GerL@nT Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 Witam :) Przerabiam sobie tego tutka: http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/mental_ray_in_3ds_max.html i dotarłem do Mental Ray Caustics. Robiłem wszystko według poleceń, ale po naciśnięciu F9 wyświetlił mi się ten komunikat: Kompletnie nie wiem co to są te "żrące generatory", a w tutku nic o nich nie ma :) Proszę o pomoc... z góry dziękuję :)
Temporal Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 Nie odpalalem twojego linka ale domyslam sie ze nie przypisales zadnemu obiektowi generacji causticow. Prosciej mowiac klikasz na dany obiekt prawym przyciskiem myszy dajesz object propoties czy cos takiego (wale z glowy) i tam odnajdujesz zakladke mental ray i dajesz ptaszka generate caustic recive pewnie bedziesz mial juz defultowo nadane kazdemu obiektowi w scenie.
GerL@nT Napisano 23 Wrzesień 2008 Autor Napisano 23 Wrzesień 2008 Sroki że tak długo, ale długość renderowania drastycznie wzrosła :) Różnicy nie ma, ale koleś pisał że należy zmienić średnicę diamentu czego nie uczyniłem. Za to pojawił się nowy błąd podczas renderowania:
GerL@nT Napisano 23 Wrzesień 2008 Autor Napisano 23 Wrzesień 2008 Wyrenderowałem jeszcze raz, z zmienioną średnicą diamentu... zero różnicy, a błąd ten sam co wyżej. Co się dzieje?
Master Kiełbaster Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 otocz scenę jakimś boxem wywróconym na lewą stronę. btw poczytaj helpa do mental raya, jest pod f1 :P
piotrek Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 Średnica diamentu ci niewiele zmieni poza średnicą diamentu. xD Włączyłeś w ustawieniach renderera kaustykę? Zrobiłeś to, o czym pisał Temporal dla światła w scenie? Uogólniając: zrobiłeś dokładnie punkt: Mental ray Caustics z tego tutoriala?
streaker Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 Używaj oryginalnego nazewnictwa... A co do problemu - to może masz za mało fotonów wygenerowanych albo są za małe (radiusy), nie włączyłeś kaustyki w opcjach rendera, obiekt na którym ma być widoczna kaustyka nie ma włączonego caustic receivera
GerL@nT Napisano 23 Wrzesień 2008 Autor Napisano 23 Wrzesień 2008 Co do średnicy to koleś napisał: If you can't see any effect your geometry is probably too large. Try changing the diameter of the diamond to around 0,1. I wszystko zrobiłem zgodnie z Mental ray Caustics i co powiedział Temporal (a to było w tutku, moje niedoczytanie). Kaustykę też włączyłem. Zrobię tego tricka Mastera z Boxem, zobaczymy czy coś da... ale rezultaty będą jutro, dzisiaj już tego nie wyrenderuję :)
GerL@nT Napisano 23 Wrzesień 2008 Autor Napisano 23 Wrzesień 2008 streaker caustic receiver jest, a radiusy... gdzie to jest?
streaker Napisano 23 Wrzesień 2008 Napisano 23 Wrzesień 2008 (edytowane) Nie do mnie pytanie - bo ja innowierca :) A póki się z maxem bujałem to w mentala się nie wgłębiałem za bardzo. W każdym razie powinno być razem z GI. Czyli reasumując: - obiekty na które pada kaustyka muszą mieć caustic receiver - obiekt generujacy kaustykę musi mieć caustic generatora - światło musi emitować caustic photony (bo dla GI są liczone osobno) - w opcjach rendera musi być włączona kaustyka ...:::EDIT:::... Tak dla pewności: obiekt musi mieć materiał z refraction lub reflection (najlepiej dla testu na 100%) i IOR inne niż 1 (dla szkła 1.5-1.6) ...:::EDIT2:::... Całą scenę najlepiej zamknij w jakiejś dużej spherze, żeby ci fotony nie pouciekały :) Edytowane 23 Wrzesień 2008 przez streaker
GerL@nT Napisano 24 Wrzesień 2008 Autor Napisano 24 Wrzesień 2008 Sphera to nie był dobry pomysł, render wyszedł cały czarny, z jakimś światełkiem :) Oczywiście wywróciłem na lewą stronę :) Mam pytanko, podczas renderowania jedt przycisk pauzy, ale nigdy nie mogę go wcisnąć... czemu tak jest?
gientekwl Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 Zwyczajem na tym forum jest zostawienie tematu bez echa ;] brawo. Gerolant, zapodaj swoją scenę, postaram się pomóc. Pozdrawiam.
GerL@nT Napisano 26 Wrzesień 2008 Autor Napisano 26 Wrzesień 2008 Wielkie dzięki :) Powiedz tylko, wrzucić cały plik, czy screeny sceny? :)
GerL@nT Napisano 26 Wrzesień 2008 Autor Napisano 26 Wrzesień 2008 http://www.sendspace.pl/file/ytdG96Ku/ Mam nadzieję że masz maxa 2009, bo może nie odpalić... A tak wygląda render przy aktualnych ustawieniach:
GerL@nT Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Wielkie dzięki za pomoc ludzie :/ Szkoda, muszę użyć gotowej scenki (zrobionej innym sposobem) a w taki sposób niczego się nie nauczę.
KoMic Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 http://rapidshare.com/files/152330762/Diamond03.max.html Witam tak na szybko, dopiero sie ucze MR, bo soft tem mimo ze malo przyjazny, ale ma power. Wydaje mi sie ze nawet wiekszy niz Vray PS w sumie to nie wiem co pozmienialem. przejzyj ustawienia pozdro
animatrix Napisano 25 Październik 2008 Napisano 25 Październik 2008 Witajcie. Dopisuje sie do watku poniewaz nie chce dublowac, lecz jesli jest zly dzial to prosze przeniesc i mnie nie banowac:0 Regulamin czytalem wydaje mi sie ze w dobre miejsce trafilem. Poniewaz jestem noobem w koncu zdecydowalem sie napisac. Jakies tam podstawy podstaw znam maxa. Sek w tym ze nie chce jechac ciagle na tutorialach tylko nauczyc sie co do czego i samemu experymentowac, tylko ze... skonczyly mi sie pomysly na rozwiazanie mojego problemu.. zrobilem box - jako pokoj, nadalem mu shell, potem wstawilem w rogu chamfer boxik i omni lightem oswietlilem. Nie wiem w czym jest problem. Zamknalem to od gory planem z shellem bo czytalem ze blad przy renderingu no photons are ...100000 jest spowodowane tym ze za duzo fotonow ucieka w proznie. Udalo sie. Chce zeby ta kostka wygladala jakby szklana byla i rzucala poswiate na sciane. TO co mi renderuje to jest kpina jakas:D:D:D Pomozcie mi prosze bo juz spac przez to nie moge:( w zalaczniku pliczek z maxa http://www.speedyshare.com/441696533.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się