Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Originally posted by grafix

No normalnie zgadzam sie z Gothamem, jego wypowiedz ma wiele walorow odzywczych dla kazdego pomyslu, projektu i fantazji czajacych sie w waszych glowach. Ja wlasnie tak robie jak to opisal Gotham nigdy nie odejde od kompa jesli nie skoncze np. raczki przy jakims modelu bo jak usiade jutro to bede juz inaczej ja widzial, a pierwsze wrazenia sa zazwyczaj najlepsze, co do opisu i szkicow tez sie zgadzam, to poprostu jest niezbeden przy kazdym projekcie , ja nawet jak zrobie powiedzmy tors to drukuje i nakladam oloweczkiem ujuz po wymodelowaniu ewentualne poprawki ktore moga, ale nie musza zajsc, i to sie nazywa modelowanie, i wykorzystanie swojego potencjalu, druga sprawa nigdy nie rob czegos czego nie potrafisz, tzn jesli nie znasz sie na nurbsach nie korzystaj z nich bo tylko Cie to zniecheci, a dodatkowo zmarnujesz kupe czasu, wiem z wlasnego doswiadczenia. Dzieki takiemu a nie innemu planowaniu, mozna ciagnac projekt latami, ktory bedzie zawsze spojny. Gdyby \"Shrek\" byl robiopny przez 10 lat bez szkicow i scenariusza to jeszcze bysmy nie wiedzieli czy w ogole takowy film animowany 3d powstanie, to sie tyczy wszystkiego nawet codziennego zycia ... PLANUJMY I PLANUJMY ... to jest wyjscie ... SEX SPONTANICZNY NIE PLANOWANY :) Pozdrawaim Wszystkich a w szczegolnosci Gothama i dziekuje za tak wspaniala wypowiedz (nie nasmiewam sie, tylko chwale ) Powodzenia :cool:;)

 

hmm o wybór techniki to sie nie martcie, bo to przerobilem jakieś 3 lata temu. cop do tego co pisał Gotham i Ty to zgadzam sie, ale :

obecnie nie mam zasilacz i siedze na kompie 32 mega ramu(( puściłem z dyme 2 zasilacze w 3 tygodnie)

matura egzaminy.

co do porywaia sie na to na czym sie nie znam to tu sie niezgadzam po toś robie żeby się czegoś naucztyć w kazym projekcie stawiam sobie jakeis tam nowe wyzwania i nie rezygnuję z nich jak nie mam o tym pojecia ale siadam na dupsku i się ucze na tym u mnie polegają projekty, co do zniechęcania się to u mnie coś takiego nie istnieje, im trudniej tym wiecej samosapracia.

  • Odpowiedzi 363
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Taka na wstepie projekcik super wyglada jarabiscie RESPET!!! :) Zgadzam sei przedmowcami ze nie nalezy ingerowac w czyjes wyobrazenia :) Ostatnio jak robilem aquarium wpadlem na pomysl i niepoddalem i i robilem bo az powstalo to co chcialem Potrafie siedziec przy Kompie po kilkadziesiat godzin nad mala pierdolka :) dawaj dalejczekam na update i jakas scenke :)

 

\"Marzenie - rzecz ulotna ale dajaca najwieksza satysfakcje kiedy zostanie zrealizowana \"

Napisano

ktoś tu obiecywał że się bierze za robote...żę teraz to tak na serio...i że updaty będą i wogóle super lux...a tu 11 godzina i saygona nawet na gg nie ma...żadnych updatów...normalnie hobo-masakra :P

 

pozdro...

Napisano

hmm no ja slow na wiatr nie rzucam. oto i pierwsze okazy pracym bedzie lepije dopiero sobie przypominam co do czego sluzy- pol roku bez maxa

 

polka_mapowanie01.jpg

 

Gość AcidBoyXL
Napisano

wOw, juz sobie wyobrazam tą scenke [yes] yeah.. czekam na wiecej [piwo]

Napisano

WOW! Sledzilem przebieg twojej pracki (prawie od samego powstania) i musze stwierdzic ze nie zapomniales maxa (z budy podczas deszczu :D )

 

Co do tego mnicha to moze on by cos trzymal... jakas Extra* kasiazke :D albo cos...

 

 

(*) - dodatkowa :D

Napisano

Ja bym zmienił teksturke mnicha.

Teraz wygląda on troche jak ładna góralska rzeżba. Na pewno nie dałbym na cały model jednej tekstury. Jak masz czas i chęci to zrób go tak żeby wyglądał prawie jak prawdziwy, a jednak był rzeźbą (która jak mówi legenda ożywa w nocy :P)

No ale to twoja pracka. Modelling super. Ogólnie też mi się podoba. mam nadzieje że pomogłem.

Napisano

tak patrze na prace saygon\'a..

patrze na swoj bidacki pokoik alchemika..

 

i chyba dam sobie z nim spokoj :|

saygon: masakra..zajebista praca.

gratuluje[wow]

Napisano
Originally posted by roball

tak patrze na prace saygon\'a..

patrze na swoj bidacki pokoik alchemika..

 

i chyba dam sobie z nim spokoj :|

saygon: masakra..zajebista praca.

gratuluje[wow]

dokoncz ten projekt niezalenie jaki by nie byl. a oto nowy uodate polku. pozostaje tylko zgrac ze soab tekstury- polka ma 12 kanałów mapowan i 11 po objektów. a i kryykujcie , ja krytyk lubię, byle była kostruktywna.

polka02.jpg

Gość AcidBoyXL
Napisano

ja bym to inaczej oswietlil bo malo widac, chcialem sie przyczepic do teksturki polek ale widze ze jak sa ksiazki to i tak tego nie widac wiec ok.. troche podloge bym poprawil, chodzi o wymodelowanie tez albo jakas tekstura z displejsem moze, fajnie by wygladalo

 

[piwo]

Napisano

Mam pytanko Saygon moze by tak jako texturke wykorzystac bialy albo chamsko ciemny marmorek ?? Powinienem gdzies miec jeszcze na plycie z 80 Mb takich texturek ciemnych :)

Gość AcidBoyXL
Napisano

yeah, od razu lepiej... dawaj dalej :D

Napisano

Pablo to chyba zależy od rodzaju drewna a chyba z 1 kawałka by tego wszystkiego nie zrobuli:D

 

co do modelu i resty to::o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o i [wow][wow][wow][wow][wow][wow][wow][wow][wow][wow][wow]

 

pozdro i gratulacje talentu

KAIN

Napisano

wiesz bardziej mi sie podobało jak był zwykły materiał :)

szedł bym w tamtym kierunku - jaśniejszym :) z jakiegoś jasnego marmuru by mi sie widziało

 

co nieznaczy że teraz nie jest super :]

Napisano

Dlamnie jest tak git...najlepsze z tego są te postacie które wyglądają jakby były rozgrzane do czerwoności w niektórych miejscach:o[wow]:o[wow][yes] po prosty masakra:)

Napisano

to sacena bedzi miala od 30 do 50 mln poly wiec juz sobie daruje te rozmycia,alem dzieki oto maly update poprawione za rda phnoma napisy n ksiazkcj i za rada krisa dodalem jakby slady po dlucie na psagach, dalej nie chce mi sie juz przy tym dlubc biore sie do najciezszego - modelowania szkieletu smoka kory stworzy nsz dach do bilioteki , a przez jego skrzydal beda wpadac promienie swiatla rozswietlajace pomieszczeie. jakbyscie miali jakie rysunki smoków, a najlepej tch koscistych tobadzuprzejmie o nie prosze. a idzieki gotham za tamtego tutka.

polka09.jpg

 

Napisano

sredniowieczna biblioteka- temat ciekawy przywolujacy na mysl ciekawe obrazy glownie zaczerpniete z literatury i dostarczanej wiedzy na ten temat. samo wnetrze przypomina mi kosciol opacki w velezay czy kosciol sw. jakuba w composteli z polowy XII w byc moze zupelnie nie na nich wzorowany to tylko takie moje calkiem luzne skojarzenie. patrzac jednak na jednen z elementow pracy- ow polke biblioteczna mam wrazenie ciezkosci, wrecz topornosci... postacie na krancach polek przekonujace choc ogolnie cala tekstura polki nie robie wrazenie przyjemnej... niestety tak jak o mnichach nazwe ich krnacowymi moge mowic w superlatywach tak ci bedacy tylko niejako lacznikiem zupelnie mi nie pasuja... habity- plaszcze mialy inny charakter... glownie przepasane sznurkiem stanowiacym pasek... w przypadku plaszczy byly bardziej oplywajace... ksiazki- od nich wymagalabym wiecej delikatnosci i miekkosci sa masywne kwadratowe, osobiscie przypominaja mi nigdy nie uzywane ksiazeczki do nabozenstwa a to przeciez ksiegi jak sadze recznie sporzadzane przez mnichow... brakuje mi takze poczucia uplywu czasu... ksiazki te to jak wznowiona seria ksiazek lenina kupowanych na metry - doslownie... hah zeby nie bylo niemilo na koniec tylko powiem za sredniowiecznym pisarzem witelo ze \"wzrok zawsze zespala mnogoscia jednostkowych spostrzezen, ktore wyodrebnic moze jedynie wyobraznia z pomoca wladzy sadzenia\" wobec tych slow rozumiem ze ocena zostanie odebrana w kategoriach konstruktywnosci.

Napisano

Hi,

 

 

Hmmm, kwestie merytoryczne zostawiam innym :). A więc z technicznego punktu widzenia... ;)

 

Zacznijmy od modeli:

 

Łamiesz prawa fizyki którą tak doskonale opanowałeś :/. Mnich z rozłożonymi rękoma dobrze uwidacznia błędy ich budowy. Od czego zacząć... Spójrz na proporcje, wiem że mają być stylizowane, ale nie są niestety logiczne. Klatka piersiowa jest krótka w stosunku do całego ciała co wynikowo sprawia wrażenie że siedzi na tej półce... A nogi są długości całej półki... A to dobrze na pewno nie jest. Hmmm... Ale klatka piersiowa powoduje jeszcze inną dziwną deformację... Otóż jest tak szeroka jak cztery czaszki... Czyli główka od razu zdaje się być malutka... Ale tak dziecinnie, karykaturalnie a nie poprzez zamierzoną deformację. Tkanina u nasady rąk jest strasznie wąska... Wchodzi do góry, a to przecież się nigdy nie zdarza w przypadku takich ubiorów... Rozszerz ku dołowi, niech spokojnie spływa... Idąc dalej ręką natrafiamy kolejną nienaturalność... Opiera się na kości, więc góra powinna być wgnieciona a spód lekko zwisać. No i oczywiście rzuca się w oczy niezwykle szeroka miednica... Wejście w podłogę po wprowadzonych zmianach prezentuje się dobrze, ale liczba problemów jest znacząca. No właśnie jak z tego wszystkiego wybrnąć? Przemyślanymi deformacjami, hmmm... Czemu tak statycznie? Niech rwą te półki! :> Heh, albo powykręcaj ich... Puść wodze fantazji! Albo po prostu popraw proporcje :D... A i jeszcze jak patrzę to o ile te... Korzenie ładnie wpadają w ziemię, to niestety nie zaczynają się równie fajnie...

