Napisano 14 Wrzesień 200816 l 1. dlaczego sss fast skin nie reloaduje texturek nawet jak każdą ręcznie kilknę reload to renderuje dalej to samo, pamiętam że dawno dawno temu miałem tak samo i pytam się why? ;) po przeładowaniu sceny działa no prblem ale ładować scenę po każdej dodanej kropce w texturce trochę mi się nie widzi :P 2. i btw lightmapa może zostać wygenerowana raz i używana bez potrzeby kolenego generowania ale tylko jeśli kamera i światła się nie zmianiają tak? czy jeszcze coś? i czy można używać lightmapy wygenerowanej dla rozdziałki powiedzmy 2k przy testowych renderach 640x480? :)
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Autor 2. odkryłem że jeszcze coś :) jak mapka zostanie wygnerowana dla ubranego dziada to jak ściągnę mu koluszę to na jej miejscu jednak SSS nie działa poprawnie :D to nawet logiczne ;) czy jak wygeneruję lightmapę dla gołego dziada to kiedy założę mu koszulinę ;) to nie będzie z tym błędów go koszula i tak zasłoni ciało right? logika podpowiada że też nie :F jak dorzucę kolejnego grata do sceny to też należałoby zregenerować lightmapę żeby efekt był poprawny
Napisano 15 Wrzesień 200816 l 2. i 2. - To nie przejdzie. zresztą lightmapa się liczy chwila moment (przynajmniej w maxie :P ) nie ma co kombinować.
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Autor e tam ja renderuje teraz używając wcześniej wygenerowanej lightmapy tylko nie wiem jak do dokładnie działa, światła, kamera i dodatkowe obiekty które mogą wpływać na dystrybucję światła to normalne, że trzeba od nowa generować ale przy zmianie textury czy tam radiusów i depthów to chyba nie trzeba ale nie wiem tago na pewno przeczytałem to i działa ale chciałbym znać pełną zasadę i tak na koniec od nowa mapkę wygeneruję ale na teraz jadę na starej :) co do szybkości generowania to przynajmniej w majce podczas generowania mapki procesor się wyraźnie nudzi nie jest to wielowątkowe :(
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Sorki, za wtret w Twego posta. Co oznacza skrot SSS w May'i? Jestem na etapie "po prostu maya 4", a przegladajac Wasze posty ciagle to sie przewija. Pozdrawiam maya żłobek
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Autor SSS - Sub Surface Scatering czyli efekt rozprawszania światła w obiekcie taki jaki widać w wosku, ludzkiej skórze itd.
Napisano 16 Wrzesień 200816 l zapomniałeś dodać, że w mleku... i to nie byle jakim, bo tylko w Łaciatym :-)))))))))))
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. Dzięki!
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Autor Rozumiem, że jest to shredder, material imitujacy subtelna transparencje, - uszy, nozdrza itd. nie SSS to nazwa efektu a fast skin SSS o który się tu rozchodzi to mentalowy shader :) ale można właściwie powiedzieć, że tak :D
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Autor P.S.: pogadamy za parę... lat ;P tylko pamiętaj, że już za cztery lata będzie wielki kuniec świata :D
Napisano 16 Wrzesień 200816 l zakladam, ze dwa :) parę. Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" ... z zazdroscia :)
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Autor Tymczasem slucham Was jak "świnia grzmotów" haha :D dobre :D ale to akurat takie podstawy no prawie;) jak ja wejdę na CGtalk to często też ich słucham jak "świnia grzmotów" :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto