Destroyer Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 1. dlaczego sss fast skin nie reloaduje texturek nawet jak każdą ręcznie kilknę reload to renderuje dalej to samo, pamiętam że dawno dawno temu miałem tak samo i pytam się why? ;) po przeładowaniu sceny działa no prblem ale ładować scenę po każdej dodanej kropce w texturce trochę mi się nie widzi :P 2. i btw lightmapa może zostać wygenerowana raz i używana bez potrzeby kolenego generowania ale tylko jeśli kamera i światła się nie zmianiają tak? czy jeszcze coś? i czy można używać lightmapy wygenerowanej dla rozdziałki powiedzmy 2k przy testowych renderach 640x480? :)
Destroyer Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 2. odkryłem że jeszcze coś :) jak mapka zostanie wygnerowana dla ubranego dziada to jak ściągnę mu koluszę to na jej miejscu jednak SSS nie działa poprawnie :D to nawet logiczne ;) czy jak wygeneruję lightmapę dla gołego dziada to kiedy założę mu koszulinę ;) to nie będzie z tym błędów go koszula i tak zasłoni ciało right? logika podpowiada że też nie :F jak dorzucę kolejnego grata do sceny to też należałoby zregenerować lightmapę żeby efekt był poprawny
Master Kiełbaster Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 2. i 2. - To nie przejdzie. zresztą lightmapa się liczy chwila moment (przynajmniej w maxie :P ) nie ma co kombinować.
Destroyer Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 e tam ja renderuje teraz używając wcześniej wygenerowanej lightmapy tylko nie wiem jak do dokładnie działa, światła, kamera i dodatkowe obiekty które mogą wpływać na dystrybucję światła to normalne, że trzeba od nowa generować ale przy zmianie textury czy tam radiusów i depthów to chyba nie trzeba ale nie wiem tago na pewno przeczytałem to i działa ale chciałbym znać pełną zasadę i tak na koniec od nowa mapkę wygeneruję ale na teraz jadę na starej :) co do szybkości generowania to przynajmniej w majce podczas generowania mapki procesor się wyraźnie nudzi nie jest to wielowątkowe :(
qbaqbaMAX3D Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Sorki, za wtret w Twego posta. Co oznacza skrot SSS w May'i? Jestem na etapie "po prostu maya 4", a przegladajac Wasze posty ciagle to sie przewija. Pozdrawiam maya żłobek
Destroyer Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 SSS - Sub Surface Scatering czyli efekt rozprawszania światła w obiekcie taki jaki widać w wosku, ludzkiej skórze itd.
Chrupek Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 zapomniałeś dodać, że w mleku... i to nie byle jakim, bo tylko w Łaciatym :-)))))))))))
qbaqbaMAX3D Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. Dzięki!
Destroyer Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. nie SSS to nazwa efektu a fast skin SSS o który się tu rozchodzi to mentalowy shader :) ale można właściwie powiedzieć, że tak :D
qbaqbaMAX3D Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Oki, dzięki. P.S.: pogadamy za parę... lat ;P
Destroyer Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 P.S.: pogadamy za parę... lat ;P tylko pamiętaj, że już za cztery lata będzie wielki kuniec świata :D
qbaqbaMAX3D Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 zakladam, ze dwa :) parę. Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" ... z zazdroscia :)
Destroyer Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" haha :D dobre :D ale to akurat takie podstawy no prawie;) jak ja wejdę na CGtalk to często też ich słucham jak "świnia grzmotów" :D
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now