KoMic Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 Witam Mam nastepujacy klopot. Podczas renderowania duzych obrazkow np jedna z krawedzi 4000p+ (zazwyczaj ta dluzsza ma 7000p) podczas renderowania wywala mi z pamieci i renderuje czarne kostki, lub wrecz nawet nie chce podiac tematu i odrazu wyskakuje komunikat ze nie zrobi tego obrazka czy jest jakas metoda aby ominac klopoty sprzetowe mam 2g ramu
!Ewert Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 kurde...mało tego ramu masz, strasznie. a taki ten ram teraz tani :) Nie wiem, spróbuj renderować regionami, zmniejsz LC...można różnie bardzo robić.
Bobby_digital Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 mental ma LC ?? network rendering - split scanlines - czy jak to sie nazywa:) strip render ?
!Ewert Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 Dlaczego mental? pytający nie napisał że w tym renderuje
!Ewert Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 O kurde, racja. :D Po prostu klikałem bezpośrednio, nie skapowałem że przeszło przez "mental ray" Sorka ;D
SWRSC Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 a system x64 jest? mi na 32 bitowym tez tak robiło, że gubiło buckety albo nie podejmowalo tematu. Na x64 jest już ok.
KoMic Napisano 26 Wrzesień 2008 Autor Napisano 26 Wrzesień 2008 (edytowane) Dziekuje za szerokie zainteresowanie problemem. Niestety jestem szczesliwym posiadaczem systemu jak i maxow 32bit. Nie wiem, jest mozliwosc wymiany maxa w Autodesku? hehehe. renderuje w mentalu poniewaz potrzebuje nalozyc na istniejace rendery obiektow okolo 1Mpoly+ maski AO, aby poprawic ich jakosc. Niestety nie potrafie sobie poradzic z krzakami wystepujacymi podczas renderowania. Probowalem juz roznych rzeczy, np przerobilem tutejszy temat traktujacy o oszczednosci ramu i optymalizacji. Renderowanie reginami nic nie pomaga do zwiekszenia rozmiaru, ale przynajmniej mozna naprawiac skopane fragmenty. obecnie jestem wstanie osiagnac rozdzielczoci okolo 4000k to jest z bugami obrazu ktore mozna naprawic, Wieksze nie nadaja sie do niczego.: \ pozdro EDIT Ponizej zamieszczam miniaturke obrazka z krawedzia 4000 ktora jest w jakosci uzywalnej, czyli nadajacej sie jesczze do naprawy przez dorenderowanie reginami, niestety z wiekszymi nie ma az tak dobrze Edytowane 26 Wrzesień 2008 przez KoMic
Master Kiełbaster Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 próbowałeś tego? http://mentalraytips.blogspot.com/2007/06/doing-big-renders-in-max-9.html
SWRSC Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 ale przy instalacji maxa masz mozliwosc wyboru czy chcesz instalowac x32 czy x64. No ale system musi być 64bit. radze sie przesiąść bo naprawdę ciężko będzie te bugi naprawić o ile w ogole się da.
KoMic Napisano 26 Wrzesień 2008 Autor Napisano 26 Wrzesień 2008 (edytowane) Master-->thx sprawdze to dokladnie. SWRSC--> Hmmm czyli maxy "pudelkowe" maja mozliwosc instalacji 32 i 64. bajer, musze to sprawdzic, hehe za kilka dni w firmie ma sie pojawic kombajn 32G ramu 8rdzeniowy z 2 kartami Quadro FX. Balem sie ze mimo sprzetu nadal bedzie klopot z maxem. O tyle, pali mnie rozwiazanie problemu na tym co mam, ze robota musi byc wykonana TERAZ a nie za kilka dni. pozdro Edytowane 26 Wrzesień 2008 przez KoMic
Bobby_digital Napisano 26 Wrzesień 2008 Napisano 26 Wrzesień 2008 sorry nie znam sie na mentaklu, ale czemu nie mozecie uzyc backburnerowego split lines ?
bapi23 Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Ja mam radę na tą dolegliwość. Jeśli chcesz to zapraszam na gg. Wsyzstko ci opisze po kolei co i jak. Też długo się z tym męczyłem, ale backburner daje radę z tym, niekiedy wystarcza zwiększenie przydzielanej pamięci, rendering trochę dłuższy ale jest, ja renderowałem 2kX1,5k przy 1gb ramu.
duke_leto_2 Napisano 25 Styczeń 2009 Napisano 25 Styczeń 2009 zawsze byly problemy z tym mentalem. teraz mam 64bitowe oprogramowanie 4 giga ramu i nie moge wyrenderowac sceny w full hd. zajmuje mi podczas renderingu 3,5gb ramu i mam ustawiony memory limit na 5000. wysypuje maxa podczas liczenia. chce przeliczyc animacje, nie chce sie bawic w jakies regiony.. dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony.. jak dokupie kolejne 4 giga ramu czy to cos pomoze? pozdrawiam, leto A.
SYmek Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 (...) dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony. Pisali własne shadery, optymalizowali sceny ( mental jest czuły na kilka ustawień, potrafi stanąć dęba, albo liczyć sprawnie, zależnie od jednego parametru, patrz np. tu: ), no i nie liczyli spod Maxa, tylko pliki *.mi na farmie.
duke_leto_2 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 zawsze biednemu wiatr w oczy. z mentala kozystam juz pare dobrych lat. i zawsze jakis bug da mi sie we znaki.. no slyszalem jak oni te filmy kreca, renderuja osobno odbicia, cienie, z deph, refrakcje i inne pierdoly, pierwszy plan osobno, drugi osobno, tlo osobno.. potem jest ze 20 warst dla jednej klatki animacji.. usunelem pare drzew i teraz mental sie nie wykrzacza.. ale to nie jest rozwiazanie problemu. chcialbym raz cos wyrenderowac z trawa, bluszczem, drzewami krzewami kwiatami.. mental mi w tym raczej nie pomaga, i robi wszystko przeciwko mnie. sciagam service pack, pisali ze to powinno pomoc.. leto A.
duke_leto_2 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 wgralem sp do mentala i jestem zadowolony w 100%. dla testow wrzucilem jeszcze wiecej drzew i krzakow do sceny, bez proxy. dalem duzo caustics i gi. ramu bylo zajete 4.9gb. do tego korzystalem z przegladarki, sluchalem muzyki na wmp, max byl ustawiony na low priority mode. w paru momentach przy fg i gi byla widoczna lekka zadyszka, proce nie chodzily na max, ale pewnie dlatego ze komp musial doczytywac z dysku i memory limit na 5000. finalny render liczyl na 100% mental ustawiony na bsp z depth na 50. w koncu mental mi zrobil dobrze. leto A.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się