waza Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 (edytowane) Witam, mam cztery prostopadłościany, które na początku były identyczne - podział 3x3x2. "Dolne" ścianki trzech z nich zostały extrudowane o taką samą wartość, każdy z inną opcją extrude. Od lewej odpowiednio: Group - extruduje w jednym kierunku przyjmując chyba jakąś średnią Local Normal - według nazwy powinien extrudować w kierunku NORMALNYCH wypychanych ścianek ale ścianki narożne też chyba przyjmują średnią ze ścianką sąsiednią By Polygon - extruduje każdą ściankę osobno. Pytanie: Czy jest sposób, by w prosty sposób "wytłoczyć" przylegające do siebie ścianki o konkretnie zadaną wartość zgodnie z kierunkiem ich normalnej a żeby wytłoczenie było "grupowe". Chociaż jest to logicznie zwykłe wytłoczenie to trudno mi je opisać, dlatego dołączam obrazek. http://waza3d.republika.pl/_pytanie/pytanie.jpg [edit] Oczywiście chodzi o efekt, jaki jest na obiekcie czerwonym Pozdrawiam Edytowane 10 Październik 2008 przez waza
viz.k Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 o ile dobrze rozumiem twoje pytanie to nie, nie da sie tak, max nie wie ktore polygony uznajesz za jedna grupe a ktore za inna i w odniesieniu do obiektu ktory podales nie ma logicznego algorytmu wedle ktorego moglby to wywnioskowac, to ze niektore sa prostopadla a niektore rownolegle to dla niego nie roznica w tym konkretnym przypadku:) 1
waza Napisano 10 Październik 2008 Autor Napisano 10 Październik 2008 Dzięki za odpowiedź! Siedzę w maxie już od jakiegoś czasu, znam go dość dobrze i też tak mi się wydawało. Ale przecież nie muszę znać wszystkiego. Może jest jakiś plugin lub skrypt wykonujący to zadanie? Może Ktoś zna jakiś szybki sposób doprowadzający do takiego efektu? Przy prostym boxsie to 30 sekund pracy ale jak robie np. skomplikowaną obróbkę blacharską to proste wypchnięcie kilkuset boxów może przeciągnąć się na kilkadziesiąt minut.
illy Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 a moze najpierw extruduj jedna pare scian, a pozniej druga+to co poprzednio extrudowales? rozumiem ze chcesz osiagnac czerwone
viz.k Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 a ja myslalem ze chcesz osiagnac to przezroczyste:) jesli to czerwone to w sumie nie wiem:) rzeczywiscie nie dziala tak jak bysmy chcieli ale jakos nie zdazylo sie zeby mi to kiedykolwiek przeszkadzalo
Bacry Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 extruduj grupę z zerową wielkością a potem przeskaluj ścianki. 1
Lis Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 No smutna sprawa. Co ciekawe funkcje Outline i insert dobrze wypychają. może zrobią z tego feature na następnego maxa 1
Touch Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 jeśli ze zwykłego box'a chcesz otrzymać tą czerwoną bryłę, jak pisze illy, to ja nie rozumiem w czym problem? zaznaczasz wszystkie poly z dolnej połowy box'a i extrudujesz z opcją Local Normal. U mnie to zawsze działa. 1
Hynol Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 Jeżeli tego box podzielisz to juz nie działa touch niestety. W maxie się tak nie da. Tylko że można to ominąć pracując w drugą stronę - większa bryła startowa i dodajemy mniejsze elementy. Topologia również będzie lepsza. 1
Touch Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 no dobra, nie wziąłem pod uwagę, że trzeba będzie przesunąć narożne vertex'y, choć to chwila roboty i żaden problem w zasadzie;)
mrkrzysiek Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 zamiast extrude z edit poly wybierz Face Extrude z listy Modyfikatorów wtedy trzeba tylko przeskalować je na wysokości 1
Johny Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 ja bym zrobil tak jak touch, pozniej tylko snap do vertexow po odpowiednich osiach 1 min roboty i po wszystkim
Touch Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 znaczy wiesz, jeśli chodzi o ten konkretny obiekt, to na pewno najszybciej będzie zrobić, jak już chłopaki pisali, inset na górnych polygon'ach i extrude w górę. A co do samego problemu, to max po prostu musiałby wyliczać długość przekątnej kwadratu o bokach odpowiadających zadanej wartości extrude i o tą wartość przesuwać vertexy, których zmiana pozycji odbywa się w dwóch osiach. To chyba coś z wektorami(?);p
waza Napisano 10 Październik 2008 Autor Napisano 10 Październik 2008 Wszystkim dziękuję za zainteresowanie a szczególnie tym, którzy usiłowali/usiłują mi pomóc. Mam jednak wrażenie, że niektórzy nie rozumieją problemu i jego wagi. Przedstawiam więc jeszcze jeden obrazek tylko trochę bardziej skomplikowany od poprzedniego (a bywają wielokrotnie bardziej złożone). Górne poligony w obiekcie zielonym zostały extrudowane z opcją Local Normal. W obiekcie czerwonym zostały poprawione "błędy" extrudowania co wydłużyło pracę nad obiektem kilkukrotnie. A im bardziej złożony obiekt tym bardziej tracimy czas na poprawki. A ja chcę trochę tego czasu zaoszczędzić. Próbowałem zastosować metodę Hynol'a (obiekt niebieski) i mrkrzysiek'a (obiekt szary). Krótko mówiąc: DUPA, chyba że coś źle robię. Metoda Barcy'ego w tym przykładzie też się nie sprawdza.
Johny Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Jak juz pisalem wczesniej ja zrobilbm tak jak zielony obiekt i pozniej poprawil vertexy, wcale nie wychodzi duzo wiecej roboty. Nie wiem w jak sposob poprawiasz "bledy" tutaj masz jak ja to widze, dosc szybko imho Film Kodek 1
Topek Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 (edytowane) jeżeli robisz domek to nie lepiej wyjść od spline'a? extrude Edytowane 11 Październik 2008 przez Topek
waza Napisano 11 Październik 2008 Autor Napisano 11 Październik 2008 Johny, jestem pod wrażeniem, że chciało Ci się "kręcić" film i dziękuję za zaangażowanie. Ja to robię identycznie ale właśnie chciałbym tego uniknąć. Problem więc zostaje. Ponieważ zawsze jestem wzruszony, kiedy dostaję bezinteresowną pomoc od siebie daję punkcik.
Hynol Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 No cóż - nie ma tu metody automatycznej - każdy musi własną znaleźć która mu odpowiada. Ja bym to robił na innej topologii, ciął edge connectami albo zaczynał tak jak ty, extrudował clusterami o tych samych normalnych, kopiował edge (z shiftem) snapując do vertexów na przeciw i weldował. Raczej szybko by to poszło.
Rekomendowane odpowiedzi