 

Teksturki:

 

No trochę mnie rozbawiłeś dając na to wszystko raytrace... Ile ścianek mówiłeś że będzie mieć całość? 50 mln.? Khekhe.... Anima? No to chyba zobaczysz efekt robiąc magisterkę :>. A tak na serio... To się trochę zawiodłem. Inaczej sobie to wyobrażałem... Nie jako odpicowane drewienka, tylko w ciężkich kamieniach. W sumie to z technicznego punktu widzenia te drewienka by się ździebko wytarły od chodzenia... A i zupełnie nie czuję przytłaczającej monumentalności całości... Z drewna to pozostawił bym góra te półki. A i nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że przy takim podłożu potwornie rzuca się w oczy zapętlanie (na segmentach)... Czyli różne tekstury byś musiał robić... Wszystkie w wysokich rozdzielczościach... Swapowanko byłby słyszany dwie ulice od ciebie. Telefony od matek kładących dzieci spać... Takie sprawy :>. Ja bym chyba zaczął czerpać garściami z Hexena jedyneczki. Gdzieś w sieci powinny jeszcze być te cudowne koncepciki... Pomysły na rzeźby... Ahhh, klimacik jak znalazł... Ale wracając do tekstur to może właśnie takie ciężkie zimne kamienie? No bo raczej marmurków to sobie tutaj nie wyobrażam... Hmmm takie tekstury kamyczków to wspaniała sprawa... Może kojarzysz te modlące się dziewczynki z Vampire? Klasyczki. Tak w ogóle to widzę że nie możesz sobie dać rady z mapowankiem :/... No bo łączenie posągów z podłożem zdecydowanie nie można zaliczyć do udanych... Przed tym nie uciekniesz... Musisz to zrobić jednym unwrapem.... Czyli pewnie dzień klnięcia minimum... Ostatnio dodany circularek na bumpie też mi się nie spodobał, te spalone narośla poprzednio były dużo ciekawsze... Ale i tak zdecydowanie głosuje za kamieniem... A na podłodze to dałeś plamę jak złoto... Tekstura koloru prezentuje wypolerowane drewno... A bumpa to circóś... No i jak to się ma do siebie? No właśnie :/. Co do książek to rzuca się w oczy że tytuły są wyrównane ku górze, a nie naturalnie po środku. W ogóle te książki są strasznie... Cegłowate... Nie mają takiego super charakteru skórzanych ksiąg... Takich zużytych... Miękkich... Zawijające się narożniki... No i oczywiście pożółkłe... No a w całej scenie strasznie brakuje starego koleżki którego ciągle przywołujesz... Kurzu. No i oczywiście uszkodzenia mechaniczne też powinny być uwidocznione... A tak odrywając się od sceny. Kiedy zrobisz jakieś pokręcone stoliki mnichów do przepisywania itd.? W Buldurkach zawsze było dużo takich słodkich detali... No i na półeczkach obowiązkowo pergaminki! W ogóle powinieneś się wziąć za tworzenie oświetlenia docelowego... To jest bardzo ważne, bo inaczej ciężko jest zrobić odpowiednie tekstury... W końcu mapy koloru wcale nie są takie ważne... To światło sprawia że odróżniamy metal od skały czy od plastiku... Wszystko może mieć identyczny kolor i kształt ale nawet małe dziecko się nie pomyli. Hmmm, biblioteka to bardzo wdzięczny temat... Ale i szalenie bogaty w różne faktury, jakby na to nie patrzeć stworzysz potężną bazę materiałków. Jeszcze co do rzeźb (które jak dla mnie powinieneś zmienić na posągi) to wyrzeźbione drewno wygląda zupełnie inaczej.

 

Hmmm, wracając do zagadnień ogólnych... Wydaje mi się że z tymi 50.000.000 ścianek to rzucasz się z motyką na słońce... Pamiętaj że to nie jest 50 mln. Zwykłych ścianek ale pokrytych shaderami z szeregiem tekstur. Jeszcze jak chcesz w to wmieszać GI i raytrace to muszę powiedzieć że na pewno dobrze się to nie skończy. Mówiłeś że to ma być przelot kamery... Więc GI sobie wcześniej przeliczysz, ale raytrace cię wykończy, nawet przyjmując że będzie głębokość odbić równa 1. Aaaaa, właśnie się złapałem. Na początku zapowiedziałem że nie będę wchodził w kwestie merytoryczne :> hihi trzeba uznać to za obietnicę przedwyborczą. Powinieneś też zwracać uwagę na kwestie czysto przyziemne. Dlaczego najwięcej książek jest na górze? Kto by się tam w kółko wspinał? Najwięcej powinno być na środkowej, mniej na dolnej a najmniej na górze... A i oczywiście kurzu powinno być najwięcej na górze itd.

 

 

Hmmm... Na tym zakończę swoje dywagacje. Mam nadzieję że się nie zawiodłeś, starałem ci się dać krytykę dokładnie tak konstruktywną o jaką prosiłeś. Miłej pracy!

 

 

Jeszcze tu wrócę :>

 

Napisano

:o:o:o gotham pisaleś ze to będzie dlugie, ale magisterki sie nie spodziewałem. no tak o kurzu dużo mowir, ale go nie dodalem, bije sie w pierś. co do reszty to poczekam ja skończ smoka to bede wiedzial jak i co ze switalem.

 

oki jak pisalem wiolem sie za smoczka. narazie dzieki rysunkom Giorgione ujest klata piersiowa naszego milusiskiego, potem wezme sie za robienie witrazy miedzy poszecególnymi koścmi, ale narazie szkielecik.

smok01.jpg

 

Napisano

jak dla mnie super texturka ! wyglada naprawde dobrze moz bys kolorek troche mniej ostry zrobil ale jesli to jest lakierowane drewno to jest ok podziwiam

podziwiam

BRAWO [piwo] czekam na wiecej

Napisano

pablo- to sa sporawe rzeczy, a jak widze autor jusam zamieścil. uncle- wielke dzieki nawet nie wiesz ile sie tego naszukalem. na pewno sie przyda.

a oto kolejne wypociny. to ju caly tylów.

smok05.jpg

smok06.jpg

smok07.jpg

Napisano

no to mamy teraz szyję. mam proźbę jak macie jakies fotki miednic dinozaurów, konczym , albo jakis jaszczurek to uprzejmie prosze o takowe.

 

smok08.jpg

smok09.jpg

smok10.jpg

Napisano

..hmm... ja se chyba zaczekam aż skończysz większą partię bo kostruktywne uwagi ujął Gotham więc nie ma sensu bić piany.... ale sczerze powiedziawszy to do Candlekeep jeszcze długa droga....

 

50.000.000 ścianek?... o boshe... moja dhampirka miała 3.700.000 i mało nie spaliłem kompa przy raytrace - zatem nie mogę się doczekać aż zobaczę i uwierzę....

 

no i muszę Ci życzyć najlepszego bo bardzo podoba mi się koncept i nie mogę się doczekać...

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano

co racja to racja gotham napisal duzo( bardzoe duzo jeszcze raz dzieki). co do wiekszych partii to narazie siedze w zeczy ktorą robie po raz pierwszy i nie mam sie na czym wzorować. oto kolejne moje wypocoiny szczegolnie gnębi mnię midnica bo tak średni mi pasuje, a tez nie wiem co jest w niej źle. jak cos sie nie pooba to piszcie. a i jeszcze raz dzieki Giorgione za rysunki i duza cierpliość.

smok11.jpg

smok12.jpg

smok13.jpg

smok14.jpg

smok15.jpg

Napisano

No widzisz, twoje wykonanie całkiem różni się od mojego - i dobrze :)

 

Tylko zmień troszkę oczodoły bo jakoś to za bardzo wychodzi. Bardzo podoba mi się wykonanie wewnętzrnej części czaszki - tak trzymać :o[wow][wow][wow]

 

Giorgione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności