Napisano 23 Wrzesień 200816 l Witam :) Przerabiam sobie tego tutka: http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/mental_ray_in_3ds_max.html i dotarłem do Mental Ray Caustics. Robiłem wszystko według poleceń, ale po naciśnięciu F9 wyświetlił mi się ten komunikat: Kompletnie nie wiem co to są te "żrące generatory", a w tutku nic o nich nie ma :) Proszę o pomoc... z góry dziękuję :)
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Nie odpalalem twojego linka ale domyslam sie ze nie przypisales zadnemu obiektowi generacji causticow. Prosciej mowiac klikasz na dany obiekt prawym przyciskiem myszy dajesz object propoties czy cos takiego (wale z glowy) i tam odnajdujesz zakladke mental ray i dajesz ptaszka generate caustic recive pewnie bedziesz mial juz defultowo nadane kazdemu obiektowi w scenie.
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Autor Sroki że tak długo, ale długość renderowania drastycznie wzrosła :) Różnicy nie ma, ale koleś pisał że należy zmienić średnicę diamentu czego nie uczyniłem. Za to pojawił się nowy błąd podczas renderowania:
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Autor Wyrenderowałem jeszcze raz, z zmienioną średnicą diamentu... zero różnicy, a błąd ten sam co wyżej. Co się dzieje?
Napisano 23 Wrzesień 200816 l otocz scenę jakimś boxem wywróconym na lewą stronę. btw poczytaj helpa do mental raya, jest pod f1 :P
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Średnica diamentu ci niewiele zmieni poza średnicą diamentu. xD Włączyłeś w ustawieniach renderera kaustykę? Zrobiłeś to, o czym pisał Temporal dla światła w scenie? Uogólniając: zrobiłeś dokładnie punkt: Mental ray Caustics z tego tutoriala?
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Używaj oryginalnego nazewnictwa... A co do problemu - to może masz za mało fotonów wygenerowanych albo są za małe (radiusy), nie włączyłeś kaustyki w opcjach rendera, obiekt na którym ma być widoczna kaustyka nie ma włączonego caustic receivera
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Autor Co do średnicy to koleś napisał: If you can't see any effect your geometry is probably too large. Try changing the diameter of the diamond to around 0,1. I wszystko zrobiłem zgodnie z Mental ray Caustics i co powiedział Temporal (a to było w tutku, moje niedoczytanie). Kaustykę też włączyłem. Zrobię tego tricka Mastera z Boxem, zobaczymy czy coś da... ale rezultaty będą jutro, dzisiaj już tego nie wyrenderuję :)
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Nie do mnie pytanie - bo ja innowierca :) A póki się z maxem bujałem to w mentala się nie wgłębiałem za bardzo. W każdym razie powinno być razem z GI. Czyli reasumując: - obiekty na które pada kaustyka muszą mieć caustic receiver - obiekt generujacy kaustykę musi mieć caustic generatora - światło musi emitować caustic photony (bo dla GI są liczone osobno) - w opcjach rendera musi być włączona kaustyka ...:::EDIT:::... Tak dla pewności: obiekt musi mieć materiał z refraction lub reflection (najlepiej dla testu na 100%) i IOR inne niż 1 (dla szkła 1.5-1.6) ...:::EDIT2:::... Całą scenę najlepiej zamknij w jakiejś dużej spherze, żeby ci fotony nie pouciekały :) Edytowane 23 Wrzesień 200816 l przez streaker
Napisano 24 Wrzesień 200816 l Autor Sphera to nie był dobry pomysł, render wyszedł cały czarny, z jakimś światełkiem :) Oczywiście wywróciłem na lewą stronę :) Mam pytanko, podczas renderowania jedt przycisk pauzy, ale nigdy nie mogę go wcisnąć... czemu tak jest?
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Zwyczajem na tym forum jest zostawienie tematu bez echa ;] brawo. Gerolant, zapodaj swoją scenę, postaram się pomóc. Pozdrawiam.
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor Wielkie dzięki :) Powiedz tylko, wrzucić cały plik, czy screeny sceny? :)
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor http://www.sendspace.pl/file/ytdG96Ku/ Mam nadzieję że masz maxa 2009, bo może nie odpalić... A tak wygląda render przy aktualnych ustawieniach:
Napisano 30 Wrzesień 200816 l Autor Wielkie dzięki za pomoc ludzie :/ Szkoda, muszę użyć gotowej scenki (zrobionej innym sposobem) a w taki sposób niczego się nie nauczę.
Napisano 9 Październik 200816 l http://rapidshare.com/files/152330762/Diamond03.max.html Witam tak na szybko, dopiero sie ucze MR, bo soft tem mimo ze malo przyjazny, ale ma power. Wydaje mi sie ze nawet wiekszy niz Vray PS w sumie to nie wiem co pozmienialem. przejzyj ustawienia pozdro
Napisano 25 Październik 200816 l Witajcie. Dopisuje sie do watku poniewaz nie chce dublowac, lecz jesli jest zly dzial to prosze przeniesc i mnie nie banowac:0 Regulamin czytalem wydaje mi sie ze w dobre miejsce trafilem. Poniewaz jestem noobem w koncu zdecydowalem sie napisac. Jakies tam podstawy podstaw znam maxa. Sek w tym ze nie chce jechac ciagle na tutorialach tylko nauczyc sie co do czego i samemu experymentowac, tylko ze... skonczyly mi sie pomysly na rozwiazanie mojego problemu.. zrobilem box - jako pokoj, nadalem mu shell, potem wstawilem w rogu chamfer boxik i omni lightem oswietlilem. Nie wiem w czym jest problem. Zamknalem to od gory planem z shellem bo czytalem ze blad przy renderingu no photons are ...100000 jest spowodowane tym ze za duzo fotonow ucieka w proznie. Udalo sie. Chce zeby ta kostka wygladala jakby szklana byla i rzucala poswiate na sciane. TO co mi renderuje to jest kpina jakas:D:D:D Pomozcie mi prosze bo juz spac przez to nie moge:( w zalaczniku pliczek z maxa http://www.speedyshare.com/441696533.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto