Skocz do zawartości

Wip 2d: Environment 02


Farvus

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem ostatnio jeden environment do mojego prywatnego projektu.

 

To jest takie miejsce spotkań wybudowane na nadmorskiej skale. Nastrój wyszedł mniej więcej tak jak sobie wyobraziłem ale poza brakiem detalu w kwadratowym ogrodzie (dodam tam jakieś wzory prawdopodobnie) coś mi tu nie gra. Myślałem nad dodaniem troche przestrzeni na dole albo jakiegoś bliższego elementu na pierwszym planie.

 

Dzięki za wszelką pomoc.

 

02wip01ak1.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Fajnie sie zapowiada. Dla mnie pierwsze co sie rzuca w oczy to zła perspektywa tego placu. Na moje oko jej punkt zbiegu znajduje się powyzej lini horyzontu przez co plac leci troche w dol.

edit: o, maxbielecki mnie wyprzedził :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł niezły, brakuje żywych kolorów, troszkę szarawo, zachód słońca to eksplozja kolorów nie bój się zaszaleć. Ogród zdecydowanie spływa w dół, wytnij i pobaw się transformacją (skew?) ułatwi Tobie pracę. Widziałbym tam także jakąś żaglówkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj panie Farvus ciebie ostatniego bym podejrzewał o babola w perspektywie :] (chyba że ten minimalnie inny odcień nieba miał być jeszcze wodą to na upartego by to uznał, ale zwyczajnie wystarczy podnieść kolorem poziom wody i wszystko będzie jak trzeba,

-ten ogród też pasuje jeszcze przemyśleć, jeśli ten ciemny kwadrat w środku miał być lekko podniesiony to te spady nie grają najlepiej(lewy górny róg szczególnie)

-zabrakło trochę powietrznej, góry fajnie wyglądają widać "ogrom" i odległość ale brakuje na nich płynnego przejścia, moim zdaniem najlepiej podciągnąć jeszcze to dojście do ogrodu i pierwsze skały za nim

-dodanie dołu i tam trochę skał z detalem może być ciekawe ale wtedy zdecydowanie obniżył bym horyzont

 

Pozdrawiam i lecisz z koksem bo tłumy czekają na twoje w końcu dopieszczone enviro ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko chodzi o pkt. zbiegu, który wyszedł za wysoko. Plac jest uchwycony przez kamerę o innej ogniskowej niż tło. Jest jakby złapany z kamery szerokokątnej, a tło jakby z takiej średniokątnej :) Zdradza to zwłaszcza ścieżka, która nieumiejętnie łączy oba te plany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow. Dzięki wielkie za wszelkie rady. Nie spodziewałem się tak dużego odzewu :).

 

Faktycznie perspektywa totalnie zjechana. Postarałem się też na ile się dało wprowadzić resztę poprawek. Na dzisiaj mi wystarczy :)

 

02wip02kn6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Environment skończony.

02picue3.jpg

 

Tymczasem zabieram się za następny. Dokładnie sprawdze skrót perspektywiczny w tych łukach bo narazie są odręcznie na oko zarysowane.

 

03wip01cn7.jpg

 

Zmieniłem design. Te łuki wydawały mi się kiczowate nieco.

 

03wip02uf2.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm - fajnie kombinujesz w tych enviro ale wg mnie nie wiesz jak do konca doprowadzic to co zaczoles - a moze specjalnie tak to zostawiasz? w kazdym razie pierwsza praca (czyli te góry z ogrodem) fajna ale jak na moje kieprawe oko to jako koncept to jest skonczone w zaledwie 50 max 60%. A jako matte (ktory bylby seryjne suuuuper gdbys sie pokusił) to tylko 20%. I tak btw. nawet jesli perspektywa w pracy z gorami jest poprawna (a jest)to na pewno praca nie jest poprawna kompozycyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dekiel - Z tego co widze po twoich komentarzach to podobają ci się prace ocierające się poziomem detalu o matte painting. Zacząłem bardziej niż zwykle wchodzić w detal przy pracy z ogrodem ale jak się zrobi zoom out to i tak tego wszystkiego nie widać. Stąd uważam to za robotę która idzie na marne. Poza tym wolę na wpół luźny styl jaki widze wszędzie na okrągło u różnych dobrych artystów od environmentów :).

 

http://www.khangle.net/

http://www.pringleart.com/

http://www.borkurart.com

http://artpad.org/

http://www.artbymikko.com/gallery/

http://www.hydropix.com/

 

Co do kompozycji to niestety nie wiem o co ci chodzi.

 

Tymczasem Hideyoshi z forum sijun doraradził mi jak poprawić perspektywę żeby pasowała do gór. Myśle że teraz jest lepiej chociaż troche mniej dynamicznie.

02pic02am7.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o kompozycje to musze zgodzic sie z dekiel'em (choc kompletnie sie nie zgadzam co do stopnia wykonczenia pracy-o ile sie nie myle to jest koncept, ktory ma sprzedawac kompozycje, kolorystyke, klimat, zasadnicze obiekty itp.itd., a nie tlo podkladane do filmu wiec siedzenie nad nim 200h chyba nie ma na tym etapie sensu...).

a wracajac do kompozycji..:) to wydaje mi sie, ze dekiel mial na mysli to, ze zestawiles ze soba 2 zasadnicze obiekty (gory, ogrod) i obydwa te obiekty ciaza strasznie ku prawej stronie... brakuje troche zrownowazenia kompozycji czyms z lewej strony- np. jakims pierwszym planem typu jakis podcien czy moze balkonik, z ktorego obserwator patrzy na zatoke...(albo moze jakis klif choziaz, bo nie wiem jaka kryje sie za tym obrazkiem historia...) to by dawalo odczucie, ze znajdujemy sie wewnatrz sceny i jestesmy jej czescia. poza tym zestawienie superpierwszego planu z superostatnim planem z lewej strony dawaloby duzego kopniaka perspektywie powietrznej i od razu bylaby duza glebia, ktorej potencjal w tym obrazku wydaje mi sie nie do konca wykorzytany...moze to oklepane rozwiazanie, ale niestety skuteczne... generalnie rozpisuje sie tak, bo mi sie bardzo podoba ten pikczer, szczegolnie gory, choc mam wrazenie, ze w kazdej kolejnej odslonie sa coarz bardziej wyblakle:P ale moge sie mylic oczywiscie....

 

a ten drugo obrazek rozwija sie swietnie- widac, ze masz smykale do tych enviro...:)

ufff, sie rozpisalem :)

pozdrowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa - mialem nie odpisywac wiecej bo kolega farvus sie troche poirytowal na mnie... ale sprostuje - nie chodzi mi o to zebys siedzial nad tymi konceptami i dlubal detal; ten env z gorami dla mnie jest zbyt czysty - przede wszystkim góry sa jakby wylizane (znowu tlumacze - nie chce sie klocic ani dogryzac - pisze co widze); przydaloby sie je potraktowac jakims, twardym ostrokątnym brushem. np pokazales mi strony ludzi od ktorych starasz sie jak mniemam uczyc - w ich luznym stylu nie ma w ogole tego wylizywania z uwagi na korzystanie roznorakich brushy przez co detal sam wychodzi - mózg gdy widzi duzo ilosc obektow (a kozystanie z custom brushy rodzi je randomowo caly czas) stara sie im zawsze nadac jakis jeden ksztal, albo podswiadomie widzi ksztalty. Majac na mysli 50% skonczenia chcialem powiedzie iz ta praca ma po prostu za malo detalu wypracowanego wlasnie na podstawie roznorakich brushy.

 

A co do kompozycji to wyraznie inklinujesz perspektywe jednobiegową i góry narastajac zgodnie z liniami vanishing pointu po lewej zajmuja caly kadr po czym nagle wrzucasz ogrod ktory ma pounkt zbiegu z prawej (a nie ten sam z lewej zgodnie z górami) co powoduje wyrazny "dysonans" dla oczu i zlamanie kompozycji. Podsumowujac - dla mnie to swietny pomysł z poślizgiem w kompozycji. A może sie nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lordbiernac - Dzięki. Zdecydowanie bardziej mi to pomogło niż krótkie "Praca nie jest poprawna kompozycyjnie". Chyba teraz wiem jak poprawić :).

dekiel - Piszesz "Praca nie jest skończona" co mi zupełnie nic nie mówi. Tak naprawdę okazuje się że chodzi ci o ilość i różnorodność tekstur. Wykończenie pracy a różnorodność tekstur to są dwie zupełnie inne rzeczy.

Nie rozumiem o co ci chodzi z tą perspektywą. Ogród po prostu nie jest równoległy względem klifów i jego perspektywa naprowadza na skały. Gdyby perspektywa prowadziła w dal to ciężar obrazu przesunąłby się jeszcze bardziej do lewej krawędzi. Dla mnie to nie jest dysonans tylko celowy kontrast kierunków. Nie może być żadnych kontrastów?

 

Nawaliłem różnych tekstur żeby było bardziej brudno i uprościłem skały z nadzieją że nie będą takie wymuskane. Jak teraz?

 

02pic03os8.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę na lapku teraz (więc kolory pozostawiają wiele do życzenia), ale brakuje mi tu jakiegoś urozmaicenia, szczególnie kolorystycznego. Pomyśl nad małymi budowlami w okolicach parku (co dałoby szanse na jakieś nowe kolory), mocniej zaznaczone wejście. Park wcześniej był ciekawszy, teraz jest jedynym ciekawym elementem mocno uproszczonego widoczku ("puste" skały, wejście i woda, dodaj coś jeszcze, jakiś port w oddali możne). In plus czuć pociągnięcia pędzlem, fajne żółcie, jesienny nastrój :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety budowle, stateczki oznaki życia odpadają bo to jest z założenia takie odosobnione miejsce. Dodałem jednak mewy na pierwszym planie i troche rozbudowałem ten ogród.

 

02finalwb3.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dekiel - W pierwszych minutach po zrobieniu kaszany nie byłem przekonany ale potem oswoiłem się z nowym widokiem :)

Rembik - Thnx. Nad łódką się zastanowie.

 

Tymczasem wrzucan kontynuacje enviro numer 2.

 

03wip03ze7.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap. Poprawiłem perspektywę i dodałem trochę detali w tle. Nie chce tylko przemęczyć tej pracy bo bardzo mi się tu podobają niektóre tekstury w nieco luźnej formie.

 

Narazie to zostawie i zaczne coś nowego.

 

03finaldv3.jpg

Edytowane przez Farvus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności