Jump to content

Tworznie prostej siatki


Recommended Posts

Guest Michal_smigol
Posted

Witam,

 

 

Proszę was moi drodzy o wyrozumiałość ale jestem początkujący i chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył w jaki sposób mogę stworzyć podstawową siatkę. Naprawdę poświęciłem sporo czasu na szukaniu odpowiedzi na moje pytanie i nic konkretnego nie znalazłem (wiele linków na tym forum do tutoriali jest już nieaktywna).

 

 

A mianowicie dla przykładu robię plane podzielone na 9 części, edytuje je za pomocą np. poly wybieram vertex i sobie układam tam jakiś kształt. No i problem zaczyna się jak do jednego z boków chcę dodać kolejny kwadracik mojej siatki a potem następny itd. Wszytko co znalazłem na forum to było typu „możesz wykonać to za pomocą spline lub gird”, próbowałem ale nie wychodzi mi to. Chciałem dorobić kolejną część mojej siatki np. linią ale znowu nie chcą mi się połączyć vertex'y tak aby był to jeden obiekt. No i szczerze mówiąc z tymi vertexami mam największy problem bo nie wiem jak dwa połączyć w jeden, a jak by mi się to udało zrobić to myślę że już zresztą bym sobie poradził.

Więc mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak tworzy się podstawowa siatkę? Używam programu 3ds max studio 8.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

przechodzisz w tryb z vertexów na Edge. Zaznaczasz edge (czesc siatki ktora chcesz np. wydluzyc - czyli krawędź) i trzymajac SHIFT przeciagasz w jedna strone, efekt - nastepuje sklonowanie krawedzi z zachowanym połączeniem (tworzy sie nowy polygon) - nie wiem jak to nazwac inaczej :D

Guest Michal_smigol
Posted

Tak zgadzam się z wami ale jak wyciągnę jeden kwadracik a potem następny obok to on już nie jest połączony z tym sąsiednim. Teraz musiałbym złączyć dwa vertexy w jeden, tylko jak to zrobić?

Guest Michal_smigol
Posted (edited)

Dalej nie mogę zrozumieć jakim cudem na tym etapie (Po tym potrzebne będzie stworzenie dodatkowych spline'ów, tak aby powierzchnie były tworzone przez 3 albo 4 linie (jest to konieczność aby opcja surface mogła zadziałać prawidłowo - przyp. tłumacza).

) a dokładnie na obrazku w tym tutorialu pojawiła się siatka w tych elementach zaznaczonych na różowo.

 

 

Edit:

 

 

Metodą prób i błędów znalazłem opcje collapse która łączy mi vertexy w jeden. Rozwiązało to dużo moich pytań.

Edited by Michal_smigol



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy