Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam nastepujacy klopot.

Podczas renderowania duzych obrazkow np jedna z krawedzi 4000p+ (zazwyczaj ta dluzsza ma 7000p) podczas renderowania wywala mi z pamieci i renderuje czarne kostki, lub wrecz nawet nie chce podiac tematu i odrazu wyskakuje komunikat ze nie zrobi tego obrazka

 

czy jest jakas metoda aby ominac klopoty sprzetowe

mam 2g ramu

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

kurde...mało tego ramu masz, strasznie. a taki ten ram teraz tani :)

 

Nie wiem, spróbuj renderować regionami, zmniejsz LC...można różnie bardzo robić.

Napisano (edytowane)

Dziekuje za szerokie zainteresowanie problemem.

Niestety jestem szczesliwym posiadaczem systemu jak i maxow 32bit. Nie wiem, jest mozliwosc wymiany maxa w Autodesku? hehehe.

renderuje w mentalu poniewaz potrzebuje nalozyc na istniejace rendery obiektow okolo 1Mpoly+ maski AO, aby poprawic ich jakosc. Niestety nie potrafie sobie poradzic z krzakami wystepujacymi podczas renderowania. Probowalem juz roznych rzeczy, np przerobilem tutejszy temat traktujacy o oszczednosci ramu i optymalizacji. Renderowanie reginami nic nie pomaga do zwiekszenia rozmiaru, ale przynajmniej mozna naprawiac skopane fragmenty. obecnie jestem wstanie osiagnac rozdzielczoci okolo 4000k to jest z bugami obrazu ktore mozna naprawic, Wieksze nie nadaja sie do niczego.: \

 

pozdro

 

EDIT

Ponizej zamieszczam miniaturke obrazka z krawedzia 4000 ktora jest w jakosci uzywalnej, czyli nadajacej sie jesczze do naprawy przez dorenderowanie reginami, niestety z wiekszymi nie ma az tak dobrze

max3daoyx6.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez KoMic
Napisano

ale przy instalacji maxa masz mozliwosc wyboru czy chcesz instalowac x32 czy x64. No ale system musi być 64bit.

 

radze sie przesiąść bo naprawdę ciężko będzie te bugi naprawić o ile w ogole się da.

Napisano (edytowane)

Master-->thx sprawdze to dokladnie.

SWRSC--> Hmmm czyli maxy "pudelkowe" maja mozliwosc instalacji 32 i 64. bajer, musze to sprawdzic, hehe za kilka dni w firmie ma sie pojawic kombajn 32G ramu 8rdzeniowy z 2 kartami Quadro FX. Balem sie ze mimo sprzetu nadal bedzie klopot z maxem.

 

O tyle, pali mnie rozwiazanie problemu na tym co mam, ze robota musi byc wykonana TERAZ a nie za kilka dni. pozdro

Edytowane przez KoMic
Napisano

Ja mam radę na tą dolegliwość. Jeśli chcesz to zapraszam na gg. Wsyzstko ci opisze po kolei co i jak. Też długo się z tym męczyłem, ale backburner daje radę z tym, niekiedy wystarcza zwiększenie przydzielanej pamięci, rendering trochę dłuższy ale jest, ja renderowałem 2kX1,5k przy 1gb ramu.

Napisano

zawsze byly problemy z tym mentalem. teraz mam 64bitowe oprogramowanie 4 giga ramu i nie moge wyrenderowac sceny w full hd. zajmuje mi podczas renderingu 3,5gb ramu i mam ustawiony memory limit na 5000. wysypuje maxa podczas liczenia. chce przeliczyc animacje, nie chce sie bawic w jakies regiony.. dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony.. jak dokupie kolejne 4 giga ramu czy to cos pomoze?

pozdrawiam,

leto A.

Napisano
(...) dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony.

 

Pisali własne shadery, optymalizowali sceny ( mental jest czuły na kilka ustawień, potrafi stanąć dęba, albo liczyć sprawnie, zależnie od jednego parametru, patrz np. tu: ), no i nie liczyli spod Maxa, tylko pliki *.mi na farmie.

Napisano

zawsze biednemu wiatr w oczy. z mentala kozystam juz pare dobrych lat. i zawsze jakis bug da mi sie we znaki..

no slyszalem jak oni te filmy kreca, renderuja osobno odbicia, cienie, z deph, refrakcje i inne pierdoly, pierwszy plan osobno, drugi osobno, tlo osobno.. potem jest ze 20 warst dla jednej klatki animacji..

usunelem pare drzew i teraz mental sie nie wykrzacza.. ale to nie jest rozwiazanie problemu. chcialbym raz cos wyrenderowac z trawa, bluszczem, drzewami krzewami kwiatami.. mental mi w tym raczej nie pomaga, i robi wszystko przeciwko mnie.

sciagam service pack, pisali ze to powinno pomoc..

leto A.

Napisano

wgralem sp do mentala i jestem zadowolony w 100%. dla testow wrzucilem jeszcze wiecej drzew i krzakow do sceny, bez proxy. dalem duzo caustics i gi. ramu bylo zajete 4.9gb. do tego korzystalem z przegladarki, sluchalem muzyki na wmp, max byl ustawiony na low priority mode. w paru momentach przy fg i gi byla widoczna lekka zadyszka, proce nie chodzily na max, ale pewnie dlatego ze komp musial doczytywac z dysku i memory limit na 5000. finalny render liczyl na 100% mental ustawiony na bsp z depth na 50.

w koncu mental mi zrobil dobrze.

leto A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności