Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie odpalalem twojego linka ale domyslam sie ze nie przypisales zadnemu obiektowi generacji causticow. Prosciej mowiac klikasz na dany obiekt prawym przyciskiem myszy dajesz object propoties czy cos takiego (wale z glowy) i tam odnajdujesz zakladke mental ray i dajesz ptaszka generate caustic recive pewnie bedziesz mial juz defultowo nadane kazdemu obiektowi w scenie.

Napisano

Sroki że tak długo, ale długość renderowania drastycznie wzrosła :) Różnicy nie ma, ale koleś pisał że należy zmienić średnicę diamentu czego nie uczyniłem. Za to pojawił się nowy błąd podczas renderowania:

capture3eg5.jpg

w973.png

Napisano

Średnica diamentu ci niewiele zmieni poza średnicą diamentu. xD

 

Włączyłeś w ustawieniach renderera kaustykę? Zrobiłeś to, o czym pisał Temporal dla światła w scenie? Uogólniając: zrobiłeś dokładnie punkt: Mental ray Caustics z tego tutoriala?

Napisano

Używaj oryginalnego nazewnictwa...

A co do problemu - to może masz za mało fotonów wygenerowanych albo są za małe (radiusy), nie włączyłeś kaustyki w opcjach rendera, obiekt na którym ma być widoczna kaustyka nie ma włączonego caustic receivera

Napisano

Co do średnicy to koleś napisał:

If you can't see any effect your geometry is probably too large. Try changing the diameter of the diamond to around 0,1.

 

I wszystko zrobiłem zgodnie z Mental ray Caustics i co powiedział Temporal (a to było w tutku, moje niedoczytanie). Kaustykę też włączyłem. Zrobię tego tricka Mastera z Boxem, zobaczymy czy coś da... ale rezultaty będą jutro, dzisiaj już tego nie wyrenderuję :)

Napisano (edytowane)

Nie do mnie pytanie - bo ja innowierca :) A póki się z maxem bujałem to w mentala się nie wgłębiałem za bardzo. W każdym razie powinno być razem z GI.

Czyli reasumując:

- obiekty na które pada kaustyka muszą mieć caustic receiver

- obiekt generujacy kaustykę musi mieć caustic generatora

- światło musi emitować caustic photony (bo dla GI są liczone osobno)

- w opcjach rendera musi być włączona kaustyka

...:::EDIT:::...

Tak dla pewności: obiekt musi mieć materiał z refraction lub reflection (najlepiej dla testu na 100%) i IOR inne niż 1 (dla szkła 1.5-1.6)

...:::EDIT2:::...

Całą scenę najlepiej zamknij w jakiejś dużej spherze, żeby ci fotony nie pouciekały :)

Edytowane przez streaker
Napisano

Sphera to nie był dobry pomysł, render wyszedł cały czarny, z jakimś światełkiem :) Oczywiście wywróciłem na lewą stronę :) Mam pytanko, podczas renderowania jedt przycisk pauzy, ale nigdy nie mogę go wcisnąć... czemu tak jest?

Napisano

Witajcie. Dopisuje sie do watku poniewaz nie chce dublowac, lecz jesli jest zly dzial to prosze przeniesc i mnie nie banowac:0 Regulamin czytalem wydaje mi sie ze w dobre miejsce trafilem. Poniewaz jestem noobem w koncu zdecydowalem sie napisac. Jakies tam podstawy podstaw znam maxa. Sek w tym ze nie chce jechac ciagle na tutorialach tylko nauczyc sie co do czego i samemu experymentowac, tylko ze... skonczyly mi sie pomysly na rozwiazanie mojego problemu.. zrobilem box - jako pokoj, nadalem mu shell, potem wstawilem w rogu chamfer boxik i omni lightem oswietlilem. Nie wiem w czym jest problem. Zamknalem to od gory planem z shellem bo czytalem ze blad przy renderingu no photons are ...100000 jest spowodowane tym ze za duzo fotonow ucieka w proznie. Udalo sie. Chce zeby ta kostka wygladala jakby szklana byla i rzucala poswiate na sciane. TO co mi renderuje to jest kpina jakas:D:D:D Pomozcie mi prosze bo juz spac przez to nie moge:( w zalaczniku pliczek z maxa

 

http://www.speedyshare.com/441696533.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności