Napisano 29 Luty 200421 l czesc, interesuje mnie program do modelowania Alias, bo potrzebuje nurbsy solidne. czy program ten jest dostepny na zwyklego pc\'ta ??? gdziesz wyczytalem ze na stacje silicon graphics. no i jakie to ma wymagania. po drugie max mi sie trosze znudzil i fajnie by bylo czegos nowego sie nauczyc jesli istnieje jakas wersja trial w necie to prosze rowniez i linka jesli ktos ma na stanie dzieki uprzejme
Napisano 29 Luty 200421 l To sie nazywa \" Alias studio tools \" i jest dostepny na PC na winde nawet dokladniej:). http://www.alias.com/eng/products-services/studiotools/index.shtml I jest wersja ktora sie nazywa \"Alias Studio Personal Learning Edition\" tyle ze nie mozna jej sciagnac tylko trzaba kupic plytke z programem + 2 godzinki wstepu do tego programu i nurbsow jedynie za 20 $. Ale radzil bym zaczac od latwiejszych nurbsow np. rhino3d A wymagania no to zobacza na stronce a sa takie sobie średnie te minimalne :D. przedewszystkim dobra karta graficzna z openGL bo na gorszych interface nie nadąza :).
Napisano 29 Luty 200421 l 20$ w stanach, u nas 60$. ti4200 smiga z predkoscia o jakiej w maksiu mozna tylko pomazyc. ale ten interface, nic nie kumam :|
Napisano 29 Luty 200421 l Dlaczego jest calkiem ciekawy(interesujacy) shlaves jak dobrze pamietam \"ctrl+shift i LMB lub RMB \" masz popupa takiego jak w mayce. a shift+alt poruszanie sie po scenie chociaz zawsze mi tam brakowalo zblizenia do zaznaczonej czesci obiektu hymmmmmmm to jest dziwne. A wogole moze i 60 $ europa zawsze wiecej placi :D to do Polski to bedzie juz 90$ :D.
Napisano 29 Luty 200421 l Autor no dzieki piekne panowie sciagnalem sobie demonstracyjna wersje rhino3d i pierwsze wrazenie naprawde fajne. podstawowe obiekty z tego co zauwazylem bardzo zoptymalizowane np walce torusy itd, z \'krzywych\' iso fajny interfejs, no no ladnie ladnie powiedzcie mi tylko czy to ma wszystko co max, tzn material editor jakis procesor typu reactor itd. mam wersje pokazowa ale z tego co pisza to mozna w niej wszystko robic, jedynym ograniczeniem jest liczba saveow - 25 z tego co pamietam wersja ta zajmuje 22 MB ! ?? wiec chyba nie ma tam zbyt wiele, chociaz np lightwave ma 40 i cos i ma wsjo co trza w podstawowej wersji spatrzalem wersje taka troche wieksza (340 MB) :) powiedzcie czy warto to sciagac i czemu to tak duze skoro niby ta pojazowka jest w pelni funkcjonalna.... mam nadzueje ze nurbsy sa lepsze w rhino niz w max bo pare dni sciagania bedzie z glowy... :) dzieki za odpowiedzi pozdrow.
Napisano 29 Luty 200421 l 1. jest to wersja pelna tylko ma wlasnie ograniczenie 25 zapisan. 2. Rhino jest raczej typowym modelerem. 3. ale są dodatkowe moduly jesli tak to mozna nazwac, FLAMINGO,PENGUIN to sa rendery dla rhino. Flamingo to raytracing itp. a Penguin to non photorealistic. Ale jak ktos woli to mozna exportowac do wiekszosci programow takich jak maya,LW,3ds max itd. ma to wszystko wbudowane. 4. a czy warto sciagnac, wybor nalezy do ciebie:D.
Napisano 29 Luty 200421 l No nie do końca 25 save\'ow tylko bo jeszcze nie można na przykład kopiować obiektow. Chyba jest jeszcze jakieś ograniczenie, ale nie pamietam.
Napisano 29 Luty 200421 l Nie mozna kopiowac obiektow - hym nie wiem, dziwne czemu ?? A zapomnialem dodac nurbsy w rhino a w maxie to jak niebo a ziemia :), w maxie sa tylko podstawowe narzedzia do nurbs-ow doslownie podstawowe. Nawet zadnego analizatora krzywych ani powierzchni.
Napisano 29 Luty 200421 l Autor kopiowanie jesst i dziala, w tutorialu dolaczoneym do rhino napisali - sprawdzilem i jest ok spoko, a jak sie ma do tego wszystkiego maya ??? chyba ma cos wspolnego z kolesiami z aliasa ?? cos tam gdzies wyczytalem jest jakas wersja do sciagniecia bodajze 4.5 final ja powtorze jeszcze raz, chcialbym poszerzyc nieco swoje horyzonty i poznac jakis inny program . skoro mowicie ze na poczatek leppszy rhino od aliasa to jak sie ma do tego maya ?
Napisano 29 Luty 200421 l ale kombinujesz :) rhino to swietny modeler nurbs z prostym cadowskim interfacem, import-eksport do wiekszosci formatow. alias studio tools to cadowski program do projektowania opartego na nurbs. pakiet zawiera wyspecjalizowane interfacy do roznych zastosowan, jest to soft dedykowany dla przemyslu - od projektu po output na obrabiarki sterowane numerycznie. alias maya to kompletny porogram do animacji, nurbsy tez ma swietne ale interface nie daje takiej dokladnosci jak programy cad.
Napisano 29 Luty 200421 l Autor heheh no kombinuje troszke, ale musze was wypytac bo po co w ciemno sciagac soft skoro sa ludzie co sie na tym lepiej znaja :) dzieki za pomoc, pieniadze przeslemy poczta :)
Napisano 29 Luty 200421 l No to cena jak za komercyjke to ciekawa. Rhino jedyne 4800 zł za wersje komercyjną jest to chyba najtanszy soft cad-ski o takich mozliwosciach porownywalnych z aliasem. Poprostu studio tools jest dla dosc duzych firm i to bogatych raczej :) takich jak renault,chrysler itp. samo mowi za siebie do czego jest ten pakiet stworzony i dla kogo :D bo napewno nie dla zwyklych ludzi :). A dzieki rhino tez mozesz robic formy odlewnicze itp.
Napisano 29 Luty 200421 l Autor panowie, to zrzutka po piec zlotych i zakladamy firme. jak sie dorobimy to stools na spolke, a na powaznie to ladne sa te ceny nie ma co poki co popracuje w demonstracyjnej wersji rhino , moze tez maye gdzies znajde i poogladam sobie
Napisano 1 Marzec 200421 l Autor no prosze panstwa i pobawilem sie w rhino. mieliscie racje, bez porownania jesli chodzi o zabawy krzywymi i tworzenie z nich obiektow surface. jestem pod wrazeniem i mam kolejne narzedzie do modelingu :)) zobaczymy jak z eksportem do maxa i renderowaniem