dziewul Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 (edytowane) Witam. Czy da sie w 3D Max zamodelowac pianke aluminiowa? Oczywiscie wchodzi tu w gre stworzenie jakiegos uproszczonego modelu a nie wiernej kopii (jest to niemozliwe). Chodzi mi bardziej o jakies losowe zamodelowanie pustek podobnych do tych w modelu. Oczywisci emozna by bylo narysowac cos podobnego ale to za duzo roboty i odpada efekt przypadkowosci. Sam nie jestem uzytkowniekiem ale z kolega, ktory modeluje w 3DMax robilismy to w ten sposob, ze generowalismy losowo kule o roznej srednicy i operacjami Bulowskimi wycinalismy te kule z szescianu. Jednak to nie jest to o co nam chodzilo. Czy znacie jakis inny sposob? Dodam , ze chodzi o uzyskanie modelu 3D w formacie czytanym przez programy typu CAD. Pracuje w CATIA V5. Pozniej analiza MES takiego modelu. Edytowane 30 Wrzesień 2008 przez dziewul
arev Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Masz rozumieć, że nasza forumowa ekipa szybkiego reagowania ma coś innego do roboty i może minąć trochę czasu zanim zgłosi się by odpowiedzieć na twoje pytanie ;) Pomysł z wycinaniem kul wydaje się być ok., jeśli chodzi o import do CADa. Sprawdź jakie formaty może importować twój program, a potem sprawdź czy np. 3dsMax kolegi (lub Autocad innego kolegi) może eksportować geometrię w którymś z nich.
Hynol Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Dać się da, ale to raczej kosmiczne przedsięwzięcie biorąc pod uwagę że nie do renderingu tylko do modyfikacji modelu. Jedyna opcja to użycie maksowego displacement aproximation w połączeniu z mapką typu cellular. Z tym że to raczej ambitne zadanie a model będzie kosmicznej wielkości (liczba vert/poly)
dziewul Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Rozumiem. Ale mnie interesuje tylko kawalek takiej pianki. A co do siatki to 3DMAX tylko w siatce wypluwa wyniki? Bo dostalem te kule od kolegi jako wieloboki jakies. W 3DMAX wygladaly jak kule ale u mnie to sa wieloboki. Drugi epytanie bo chyba przy tych kulach generowanych losowo zostane. Czy da sie ustawic w 3DMAx zeby przy generowniu kule nie wlazily na siebie?
Shogun 3D Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Nie, jeśli robisz je z cząsteczek. Jak już, to kłania się reactor...
Hynol Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Zapewne kolega używa modyfikatora mesh-smooth i nie kolapsuje siatki przed eksportem - dostajesz ją jako podstawową bryłę bez modyfikatora. Żeby kule nie wchodziły na siebie to trzeba by pokombinować z fizyką i kolizjami. Może partikle dałyby radę. Jeżeli kule generujecie przez scatter to nie ma możliwości aby nie wchodziły na siebie innej niż odpowiednie dobranie podstawowych parametrów rozkładu. Ale to w sumie loteria.
dziewul Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Pokaze to koledze bo sam nie wie o czym mowicie. A czy jest mozliwosc uzycia innych ksztaltow niz kule? A czy 3dmax pozwala na odksztalcenia takich kul? Bo taka piana powstaje przez "rosniecie" takich pustek i napotykanie innych, odksztalcanie sie itd. Same kule to duze uproszczenie. Nie wiem jak to ugrysc. Moze macie jakies swoje pomysly? Cos mi sie wydaje, ze jednak jestem skazany na jakis skan rentgenowski. Ale zeby pozniej obrobic taka chmure punktow to tez trzeba sie narobic.
marcoos Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 (edytowane) efekt wizualny podobny do takiej pianki w 3ds mozna usyzkac pewnie bez wiekszych problemow, ale uzyskanie w miarę poprawnego strukturalnie modelu ktory bedzie sie nadawal do analizy wytrzymalosci etc. IMHO w 3ds'ie bedzie bardzo trudne lub niemozliwe... BTW nawet z importem "glupiej" kulki z 3dsa moze byc problem bo w Cati (ktorej nie znam) wszystkie powierzchni sa bycmoze (?) opisane matematycznie i kulka jest faktycznie geometrycznie kulą, walec walcem itd., a kulka z maxa bedzie zawsze tylko wieloscianem, walec graniastoslupem itd. Edytowane 30 Wrzesień 2008 przez marcoos
dziewul Napisano 30 Wrzesień 2008 Autor Napisano 30 Wrzesień 2008 Nie ma problemu z importem. Wczesniej rozpinam na siatce z maxa powierzchnie nurbs w rhino. Wciagam to do CATII jako *.stp czy inny uniwerslany. Wszystko dziala jak nalezy ale rozrzut samych kulek jest kiepski. Musze nad tym popracowac. Za duzo materialu zostaje. A jak zwieksze srednice kulek to za duzo pustek wielokulkowych bo nachodza na siebie. Chcialbym cos takiego uzyskac jak obrazek nizej. A docelowo przez wyciecie jak wyzej. Dzieki za odpowiedzi. Niedlugo powinienem miec chmure punktow ze skanu rentgenowskiego.. Czy w maksie mozna na chmurze punktow rospiac jakas siatke z elementami 3d typu ostroslupy albo inne? Bo skany z powierzchni to prosta sprawa (w Catii jest modul do takich rzeczy) ale skany "objetosciowe" to nie wiem jak ugryzc. Ktos robil cos takiego?
Bacry Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 no niestety pozostaje ci tylko rozrzucać te kule i modyfikować je.Tylko tak jak napisał marcoos. Do MES potrzebujecie gęstą względnie równomierną siatkę i jestem niezwykle ciekaw czy to co uzyskacie z maxa uda się wam przerobić rhino. A w czym robicie obliczenia MES? Kiedyś pracowałem w Nastranie jeszcze w czasach studenckich i niestety skończyło się na modelowaniu wałków w nastranie bo jakoś nie chciał ugryść plików eksportowanych przez Lightwava :D
dziewul Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 Udalo mi sie juz. Mam model w Catii ale ne taki jaki chce. Do obliczen uzywam LS-DYNA.
Rekomendowane odpowiedzi