Destroyer Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 1. dlaczego sss fast skin nie reloaduje texturek nawet jak każdą ręcznie kilknę reload to renderuje dalej to samo, pamiętam że dawno dawno temu miałem tak samo i pytam się why? ;) po przeładowaniu sceny działa no prblem ale ładować scenę po każdej dodanej kropce w texturce trochę mi się nie widzi :P 2. i btw lightmapa może zostać wygenerowana raz i używana bez potrzeby kolenego generowania ale tylko jeśli kamera i światła się nie zmianiają tak? czy jeszcze coś? i czy można używać lightmapy wygenerowanej dla rozdziałki powiedzmy 2k przy testowych renderach 640x480? :)
Destroyer Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Napisano 15 Wrzesień 2008 2. odkryłem że jeszcze coś :) jak mapka zostanie wygnerowana dla ubranego dziada to jak ściągnę mu koluszę to na jej miejscu jednak SSS nie działa poprawnie :D to nawet logiczne ;) czy jak wygeneruję lightmapę dla gołego dziada to kiedy założę mu koszulinę ;) to nie będzie z tym błędów go koszula i tak zasłoni ciało right? logika podpowiada że też nie :F jak dorzucę kolejnego grata do sceny to też należałoby zregenerować lightmapę żeby efekt był poprawny
Master Kiełbaster Napisano 15 Wrzesień 2008 Napisano 15 Wrzesień 2008 2. i 2. - To nie przejdzie. zresztą lightmapa się liczy chwila moment (przynajmniej w maxie :P ) nie ma co kombinować.
Destroyer Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Napisano 15 Wrzesień 2008 e tam ja renderuje teraz używając wcześniej wygenerowanej lightmapy tylko nie wiem jak do dokładnie działa, światła, kamera i dodatkowe obiekty które mogą wpływać na dystrybucję światła to normalne, że trzeba od nowa generować ale przy zmianie textury czy tam radiusów i depthów to chyba nie trzeba ale nie wiem tago na pewno przeczytałem to i działa ale chciałbym znać pełną zasadę i tak na koniec od nowa mapkę wygeneruję ale na teraz jadę na starej :) co do szybkości generowania to przynajmniej w majce podczas generowania mapki procesor się wyraźnie nudzi nie jest to wielowątkowe :(
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 Sorki, za wtret w Twego posta. Co oznacza skrot SSS w May'i? Jestem na etapie "po prostu maya 4", a przegladajac Wasze posty ciagle to sie przewija. Pozdrawiam maya żłobek
Destroyer Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 SSS - Sub Surface Scatering czyli efekt rozprawszania światła w obiekcie taki jaki widać w wosku, ludzkiej skórze itd.
Chrupek Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 zapomniałeś dodać, że w mleku... i to nie byle jakim, bo tylko w Łaciatym :-)))))))))))
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. Dzięki!
Destroyer Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. nie SSS to nazwa efektu a fast skin SSS o który się tu rozchodzi to mentalowy shader :) ale można właściwie powiedzieć, że tak :D
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 Oki, dzięki. P.S.: pogadamy za parę... lat ;P
Destroyer Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 P.S.: pogadamy za parę... lat ;P tylko pamiętaj, że już za cztery lata będzie wielki kuniec świata :D
qbaqbaMAX3D Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 zakladam, ze dwa :) parę. Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" ... z zazdroscia :)
Destroyer Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" haha :D dobre :D ale to akurat takie podstawy no prawie;) jak ja wejdę na CGtalk to często też ich słucham jak "świnia grzmotów" :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się