Napisano 16 Wrzesień 200816 l Hej, jak w temacie - jest opcja albo plugin którym można zrzutować punkty na geometrię którą mamy w background? W jednej konkretnej osi, np. Y
Napisano 17 Wrzesień 200816 l W ramach cwiczen ;) zrobilem na szybko plugina ktory rzutuje punkty z osi y na geometrie. Sposob uzycia: Wybrac warstwe foreground z geometria, wybrac warstwe background, uzyc plugina(po dodaniu do modelera nosi nazwe pointprojection). Przetestuj i sprawdz czy o to dokladnie chodzilo. Jak bede mial wiecej czasu to dodam kilka dodatkowych opcji. Opcja "Delete Unused Points" chwilowo nie dziala :) \\Edit Jeszcze jedno...geometria na ktora rzucane sa punkty musi skladac sie wylacznie z trojkatow Edytowane 17 Wrzesień 200816 l przez Ziper
Napisano 18 Wrzesień 200816 l Autor Ziper, dzięki wielkie za tego plugina - jesteś mistrz! a planujesz może skompilować wersję 64 bit? PS. Masz zamiar tworzyć jakieś poważniejsze komercyjne pluginy w przyszłości?
Napisano 18 Wrzesień 200816 l Z ta kompilacja 64 bitowa to zobacze, jeszcze nie tworzylem takich pluginow, jak nie bedzie problemow to skompiluje. O tworzeniu komercyjnych pluginow jeszcze nie myslalem, do tego jeszcze daleka droga. Zeby cos sie dobrze sprzedawalo, musi prezentowac jakis konkrenty poziom, moje plugi to narazie takie wersje testowe, dosc mocno zabugowane ;), wiec wrzucam wszystko za free. Mam takze kilka ciekawych pomyslow na plugi ktorych jeszcze nie widzialem w lw, jak zrobie cos "grywalnego" to dam Wam znac :) Jezeli macie jakies pomysly na nowe toole to piszcie, sprobuje przelozyc je na kod :)
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Ja mam! ale o programowaniu wiem tyle co o fizyce kwantowej wiec nie wiem czy sie da: Handlesy dla modelera :move ,rotate takie jak w Maya czy Modo albo layoucie ,bardzo mi tego brakuje w LW a z controlem to nie to:)
Napisano 25 Wrzesień 200816 l Ja mam! ale o programowaniu wiem tyle co o fizyce kwantowej wiec nie wiem czy sie da: Handlesy dla modelera :move ,rotate takie jak w Maya czy Modo albo layoucie ,bardzo mi tego brakuje w LW a z controlem to nie to:) Niestety nie da sie zrobic tego samego co w layoucie, modeler ma ograniczenia co do uchwytow, ograniczaja sie one do malych kol ktore mozna przeciagac. W lay uchwyty dodatkowo pozwalaja sie przeciagac klikajac na linie(czerowna, zielona i niebieska).
Napisano 28 Wrzesień 200816 l Niestety nie da sie zrobic tego samego co w layoucie, modeler ma ograniczenia co do uchwytow, ograniczaja sie one do malych kol ktore mozna przeciagac. W lay uchwyty dodatkowo pozwalaja sie przeciagac klikajac na linie(czerowna, zielona i niebieska). No to moze chociaz "Select loop" pod skrotem klawiaturowym:)
Napisano 29 Wrzesień 200816 l Ze jak?:rolleyes: Tak trudno nacisnac Alt+F9 i samemu klawisz podlozyc?:D
Napisano 29 Wrzesień 200816 l Ze jak?:rolleyes: Tak trudno nacisnac Alt+F9 i samemu klawisz podlozyc?:D Jasne to sie popisalem hehe. Kiedys nie moglem znalesc "select loop" a wystarczylo uzyc search:) sorry i pozdrawiam
Napisano 30 Wrzesień 200816 l Kolejna wersja plugina , v0.42:) Nowe fjuczersy: - projekcja na dowolna os globalnego ukladu wspolrzednych - opcja usuwajaca nieuzywane punkty projekcji - mozliwosc ustawienia przesuniecia punktow o dana odleglosc od punktu przeciecia z trisem - przyspieszenie dzialania o n-dziesiat razy(zalezy od ilosci trisow w geom na ktora rzucamy punkty) - okienko ebałt :) W planach mam jeszcze 2 dodatkowe opcje, piersza - ustawianie wektora wzgledem ktorego beda rzucane punkty i druga - przesuwanie punktow wzgledem wektora normalnego trisa. Dodatkowo 2 screeny pokazujace rozne zastosowania toola:
Napisano 30 Wrzesień 200816 l Jesli dolorzysz to co zaplanowales, wyjdzie ci odpowiednik Push to Constrain Object z Modo. Oczywiscie pod warunkiem ze normalne wzledem ktorych rzutujesz bedziesz probkowal wielokrotnie po pokonaniu pewnego dystansu. Wtedy zamiast rozciagania punktow na bazowym obiekcie beda sie one na nim owijac. A to juz bardzo przydatne narzedzie. Szacuneczek i powodzenia. Edytowane 1 Październik 200816 l przez Alibaba
Napisano 3 Październik 200816 l Autor Ziper, nie działa mi to, co pokazałeś na pierwszym screenie czyli "powlekanie". Czasami coś tam się przyklei ale nie tak idealnie jak u Ciebie - i nie wiem od czego to zależy. Punkty też nie zawsze chcą się przylepiać - czasami znikają zupełnie. Używałem modelera 9.3.1.
Napisano 3 Październik 200816 l Ziper, nie działa mi to, co pokazałeś na pierwszym screenie czyli "powlekanie". Czasami coś tam się przyklei ale nie tak idealnie jak u Ciebie - i nie wiem od czego to zależy. Punkty też nie zawsze chcą się przylepiać - czasami znikają zupełnie. Używałem modelera 9.3.1. A uzywasz siatki zlozonej z trojkatow ? Na pierwszym screenie po uzyciu toola dodatkowo przesunalem punkty z background na pozycje 0.0 w pionie czyli dokladnie na to miejsce gdzie lezy "podloze" z foreground wiec brakuje 1 screena ;)). Na ostatnim screenie calosc jest przekonwertowana do NURBS. Zrobilem maly test na podobnej geometrii co na scr 1 i znalazlem buga, tool czasami nie dziala jezeli geometria nie zostala zapisana do pliku. I jeszcze jedna rzecz, w przypadku rzutowania siatki poly z background, po uzyciu toola trzeba jeszcze uzyc align do poprawienia zwrotu normalnych. Wieczorem przegladne kod i sprawdze co zle zrobilem.
Napisano 7 Październik 200816 l Witam. Udostepniam kolejna wersje plugina w wersji beta. Wiekszosc bledow udalo mi sie wyeliminowac. Pozostalo jeszcze dodac fjuczersy o ktorych wspomnialem wczesniej i upload na fleja :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto