Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, męcze się z tym już od wczoraj i ręce mi powoli opadają.

 

Opiszę najpierw na co zwrócić uwagę na załączonych obrazkach i za chwilę wyjaśni się w czym jest problem:

 

1). prosta scenka (do ściągnięcia tutaj /max8 + vray rc3/, trzeba jeszcze tylko włączyć skylight), na której widzimy teapota i plane'a, który powinien być wykluczony z oświetlenia vray lightem,

 

2). scenka wyrenderowana bez gi, wszystko jest pięknie, plane nie jest oświetlony,

 

3). ten sam render z włączonym gi... i tu małe zaskoczenie, vray light rzuca światło na plane'a, a nie powinien.

 

Teraz cały psikus polega na tym, żeby vray light oświetlał teapota ale plane'a już nie, a przy tym żeby pod teapotem był cień rzucany przez skylight. Gdy damy w vray properties plane'a generate/receive gi na off to przestanie być oświetlany ale i cień zniknie, co nie jest rozwiązaniem.

Może ktoś już spotkał się z takim problemem i będzie mi w stanie pomóc, za co dostanie ode mnie... nie, buziaka nie, ale REPa na pewno ;)

 

Pozdrawiam.

 

P.S. W VRayu SP1 jest to samo.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 988
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda na jakiś bug VrayŚwiatła bo na zwykłym opcja exclude działa poprawnie nawet z GI. Jeśli koniecznie potrzebujesz VrayLight to chyba kiepsko będzie, ale jeśli nie to możesz spróbować zastąpić je kwadratowym directem.

Napisano
3). ten sam render z włączonym gi... i tu małe zaskoczenie, vray light rzuca światło na plane'a, a nie powinien.

 

Małe sprostowanie – jak najbardziej powinien :) ponieważ nie jest oświetlony światłem (direct VRayLight) tylko gi które to światło wytwarza (tak samo by było jakbyś postawił tam biały plane).

 

W pewnym sensie ten problem rozwiązuje materiał Shadow/Matte – ale tylko w pewnym ponieważ i tak mamy na planie cień od VRaylight i do tego Skylight będzie rozjaśniony więc imo najlepszym rozwiązaniem było by renderwoać passy/przebieg/[czy jak jakkolwiek to się w maksie nazywa] (jeden z planem z gi a drugi z VRaylight bez gi) i później w postprodukcji to połączyć.

Napisano
  • Autor

arev, może rzeczywiście pokombinuję z directem, dzięki,

 

andy_a, chyba rzeczywiście coś w tym jest i pozostaje mi renderowanie w warstwach, co jednak średnio mi się uśmiecha no ale co zrobić... dzięki za podpowiedź :)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jesli zalezy Ci nacieniu pod teapotem alezeby nie bylo widacplane tonaplane naloz material matte/shadow czy jakos tak. Bedzie cien bez widocznego plane ;) Alejak to napisal andy_a - na dalsza mete to nie pojdzie :(

Napisano
  • Autor

Niestety ale to również nie rozwiązuje problemu, ponieważ matte plane będzie jaśniejszy pod vray lightem :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności