Skocz do zawartości

Extrude -


waza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam cztery prostopadłościany, które na początku były identyczne - podział 3x3x2. "Dolne" ścianki trzech z nich zostały extrudowane o taką samą wartość, każdy z inną opcją extrude. Od lewej odpowiednio:

 

Group - extruduje w jednym kierunku przyjmując chyba jakąś średnią

 

Local Normal - według nazwy powinien extrudować w kierunku NORMALNYCH wypychanych ścianek ale ścianki narożne też chyba przyjmują średnią ze ścianką sąsiednią

 

By Polygon - extruduje każdą ściankę osobno.

 

Pytanie:

Czy jest sposób, by w prosty sposób "wytłoczyć" przylegające do siebie ścianki o konkretnie zadaną wartość zgodnie z kierunkiem ich normalnej a żeby wytłoczenie było "grupowe". Chociaż jest to logicznie zwykłe wytłoczenie to trudno mi je opisać, dlatego dołączam obrazek.

 

pytanie.jpg

 

http://waza3d.republika.pl/_pytanie/pytanie.jpg

 

[edit]

Oczywiście chodzi o efekt, jaki jest na obiekcie czerwonym

Pozdrawiam

Edytowane przez waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

o ile dobrze rozumiem twoje pytanie to nie, nie da sie tak, max nie wie ktore polygony uznajesz za jedna grupe a ktore za inna i w odniesieniu do obiektu ktory podales nie ma logicznego algorytmu wedle ktorego moglby to wywnioskowac, to ze niektore sa prostopadla a niektore rownolegle to dla niego nie roznica w tym konkretnym przypadku:)

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

Siedzę w maxie już od jakiegoś czasu, znam go dość dobrze i też tak mi się wydawało. Ale przecież nie muszę znać wszystkiego. Może jest jakiś plugin lub skrypt wykonujący to zadanie? Może Ktoś zna jakiś szybki sposób doprowadzający do takiego efektu? Przy prostym boxsie to 30 sekund pracy ale jak robie np. skomplikowaną obróbkę blacharską to proste wypchnięcie kilkuset boxów może przeciągnąć się na kilkadziesiąt minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy wiesz, jeśli chodzi o ten konkretny obiekt, to na pewno najszybciej będzie zrobić, jak już chłopaki pisali, inset na górnych polygon'ach i extrude w górę. A co do samego problemu, to max po prostu musiałby wyliczać długość przekątnej kwadratu o bokach odpowiadających zadanej wartości extrude i o tą wartość przesuwać vertexy, których zmiana pozycji odbywa się w dwóch osiach. To chyba coś z wektorami(?);p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim dziękuję za zainteresowanie a szczególnie tym, którzy usiłowali/usiłują mi pomóc. Mam jednak wrażenie, że niektórzy nie rozumieją problemu i jego wagi. Przedstawiam więc jeszcze jeden obrazek tylko trochę bardziej skomplikowany od poprzedniego (a bywają wielokrotnie bardziej złożone).

 

pytanie2.jpg

 

Górne poligony w obiekcie zielonym zostały extrudowane z opcją Local Normal. W obiekcie czerwonym zostały poprawione "błędy" extrudowania co wydłużyło pracę nad obiektem kilkukrotnie. A im bardziej złożony obiekt tym bardziej tracimy czas na poprawki. A ja chcę trochę tego czasu zaoszczędzić.

 

Próbowałem zastosować metodę Hynol'a (obiekt niebieski) i mrkrzysiek'a (obiekt szary). Krótko mówiąc: DUPA, chyba że coś źle robię. Metoda Barcy'ego w tym przykładzie też się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johny, jestem pod wrażeniem, że chciało Ci się "kręcić" film i dziękuję za zaangażowanie. Ja to robię identycznie ale właśnie chciałbym tego uniknąć. Problem więc zostaje.

Ponieważ zawsze jestem wzruszony, kiedy dostaję bezinteresowną pomoc od siebie daję punkcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - nie ma tu metody automatycznej - każdy musi własną znaleźć która mu odpowiada. Ja bym to robił na innej topologii, ciął edge connectami albo zaczynał tak jak ty, extrudował clusterami o tych samych normalnych, kopiował edge (z shiftem) snapując do vertexów na przeciw i weldował. Raczej szybko by to poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności