moja pierwsza wiza w mental-rayu, a 2 wogóle. To jest taki testowy render. Ta wizkę zacząłem już jakieś pół roku temu, ale porzuciłem, teraz chciałbym ją dokończyć, mimo iż design nieciekawy;p. Więc proszę o krytykę, co poparwić, a co może juz być? Kafelki na ścianie tylko na próbę. Aha w tym pomieszczeniu naprawdę jest tylko jedno takie małe okienko, więc nie jest za dobrze oświetlone Edytowane 8 Wrzesień 200816 l przez bapi23
Napisano 27 Sierpień 200816 l jak jest małe okienko to daj mia_Portal_light + Sun & Sky... powinno pomóc. O dziwo, nie emitowałem photonów używając Portal_Light i nie było problemów z oświetleniem :/ Ja będziesz wrzucał Portal_light to nie emituj photonów na tym samym światełku, tylko dodaj drugie i w nim dopiero włącz photony. Można jeszcze dać trzecie światło mia_Phycical lub ewentualnie podpiąć do niego (czy też osobno) Mib_Cie_d Przy światełku Physical pojawiają się jakies dziwne kółka, eliminuje się je o ile dobrze pamiętam ustawiając opcje Filter na 1-2 dla FG (ale nie jestem pewien).
Napisano 27 Sierpień 200816 l Autor Dzięki chrupek, spróbuje Wkurza mnie ciagle, że mental nie trzyma oryginalnych kolorów diffusa, jak chce miec jasniej to wszystkie materaiły są całkiem wyblaknięte;/ ps. jak zrobić, zeby sss sie renderowało przy daylight system (sun/sky)
Napisano 27 Sierpień 200816 l na SSS się nie znam :/ nie wiem czy Ci się to przyda bo używam Mayki, ale w Mentalu trzeba łączyć każdą texturke z GammaCorrect o wartości 0.455 a później w mia_exposure_simple lub mia_exposure_photographic ustawić odpowiednią wartość Gamma - ale nie pamiętam jaką :/
Napisano 28 Sierpień 200816 l Autor Tak, jest gamma correct, za chwile spróbuję, dzieki jeszcze raz, i ponawiam proźbę o sss w mentalu i maxie, jak zrobić, żeby przy sun/sku sie wyrenderował?? Sprawdziłem i działa! Niedługo wrzuce update.. i jeszcze, jak zlikwidować przepalenia? Bo kiedy zmniejszam multiply w sun, to scena zaczyna byc coraz ciemniejsza ;/ Edytowane 28 Sierpień 200816 l przez bapi23
Napisano 28 Sierpień 200816 l bapi23 jak się nie mylę(troszkę wypadłem z mentala) to żeby SSS ze skayem działało to musisz wyłączyć screen composite w algoritm control a jeśli dużo światła w scenie pochiodzi nie z bezpośredniego uderzenia tylko kolejnych bounców to załącz też include indirect lighting Chrupek o w majce robisz, zapisuj się zaraz do M.U.G.a bo nam brakuje jednego ładnego chopa do pełnej 30tki :P
Napisano 30 Sierpień 200816 l Autor Mam pytanie. Ustawilem sobie swiatło tak aby nie bylo przypaleń na kafelkach i drewnie (patrz test render post 1). Zdziwiłem sie bardzo, bo musiałem ustawic sun na 0.02 multiplier, a w Fg musiałem ustawi multi na 1,6, zeby nie bylo tak ciemno, ale ciemno jest wciaz. Czy to normalne?
Napisano 5 Wrzesień 200816 l Autor Jaśniej zrobiłem przez FG, kiedy zwiększyłem multipier, chyba w nowym mentalu tak to się robi, bo photony z portali nie wchodza wogóle do pomieszczenia, sprawdzałem.
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Autor Mały up i moje pytania: 1. Jak ustawić sss na zasłonach, aby światło przechodziło i się rozpraszało? 2. Jak zrobić aby blaski na drewnie itd. były koloru niebieskawego, gdyż takie powinny być przy czystym niebie - używam sun/sku (daylight system) i jednego portala (przypominam rendering w mentalu).
Napisano 10 Wrzesień 200816 l w Sun/Sky masz Red/Blue Shift, ewentualnie dodaj światło Mib_Cie_d i pojedz w góre ile trzeba od 8000 do 16000 masz niebieski :-) W Relationship Editors/Light Linking możesz wyłączyć światła dla obiektów nie drewnianych i światło nie będzie na nie padać. Ewentualnie daj kolor refleksu w materiale drewna na niebieski i po sprawie :-))))
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto