Jump to content

Punkty rzucone na geometrię


Ford Prefect

Recommended Posts

W ramach cwiczen ;) zrobilem na szybko plugina ktory rzutuje punkty z osi y na geometrie. Sposob uzycia: Wybrac warstwe foreground z geometria, wybrac warstwe background, uzyc plugina(po dodaniu do modelera nosi nazwe pointprojection).

 

Przetestuj i sprawdz czy o to dokladnie chodzilo. Jak bede mial wiecej czasu to dodam kilka dodatkowych opcji. Opcja "Delete Unused Points" chwilowo nie dziala :)

 

\\Edit

Jeszcze jedno...geometria na ktora rzucane sa punkty musi skladac sie wylacznie z trojkatow

Edited by Ziper
Link to comment
Share on other sites

Z ta kompilacja 64 bitowa to zobacze, jeszcze nie tworzylem takich pluginow, jak nie bedzie problemow to skompiluje.

 

O tworzeniu komercyjnych pluginow jeszcze nie myslalem, do tego jeszcze daleka droga. Zeby cos sie dobrze sprzedawalo, musi prezentowac jakis konkrenty poziom, moje plugi to narazie takie wersje testowe, dosc mocno zabugowane ;), wiec wrzucam wszystko za free. Mam takze kilka ciekawych pomyslow na plugi ktorych jeszcze nie widzialem w lw, jak zrobie cos "grywalnego" to dam Wam znac :) Jezeli macie jakies pomysly na nowe toole to piszcie, sprobuje przelozyc je na kod :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam! ale o programowaniu wiem tyle co o fizyce kwantowej wiec nie wiem czy sie da: Handlesy dla modelera :move ,rotate takie jak w Maya czy Modo albo layoucie ,bardzo mi tego brakuje w LW a z controlem to nie to:)

 

Niestety nie da sie zrobic tego samego co w layoucie, modeler ma ograniczenia co do uchwytow, ograniczaja sie one do malych kol ktore mozna przeciagac. W lay uchwyty dodatkowo pozwalaja sie przeciagac klikajac na linie(czerowna, zielona i niebieska).

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie da sie zrobic tego samego co w layoucie, modeler ma ograniczenia co do uchwytow, ograniczaja sie one do malych kol ktore mozna przeciagac. W lay uchwyty dodatkowo pozwalaja sie przeciagac klikajac na linie(czerowna, zielona i niebieska).

 

 

No to moze chociaz "Select loop" pod skrotem klawiaturowym:)

Link to comment
Share on other sites

Kolejna wersja plugina , v0.42:)

 

Nowe fjuczersy:

- projekcja na dowolna os globalnego ukladu wspolrzednych

- opcja usuwajaca nieuzywane punkty projekcji

- mozliwosc ustawienia przesuniecia punktow o dana odleglosc od punktu przeciecia z trisem

- przyspieszenie dzialania o n-dziesiat razy(zalezy od ilosci trisow w geom na ktora rzucamy punkty)

- okienko ebałt :)

 

W planach mam jeszcze 2 dodatkowe opcje, piersza - ustawianie wektora wzgledem ktorego beda rzucane punkty i druga - przesuwanie punktow wzgledem wektora normalnego trisa.

 

Dodatkowo 2 screeny pokazujace rozne zastosowania toola:

35638300up9.th.jpg

 

10384083ih3.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jesli dolorzysz to co zaplanowales, wyjdzie ci odpowiednik Push to Constrain Object z Modo. Oczywiscie pod warunkiem ze normalne wzledem ktorych rzutujesz bedziesz probkowal wielokrotnie po pokonaniu pewnego dystansu. Wtedy zamiast rozciagania punktow na bazowym obiekcie beda sie one na nim owijac. A to juz bardzo przydatne narzedzie. Szacuneczek i powodzenia.

Edited by Alibaba
Link to comment
Share on other sites

Ziper,

 

nie działa mi to, co pokazałeś na pierwszym screenie czyli "powlekanie". Czasami coś tam się przyklei ale nie tak idealnie jak u Ciebie - i nie wiem od czego to zależy. Punkty też nie zawsze chcą się przylepiać - czasami znikają zupełnie. Używałem modelera 9.3.1.

Link to comment
Share on other sites

Ziper,

 

nie działa mi to, co pokazałeś na pierwszym screenie czyli "powlekanie". Czasami coś tam się przyklei ale nie tak idealnie jak u Ciebie - i nie wiem od czego to zależy. Punkty też nie zawsze chcą się przylepiać - czasami znikają zupełnie. Używałem modelera 9.3.1.

 

A uzywasz siatki zlozonej z trojkatow ?

 

Na pierwszym screenie po uzyciu toola dodatkowo przesunalem punkty z background na pozycje 0.0 w pionie czyli dokladnie na to miejsce gdzie lezy "podloze" z foreground wiec brakuje 1 screena ;)). Na ostatnim screenie calosc jest przekonwertowana do NURBS.

 

Zrobilem maly test na podobnej geometrii co na scr 1 i znalazlem buga, tool czasami nie dziala jezeli geometria nie zostala zapisana do pliku. I jeszcze jedna rzecz, w przypadku rzutowania siatki poly z background, po uzyciu toola trzeba jeszcze uzyc align do poprawienia zwrotu normalnych. Wieczorem przegladne kod i sprawdze co zle zrobilem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy