Napisano 15 Wrzesień 200816 l Mam problem z pocztą. Uzywam Thunderbirda. Zawala mi on znaczną część partycji systemowej. Oczywiście z pozoru jest jasne, że jak ma się zapchaną skrzynkę, to nie da rady, trzeba ją wyczyścić. Kłopot polega na tym, ze mimo czyszczenia nadal plik inbox w systemie zajmuje mi 844 MB i ani drgnie, choćbym i całą pocztę wywalił do kosza. Kłopot pogłębił się w momencie, gdy, ze wzgledu na małą ilosć miejsca na dysku (13MB) zrobiłem backup pliku inbox na innym dysku i wyrżnąłem plik inbox. Poczta się ślicznie wyczyściła, ale to przeciez nie o to chodziło. Postanowiłem więc przerzucić zbackupowany plik inbox spowrotem. I tu nagle zonk: Not enough free space on disk! Nie wiem, jak i czym, ale systm ot tak, zeżarł sobie 80MB miejsca na dysku. Czym to zapełnił? Najstarsi górale nie wiedzą. Plik z tempami mam na innym dysku i na pewno tempy nie gromadzą mi się na c. Przejrzałem całą zawartość dysku. Nie nalazłem nic, co możnaby wywalić. Na pulpicie mam tylko skróty i kilka grafik, łącznie 4,5MB. Płotka. To nie to. Zaczyna mnie to już z deczka irytować. Liczę na Waszą pomoc, bo mam kilka ważnych maili które czekaja na odpowiedź i póki nie odzyskam spowrotem miejsca na backup i w ogóle wiecej miejsca na dysku, to będzie kiszka. Zastanawiam się, czy nie ma jakiejś opcji, umozliwiającej przeniesienie wszelkich plików pocztowych TB na inny dysk, na którym mam już spokojnie masę miejsca na pocztę na najblizsze 10 lat...? Z góry dziękuję za pomoc. :)
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Zbędne babole możesz usunąć darmowym CCleaner'em. Zawsze możesz w ten sposób odzyskać trochę miejsca bez utraty ważnych danych. Co do inboxa na innym dysku - sprawdzałeś czy w opcjach nie ma możliwości wskazania innej ścieżki do katalogu utworzonego na tym większym dysku?
Napisano 15 Wrzesień 200816 l poszukaj, gdzieś w thunderbirdzie było, konfiguracja kont>konfiguracja serwera> folder lokalny ?
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Autor Cleaner mi wyczyścił poro, ale nadal brakuje mi 40MB miejsca... A co do TB to jeszcze poszukam. :)
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Autor Grrr... namieszałem... Teraz w ogóle mi nie widzi mojego konta. :(
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Ściągnij program Mozbackup i zrób backup całego Thunderbirda do pliku gdzie masz na niego miejsce. Usuń Thunderbirda z dysku C, zainstaluj na innym, poprzez Mozbackup przywróć całą pocztę i spróbuj odpalić. Powinno zadziałać. Ale jak nie widzi konta, to nie wiem jak to będzie teraz. EDIT: Przed przywróceniem poczty musisz włączyć i wyłączyć Thunderbirda żeby Mozbackup widział profil default.
Napisano 15 Wrzesień 200816 l No i radzę pobrac wersję portable. Cały program wraz z mailami jest w jednym kawałku niezależnie od systemu. Co do plików. No cóż. Witam w klubie. Ale metoda jest całkiem prosta. Na koncie w programie stwórz jakiś tam folder. Przenies tam maile ze skrzynki inbox. W programie oczywiście. Wyłącz program. Teraz wywal lub na wszelki wypadek zmień nazwę pliku inbox. On nie ma rozszerzenia. Stwórz nowy plik o zerowej wielkości i nazwij go inbox. Uruchom Thunderbirda i w nim przenieś pocztę w tego nowego folderu do skrzynki odbiorczej. I tak ze wszystkim. Testowane na mnie i na poczcie w pracy. Wszyscy żyja i z 2GB inbox jest 200MB. Edytowane 15 Wrzesień 200816 l przez Adamek
Napisano 15 Wrzesień 200816 l a jeśli po wywaleniu pliku, coś ci zjada miejsce na dysku to może być plik stronicowania, który do tej pory był mniejszy niż by chciał system... pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto