Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

siemka!

 

mam mały problem z 3ds max.

mam go od jakiegoś czasu, ale dopiero 3 dni temu zacząłem bawić się w modelowanie. no i mam pewien problem:

zrobiłem samolot, no i jak chcę żeby silnik się kręcił, to robi się coś takiego:

 

przed:

http://img209.imageshack.us/my.php?image=sam1mm0.jpg

 

po:

http://img175.imageshack.us/my.php?image=sam2sv5.jpg

 

da się jakoś modele razem skleić, żeby nie było czegoś takiego?

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie musisz dawać takich wielkich screenów, wystarczy że dasz jeden viewport w tym wypadku...

Co do problemu: tworzysz sobie na środku (między śmigłami) obiekt null i podpinasz śmigła w hierarchi narzędziem Select and Link (takie dwa kwadraciki z drucikiem między nimi) i potem kręcisz już tylko tym nullem. Albo robisz z śmigieł jeden obiekt, konwertujesz sobie do editable poly (albo na góre nakładasz modyfikator edit poly) i dołączasz kolejne śmigła funkcją attach.

Napisano
  • Autor

Weście powiedzcie krok po kroku jak to zrobić (z tym Attach) bo nie łapie.

zamiast się okręcać to to się rozciąga, powiększa itp. :(

 

PS: a i jeszcze jak zrobić, że np. 3 modele były jako jeden?

 

PS2: gdzie znajdę jakiś dobry tutorial do teksturowania? bo te co robię, coś mi nie wychodzą...

Edytowane przez madin

Napisano

Jeśli chodzi o attach to wybierasz obiekt do którego bedziesz cos dołączał klikasz attach i następnie wybierasz te obiekty które chcesz dołączyć i tyle.

 

A jeśli chodzi o opcje select and link to wybierasz obiekt podstawowy(u ciebie pewnie ten środek śmigła) klikasz na te dwa kwadraty po lewej stronie u góry i poźniej klikasz na obiekt podstawowy i nie puszczając lewego klawisza myszy najeżdzasz i puszczasz mysz na tym obiekcie, który chcesz dołączyć.

 

tutaj masz screen

 

http://img508.imageshack.us/my.php?image=beztytuutf4.jpg

Napisano
  • Autor

coś nie wychodzi...

 

łączy się tylko jedno śmigło, i podczas obracania środek zmienia pozycje...

 

a i jeszcze: u mnie nie ma czegoś takiego jak editable poly. jest tylko edit poly

Napisano

Prawym na obiekt i dajesz convert to editable poly. Co do rozwalania sie skrzydel to mysle ze chyba pivoty masz zle ustawione. Musisz zmienic pivoty dla skrzydel tak by byly na srodku osi obrotu.

Napisano

klikasz na jeden element śmigła -> klikasz attach -> kilkasz na drugi element śmigła -> klikasz attach -> klikasz na trzeci element śmigła. Teraz musisz tylko wycentrować pivota i będzie ci sie dobrze obracało.

Napisano
  • Autor

raz przez chwilę działał mi ten attach, ale jak zmieniłem na auto key to znowu to samo.

 

a editable poly mogę tylko ustawić na nowych obiektach, na tych co są to tylko mesh i patch.

 

PS: a i jak ustawić te piwoty? i co to w ogule jest?

Napisano

No to zostaje ci F1 i dokumentacja maxa. Jak nie wiesz co to jest pivot to nie ma sensu brnac dalej musisz we wlasnym zakresia jakos poznac podstawy. A ze wszystko jest w dokumentacji programu to nie ma sensu pisac.

Napisano
  • Autor

(post do usunięcia - kopia dolnego)

Edytowane przez madin

Napisano
  • Autor

może to ma coś związek z tym, że to jest jakiś 3ds max 2008 portable?

 

PS: a i teraz jak odpalam maksa, to mam coś takiego:

 

http://img205.imageshack.us/img205/4625/beztytuubk4.jpg

:(

 

pS:rotfl! xD

 

znalazłem 3 wersję 3ds maxa na kompie! W tym normalny 2008 xD. nawet nie wiem skąd się tam wzięły xD.

Edytowane przez madin

Napisano
  • Autor

ok, już nie mam z tym problemu, posłowałem się pivotem.

ale jeszcze 2 sprawy:

1.Było pytanie jak złączyć model, to teraz jak go pociąć xD

2.jak ustawić, gdzie jaka tekstura ma się umieścić?

 

aha i sorka za posta pod postem :(

Napisano
  • Autor

1. ani attach ani detach nie działa

2. co zrobić, aby dało się przekręcić samolot, a wszystkie rzeczy pozostały tam, gdzie mają być i śmigło się dalej kręciło?

po pozostawieniu pivotów tak jak są:

http://img341.imageshack.us/img341/638/77700969id1.png

po zmienieniu jak reszta części samolotu:

http://img352.imageshack.us/img352/600/43675996ew9.png

co mam zrobić, żeby śmigło było tam gdzie powinno być i się kręciło?

Napisano

O ile dobrze zrozumiałem musisz zalinkować śmigła do samolotu (narzędzie "link" ;) ) i ustawić pivot na środku śmigła. Teraz jak będziesz ruszał samolotem to śmigło będzie się poruszało razem z nim, a obracac będzie się wokół własnego pivota.

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem

Napisano
  • Autor

po zlinkowaniu owszem, śmigło idzie razem z samolotem, ale wtedy obkręca się we wszystkich kierunkach:

http://img98.imageshack.us/my.php?image=41422575ru2.png

 

PS: Ten problem rozwiązany, wystarczyło usunąć animację kręcenia i ustawić ją jeszcze raz.

 

ale teraz jest nowy problem. Jak by to powiedzieć...

śmigło obkręca się tak jak wcześniej:

http://img179.imageshack.us/my.php?image=15288713ji2.png

http://img240.imageshack.us/img240/342/71619050pn3.png

przekręcone są bardziej niż samolot :(

 

PS2: dlaczego po przekręceniu w bok wszystko się rozlatuje?

http://img45.imageshack.us/img45/9163/84550185fk0.png

Edytowane przez madin

Napisano

Ja bym Ci poradził żebyś WYSZYSTKO rozlinkował, usunął wszystkie animacje, zrobił na wszystkim xforma (F1 jak nie wiesz gdzie) i dopiero polinkował wszystko i dopiero wtedy zrobił animacje. Kolejność robienia tego jest bardzo ważna.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności