Skocz do zawartości

Exclude from illumination nie daje efektu...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, męcze się z tym już od wczoraj i ręce mi powoli opadają.

 

Opiszę najpierw na co zwrócić uwagę na załączonych obrazkach i za chwilę wyjaśni się w czym jest problem:

 

1). prosta scenka (do ściągnięcia tutaj /max8 + vray rc3/, trzeba jeszcze tylko włączyć skylight), na której widzimy teapota i plane'a, który powinien być wykluczony z oświetlenia vray lightem,

 

2). scenka wyrenderowana bez gi, wszystko jest pięknie, plane nie jest oświetlony,

 

3). ten sam render z włączonym gi... i tu małe zaskoczenie, vray light rzuca światło na plane'a, a nie powinien.

 

Teraz cały psikus polega na tym, żeby vray light oświetlał teapota ale plane'a już nie, a przy tym żeby pod teapotem był cień rzucany przez skylight. Gdy damy w vray properties plane'a generate/receive gi na off to przestanie być oświetlany ale i cień zniknie, co nie jest rozwiązaniem.

Może ktoś już spotkał się z takim problemem i będzie mi w stanie pomóc, za co dostanie ode mnie... nie, buziaka nie, ale REPa na pewno ;)

 

Pozdrawiam.

 

P.S. W VRayu SP1 jest to samo.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda na jakiś bug VrayŚwiatła bo na zwykłym opcja exclude działa poprawnie nawet z GI. Jeśli koniecznie potrzebujesz VrayLight to chyba kiepsko będzie, ale jeśli nie to możesz spróbować zastąpić je kwadratowym directem.

  • Like 1
Napisano
3). ten sam render z włączonym gi... i tu małe zaskoczenie, vray light rzuca światło na plane'a, a nie powinien.

 

Małe sprostowanie – jak najbardziej powinien :) ponieważ nie jest oświetlony światłem (direct VRayLight) tylko gi które to światło wytwarza (tak samo by było jakbyś postawił tam biały plane).

 

W pewnym sensie ten problem rozwiązuje materiał Shadow/Matte – ale tylko w pewnym ponieważ i tak mamy na planie cień od VRaylight i do tego Skylight będzie rozjaśniony więc imo najlepszym rozwiązaniem było by renderwoać passy/przebieg/[czy jak jakkolwiek to się w maksie nazywa] (jeden z planem z gi a drugi z VRaylight bez gi) i później w postprodukcji to połączyć.

  • Like 2
Napisano

arev, może rzeczywiście pokombinuję z directem, dzięki,

 

andy_a, chyba rzeczywiście coś w tym jest i pozostaje mi renderowanie w warstwach, co jednak średnio mi się uśmiecha no ale co zrobić... dzięki za podpowiedź :)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jesli zalezy Ci nacieniu pod teapotem alezeby nie bylo widacplane tonaplane naloz material matte/shadow czy jakos tak. Bedzie cien bez widocznego plane ;) Alejak to napisal andy_a - na dalsza mete to nie pojdzie :(

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności