Napisano 26 Wrzesień 200816 l Witam Mam nastepujacy klopot. Podczas renderowania duzych obrazkow np jedna z krawedzi 4000p+ (zazwyczaj ta dluzsza ma 7000p) podczas renderowania wywala mi z pamieci i renderuje czarne kostki, lub wrecz nawet nie chce podiac tematu i odrazu wyskakuje komunikat ze nie zrobi tego obrazka czy jest jakas metoda aby ominac klopoty sprzetowe mam 2g ramu
Napisano 26 Wrzesień 200816 l kurde...mało tego ramu masz, strasznie. a taki ten ram teraz tani :) Nie wiem, spróbuj renderować regionami, zmniejsz LC...można różnie bardzo robić.
Napisano 26 Wrzesień 200816 l mental ma LC ?? network rendering - split scanlines - czy jak to sie nazywa:) strip render ?
Napisano 26 Wrzesień 200816 l O kurde, racja. :D Po prostu klikałem bezpośrednio, nie skapowałem że przeszło przez "mental ray" Sorka ;D
Napisano 26 Wrzesień 200816 l a system x64 jest? mi na 32 bitowym tez tak robiło, że gubiło buckety albo nie podejmowalo tematu. Na x64 jest już ok.
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor Dziekuje za szerokie zainteresowanie problemem. Niestety jestem szczesliwym posiadaczem systemu jak i maxow 32bit. Nie wiem, jest mozliwosc wymiany maxa w Autodesku? hehehe. renderuje w mentalu poniewaz potrzebuje nalozyc na istniejace rendery obiektow okolo 1Mpoly+ maski AO, aby poprawic ich jakosc. Niestety nie potrafie sobie poradzic z krzakami wystepujacymi podczas renderowania. Probowalem juz roznych rzeczy, np przerobilem tutejszy temat traktujacy o oszczednosci ramu i optymalizacji. Renderowanie reginami nic nie pomaga do zwiekszenia rozmiaru, ale przynajmniej mozna naprawiac skopane fragmenty. obecnie jestem wstanie osiagnac rozdzielczoci okolo 4000k to jest z bugami obrazu ktore mozna naprawic, Wieksze nie nadaja sie do niczego.: \ pozdro EDIT Ponizej zamieszczam miniaturke obrazka z krawedzia 4000 ktora jest w jakosci uzywalnej, czyli nadajacej sie jesczze do naprawy przez dorenderowanie reginami, niestety z wiekszymi nie ma az tak dobrze Edytowane 26 Wrzesień 200816 l przez KoMic
Napisano 26 Wrzesień 200816 l próbowałeś tego? http://mentalraytips.blogspot.com/2007/06/doing-big-renders-in-max-9.html
Napisano 26 Wrzesień 200816 l ale przy instalacji maxa masz mozliwosc wyboru czy chcesz instalowac x32 czy x64. No ale system musi być 64bit. radze sie przesiąść bo naprawdę ciężko będzie te bugi naprawić o ile w ogole się da.
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor Master-->thx sprawdze to dokladnie. SWRSC--> Hmmm czyli maxy "pudelkowe" maja mozliwosc instalacji 32 i 64. bajer, musze to sprawdzic, hehe za kilka dni w firmie ma sie pojawic kombajn 32G ramu 8rdzeniowy z 2 kartami Quadro FX. Balem sie ze mimo sprzetu nadal bedzie klopot z maxem. O tyle, pali mnie rozwiazanie problemu na tym co mam, ze robota musi byc wykonana TERAZ a nie za kilka dni. pozdro Edytowane 26 Wrzesień 200816 l przez KoMic
Napisano 26 Wrzesień 200816 l sorry nie znam sie na mentaklu, ale czemu nie mozecie uzyc backburnerowego split lines ?
Napisano 10 Grudzień 200816 l Ja mam radę na tą dolegliwość. Jeśli chcesz to zapraszam na gg. Wsyzstko ci opisze po kolei co i jak. Też długo się z tym męczyłem, ale backburner daje radę z tym, niekiedy wystarcza zwiększenie przydzielanej pamięci, rendering trochę dłuższy ale jest, ja renderowałem 2kX1,5k przy 1gb ramu.
Napisano 25 Styczeń 200916 l zawsze byly problemy z tym mentalem. teraz mam 64bitowe oprogramowanie 4 giga ramu i nie moge wyrenderowac sceny w full hd. zajmuje mi podczas renderingu 3,5gb ramu i mam ustawiony memory limit na 5000. wysypuje maxa podczas liczenia. chce przeliczyc animacje, nie chce sie bawic w jakies regiony.. dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony.. jak dokupie kolejne 4 giga ramu czy to cos pomoze? pozdrawiam, leto A.
Napisano 26 Styczeń 200916 l (...) dziwie sie jak oni renderowali filmy jak posejdon czy matrix na mentalu... chyba pisali kod renderera na nowo.. albo znowu tylko w maxie mental jest rozwalony. Pisali własne shadery, optymalizowali sceny ( mental jest czuły na kilka ustawień, potrafi stanąć dęba, albo liczyć sprawnie, zależnie od jednego parametru, patrz np. tu: ), no i nie liczyli spod Maxa, tylko pliki *.mi na farmie.
Napisano 26 Styczeń 200916 l zawsze biednemu wiatr w oczy. z mentala kozystam juz pare dobrych lat. i zawsze jakis bug da mi sie we znaki.. no slyszalem jak oni te filmy kreca, renderuja osobno odbicia, cienie, z deph, refrakcje i inne pierdoly, pierwszy plan osobno, drugi osobno, tlo osobno.. potem jest ze 20 warst dla jednej klatki animacji.. usunelem pare drzew i teraz mental sie nie wykrzacza.. ale to nie jest rozwiazanie problemu. chcialbym raz cos wyrenderowac z trawa, bluszczem, drzewami krzewami kwiatami.. mental mi w tym raczej nie pomaga, i robi wszystko przeciwko mnie. sciagam service pack, pisali ze to powinno pomoc.. leto A.
Napisano 26 Styczeń 200916 l wgralem sp do mentala i jestem zadowolony w 100%. dla testow wrzucilem jeszcze wiecej drzew i krzakow do sceny, bez proxy. dalem duzo caustics i gi. ramu bylo zajete 4.9gb. do tego korzystalem z przegladarki, sluchalem muzyki na wmp, max byl ustawiony na low priority mode. w paru momentach przy fg i gi byla widoczna lekka zadyszka, proce nie chodzily na max, ale pewnie dlatego ze komp musial doczytywac z dysku i memory limit na 5000. finalny render liczyl na 100% mental ustawiony na bsp z depth na 50. w koncu mental mi zrobil dobrze. leto A.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto