claude Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 (edytowane) Ostatnio dużo oglądam różnych videotutoriali o Vray'u. Robię sobie sporo notatek. Stwierdziłem, że nie wiele trzeba pracy włożyć aby te notatki przerobić na tutorial. I tak zrobiłem. Ostrzeżenie! Ja dopiero się uczę Vray'a więc mogą być jakieś błedy. Dzisiaj od rana nad tym siedzę więc mogłem przeoczyć sporo. Proszę oczywiście zwracać uwagi nie niezgodności czy gafy to poprawię. http://restorer3d.com/tutoriale/tutorial1.html To jest mój pierwszy tutorial i nie twierdzę że jestem super w Vray'. Chce się podzielić moimi notatkami, może komuś się przydadzą. Pozdrawiam Edytowane 4 Wrzesień 2010 przez claude 6 2
Orangegraphics Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Plus za ogrom pracy włożonej. przestudiuję to doklądnie później. pozdrawiam
JmTm00 Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Tak, dzieki za inicjatywe i wlozony czas pracy to pewne!!....nie doczytalem calosci ale pominąleś chyba vraya w animacji ;)
claude Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 Tak, dzieki za inicjatywe i wlozony czas pracy to pewne!!....nie doczytalem calosci ale pominąleś chyba vraya w animacji ;) pominołem vray'a w animacji i jeszcze w wielu miejscach, chcę kontynuować pisanie dalszych części, następnie będzie Light Cache i tak dalej... ale zajmuje to trochę czasu... pozdro
SWRSC Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 świetnie, ogromny plus. Troszkę błędów jest. Nie wiem, czy z moich ustawień brałeś opis Adaptive QMC bo wygląda bardzo znajomo opisując Clr Thresh - zapomniałeś wytłumaczyć kiedy stosuje się ClrThresh a kiedy nie ma takiej potrzeby :) Jak znajdę troszkę czasu to chętnie pomogę.
claude Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 świetnie, ogromny plus. Troszkę błędów jest. Nie wiem, czy z moich ustawień brałeś opis Adaptive QMC bo wygląda bardzo znajomo opisując Clr Thresh - zapomniałeś wytłumaczyć kiedy stosuje się ClrThresh a kiedy nie ma takiej potrzeby :) Jak znajdę troszkę czasu to chętnie pomogę. sorry nie zapytałem Ciebie o to, wykorzystałem mały wycinek twojego postu bo miałem z tym problem przetłumaczyć to z angielskiego a Ty się na tym super znasz. Jak się kilku specjalistów zbierze to można by stworzyć fajny opis ustawień Vray'a!
SWRSC Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 za co Ty mnie przepraszasz, staaaary. Jak coś daje na forum to znaczy że to upubliczniam, korzystać do woli. Tylko mi renderów nie kopiować :D
Topek Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 czemu nie można zapisać obrazków na dysku?
claude Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 czemu nie można zapisać obrazków na dysku? Którego? Z mojej strony wszystko da się zapisać, sprawdzałem.
Topek Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 dziwne, bo ja nie mogę zapisać żadnego
claude Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 (edytowane) Mówisz i masz, dodałem rozdział o Light cache http://restorer3d.com/tutoriale/tutorial1.html Uff, już jestem zmęczony!!!!! W razie niedoróbek i błędów oczywiście dawajcie znać. Pozdrawiam Edytowane 4 Wrzesień 2010 przez claude
Gość leopold2 Napisano 31 Październik 2008 Napisano 31 Październik 2008 a ja mam takie pytanie skad wziasc V-ray do 3d max szukam szukam i nie moge znalesc...pleeese
Temporal Napisano 31 Październik 2008 Napisano 31 Październik 2008 w kazdym topicu bedziesz pisal o tym vrayu? vraya pewnie znajdziesz na stronie chosow czyli http://www.choasgroup.com
Marcin Napisano 31 Październik 2008 Napisano 31 Październik 2008 (edytowane) [Light cache] jest to następcą [Phton Map]Wywal to :) to że są obok siebie na liście nie znaczy że któreś jest czyimś następcą ;) [Numbr of passes] określa ile twój komputer może pociągnąć wątków - thread. W moim Core 2 duo mogę ustawić tę wartość na 4. Na czas naszych rozważań można ustawić na 1. Core 2 Duo ma 2 rdzenie więc wartość powyżej 2 nic nie daje. Parametr odpowiada za ilość rdzeni zaangażowanych do liczenia lightcache. Edytowane 31 Październik 2008 przez Marcin
claude Napisano 2 Listopad 2008 Autor Napisano 2 Listopad 2008 [Light cache] jest to następcą [Phton Map] - gdzieś to usłyszałem, może źle zrozumiałem, nie jest istotne więc wywalę [Numbr of passes] określa ile twój komputer może pociągnąć wątków - thread. - właśnie też wydaje mi się że przy dwurdzeniowym ustawiał koles na 4, muszę to sprawdzić. Edit: Masz z tym rację. Najlepiej dla jednordzeniowego procesora ustawić 1 więc dla dwu 2. "For single-processor non-hyperthreading machines, the number of passes can be set to 1 for best results. Dzięki Marcin za komenty przyda się krytyka specjalistów. Pozdro
SWRSC Napisano 30 Styczeń 2009 Napisano 30 Styczeń 2009 ja jeszcze odnośnie IRR min/max: opisałeś ładnie zależności pomiędzy min a max (łapanie detalu) ale opisz również to, jaki wplyw na optymalizację czasu mają te nastawy - żeby to lepiej wyjaśnić, dopisz, że jeżeli mamy w scenie duże, płaskie powierzchnie, to warto zjechać wartością min dosyć nisko, nawet do -6, szczególnie przy dużych rozdzielczościach. Dlaczego? Ano dlatego, że IRR zaczyna liczyć od najniższej wartości (np min: -5) i policzy bardzo szybko płaskie powierzchnie. Następny Pass już będzie posiadał informacje o tej płaskiej powierzchni (że się tam nie znajduje detal) i również przeleci szybko. Dzięki temu mimo że będziemy mieli więcej passów - mapa IRR przeliczy się szybciej niż przy mniejszej jej ilości (oczywiście mówię o przypadku gdzie mamy dużo płaskich powierzchni) Z tego co czytam na forum, większość użytkowników stosuje wartość MIN/MAX ustawioną na -3/1. Jest ok, dla większości scen z detalem. Ale spora część tych użytkowników, przy konkretnych scenach nie wyobraża sobie ile czasu może zaoszczędzić na liczeniu IRR wprowadzając 1-2 dodatkowe passy. Przy wartości MIN na -3, renderując spory kawałek sufitu niepotrzebnie samplujemy IRR i marnujemy czas. Chyba zrobie osobny tutek do tego.
claude Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Napisano 31 Styczeń 2009 Dzięki SWRSC Jakoś nie wnikałem bardzo w jak te pasy się dodają i że jeśłi pas na -5 policzy mi białe ściany to już w dokładniejszych passach GI będzie się obliczało szybciej. Dużo w moim tekście do poprawy, dzięki za wskazówki i nowy tutek. Pozdro
hcpiter Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 Chyba zrobie osobny tutek do tego. To ja juz czekam pierwszy w kolejce :)
Gość Cornelius Scipio Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 Może odkopię temat :D Mam pytanie: 1.Light Cache: Jest napisane, że przy przy wprowadzeniu odpowiedniej liczby sampli ich rozmiar w stosunku do monitora (screen) zostaje osiągnięty.Ma Ktoś może informacje jak wygląda wzór na idealne dopasowanie liczby sampli do ich rozmiaru w stosunku do rozdzielczości ? Może zagmatwałem,ale myślę,że odpowiednie osoby wiedzą o co chodzi :) pzdr.
Gość Cornelius Scipio Napisano 20 Maj 2009 Napisano 20 Maj 2009 Odświeżam :) Pytam ponieważ taka funkcja byłaby bardzo przydatna przy renderowaniu dużych obrazków.Wiem ,ktoś może powiedzieć:"Podziel obrazek aby rozdziałka była np.800x600,tiled camera i wio.Zachowasz odpowiednią liczbę subdv. do danej rozdzielczości".Tak zgadzam się ale nurtuje mnie to dalej :D
cieply Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Bardzo dobre notatki, wydaje mi się że każdy powinien do nich wracać w trakcie swojej vrayowej przygody - nawet starsi! :) Można by o tym wspomnieć w dziale Rendering > Vray, bardzo dużo osób tego poradnika nie zna, a większość pytań jest o "ziarno na renderze", "wielkie plamy", "długi czas renderingu", "jakie najlepsze ustawienia", "szybki render". Lektura obowiązkowa :) Dzięki i pozdrawiam autora ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się