Heads Hunter Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 (edytowane) O to mój pierwszy człowiek. Dotychczas moim największym problemem są dziwne błędy na renderze, po meshsmoothie w miejscach pach i krocza. W kroczu jako tako naprawiłem to dodając nowe krawędzi ale tak sie nie da na dłuższą metę. Edytowane 17 Wrzesień 2008 przez Heads Hunter
Heads Hunter Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 Czy pomoże mi ktoś i oceni mój model? Nie narzucam się ale jak widzicie potrzebuje tej pomocy.
mafida Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 (edytowane) Siatka jest za gęsta(zwłaszcza na tłowiu),zacznij od nowa-najpierw zbuduj ogólny kształt wykorzystując jak najmniej poligonów a dopiero pózniej dodawaj detale.Popatrz tutaj: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 Edytowane 17 Wrzesień 2008 przez mafida 1
Heads Hunter Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 na tej stronie co podałeś zobaczyłem postacie z jeszcze większą ilością polygonów
mafida Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Tylko że tam z nich coś wynika a u ciebie 8 poly tworzy płaską powierzchnie:)Bardzo trudno edytowac tak gęstą siatkę jak w twoim modelu-najpierw ogólna prosta forma +prawidłowe ułożenie krawędzi,potem zagęszczanie siatki ale rób jak chcesz ja siem nie znam:P
Ania Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Właściwie nie chodzi o ilość, ale raczej o rozmieszczenie poligonów, loopów. U ciebie jest gęsto tam gdzie nie musi, i edgeloopy nie idą tak jak mięśnie w prawdziwym człowieku ani tak jak się napina skóra, u ciebie idą tak jak było najwygodniej wymodelować. Joanna d'Arc nie jest najlepszym tutorialem jeśli chodzi o topologię siatki, ona chyba raczej uczy podstaw samego modelowania, może poszukaj jakiegoś innego tutoriala albo spróbuj iść siatką w stronę jakiejś z siatek w wątku który podał Mafida. Ty zbyt wcześnie zagęściłeś siatkę, kształty jeszcze nie były idealne a ty już dodałeś poligonów, i to dodałeś ich wszędzie a nie tylko tam gdzie to jest konieczne. edit: wyprzedził mnię mafida i dobrze pisze :)
Heads Hunter Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 ok zrobie od nowa. A czy znacie jakieś dobre sprawdzone tutoriale tworzenia człowieka??
gawel72 Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Płatny character modeling for production od Gnomon za ponad 50$ (nie pamiętam dokładnie) na thegnomonworkshop.com znajdziesz go i wiele innych videotutoriali.
Heads Hunter Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Napisano 17 Wrzesień 2008 A coś dostępnego na polskim rynku ew. gdzie w Polsce mogę dostać tę książkę?
gawel72 Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Mówisz o tym character modeling for production od Gnomon? To nie jest książka, to płyta z filmami.
Heads Hunter Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 Aha a czy jest ona dostępna w Polsce?
gawel72 Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 na tamtej stronie klikasz "buy digital download" albo "buy DVD" http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ijo01.html -- i ten tutorial też ci polecam http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ijo02.html -- i jeszcze jeśli maxa masz pare tygodni dopiero to możesz kupić jakieś wprowadzenie do niego (osobiście się nigdy nie oglądałem żadnych wprowadzeń do maxa, ale może Ci się przydać) http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ctu02.html 1
Heads Hunter Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 Maxa już mam od dobrych paru miesięcy. Niedawno udało mi się kupić fajną książkę z tutorialami od Autodeska do 3ds Maxa po Angielsku. Dzięki za informacje.
Temporal Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Ja nie polecam tutoriala od gnoma bo wsumie z niego nie nauczysz sie zaduzo o budowaniu postaci. Tam praca robiona jest wyrywkowo i troche zobaczysz jak koles robi twarz zaraz zobaczysz reszte ciala juz wymodelowana i tyle z nauki. Ja osobiscie bym tego tutoriala tobie nie polecal wsumie dobry jest by podlapac kilka trickow jesli sam jednak umiesz dosc duzo dla poczatkujacych jest za ubogi w poszczegolne etapy powstawania postaci.
Heads Hunter Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 A mógłbyś podać jakąś inną książkę, płyte dvd obojętnie co by było dobre dla początkującego który chciałby się zająć organiką ludzką i nie tylko. Angielski nie stanowi problemu.
Vega Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Zrób tutoriale które są na tutaj na forum i w dziale tutoriale. Też zaczynam z organiką i przerabiam te tutoriale. Pozdrawiam Vega. 1
Heads Hunter Napisano 18 Wrzesień 2008 Autor Napisano 18 Wrzesień 2008 Dzięki zerknę na te tutoriale i może zrobie jakiś ale też szukam w innych źródłach. Słyszałem o "The secrets of Organic Modeling" Tarona podobno dobry. I "Humanoid Modeling" Seana Milles'a
Heads Hunter Napisano 20 Wrzesień 2008 Autor Napisano 20 Wrzesień 2008 Co o tym sądzicie? Macie coś lepszego??
inferakato Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Proponuje na początek Discreet 3ds max Games Development Series - Modeling Games Characters Dzięki temu nauczysz się modelować bryłę wyjściową (jaki i całą postać), po przerobieniu tego możesz zagłębić się bardziej w temacie. To chyba najlepiej przygotowana płyta z zakresu rozpoczynania modelowania postaci. Jest pokazany cały proces jej powstawania bez cięć tak więc widzisz cały proces od początku do końca. Jeden problem to to iż raczej już tego nie kupisz no ale zawsze zostaje http://rapidshare.com/ (sorki za to ale to chyba jedyny sposób na zaopatrzenie się w to) Jak się mylę to poproszę o linka, chętnie zaopatrzyłbym się w oryginał. Dysponuję również linkiem aktywnym do całej tej serii na rapidshare (jak co to na GG) Nie lubie promować piractwa ale czasem już niema wyjścia Pozdrawiam. 1
Heads Hunter Napisano 20 Wrzesień 2008 Autor Napisano 20 Wrzesień 2008 Dzięki skorzystam. Mam ostatnie pytanie czy mógłby mi ktoś coś powiedzieć o płycie DVD: Game Character Modeling and Animation with 3ds Max by Yancey Clinton Oraz o płycie Tarona.
Heads Hunter Napisano 27 Wrzesień 2008 Autor Napisano 27 Wrzesień 2008 Mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć dlaczego pojawiają się błędy na meshsmothie po renderze w w miejscach zgięć takich jak pachy i krocze?? Ew. jak mogę to naprawić.
Gomez Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 Musisz ręcznie przesuwać verty aż będzie dobrze. To jest kwintesencja modelowania. Odpowiedio ułożona siatka też ma duże znaczenie ale z twojej też można dużo wycisnąć.
marcin wuu Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 Ja ci mogę powiedzieć o płycie tarona że jest to najlepszy tutek o polymodelowaniu głowy w subd jaki w życiu widziałem. A jeszcze gościu leci na żywo bez scenariusza i robi to w świetny zajmujący i nienudzący sposób. Z tym że robi to w lightwavie - nie jestem do końca pewien że w łatwy sposób przełoży się to na maxa, za to na pewno w silo czy modo praktycznie działasz tak samo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się