Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich paćkaczy!

Dziś zacząłem coś skrobać... narazie sam outline...

W miarę jak prace będą się zbliżać ku końcowi (sic!) prosiłbym o masę cennych porad!

 

P.S

Mam tremę!

 

Pozdrawiam

SunRider

step1ya9.jpg

Edytowane przez SunRider
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A mnie glownie nie pasuje juz jedno , calsoc dobrze ale oan sie patrzy na lewo ( nasze) i cala jest z lewej. JAkos mnie cos tu nie gra , powinna byc po prawej i patrzec na lewo, wydawaloby sie to chyba zdziebko lepsze. ;)

Ale to moje zdanie:D

pozdrawiam

Napisano

Strasznie mało pokazane nawet jak na sam początek. I nie wiem czy zgodzić się z IN Flamess czy może na prawo dasz np innych ludzi co bedą też obserwować to coś co prawdopodobnie jest na niebie, po prostu strasznie dużo niedomówień nam tu zostawiłeś.

Napisano

Witaj.

Na wstępie powiem, że jestem człowiekiem niedoświadczonym w sferze rysunku/malarstwa i radziłbym traktować moje "porady" z przymrużeniem oka :) Mimo wszystko spróbuję się wypowiedzieć na temat obecnego etapu pracy na zasadzie "tak to widzę".

Wg mnie wrzucanie pracy na tym etapie ma jak najbardziej sens, gdyż gdy na łatwiej rozwiązać pewne kwestie teraz, niż przerabiać całą pracę na etapie bardziej zaawansowanym. Używając przenośni - choćby nie wiem jak mocny blat miał stołek, jeśli środek ciężkości nie będzie odpowiednio wyważony - nie będzie zbyt dobrym meblem kuchennym :D

Zacznijmy od początku - czyli kompozycji. Rozumiem że postać ma być na pierwszym planie, toteż powiem że uważam za mocno ryzykowne umieszczania focal pointu tak bardzo z boku pracy. Zwykle kadrując kompozycję graficy starają się umieszczać focal w pobliżu przecięć siatki dzielącej obraz na 3 równe części zarówno w pionie jak i w poziomie (chociaż ponoć zasady są od tego by je łamać ;)). Ten drugi warunek jest tu spełniony, jednak wydaje się że postać ucieka zbyt na lewo, chyba że głównym tematem obrazu mają być jej piękne włosy, co przecież niemożliwe nie jest ;) Właśnie - włosy - jest to niewątpliwie piękny element obrazu i umożliwia nadanie mu dynamiki, jednak przy takiej kompozycji wydają się dominować nad sceną. Jeśli w tle mają być jeszcze jakieś wyróżniające się elementy - stojące postacie, zarysy domów - proponowałbym jednak jakoś ogarnąć te pukle zasłaniające większość kadru. Jeśli nie - i ma to być głównie ujęcie portretowe - w mojej opinii linia akcji budowana przez kąt ustawienia głowy i to jak rozmieszczone są włosy nie pokrywa się, co psuje dynamikę. Przydałoby się nad tym jeszcze popracować.

Jeśli chodzi o detal, to rozumiem dość szkicowe podejście do sprawy, trudno tu coś ocenić. Może tyle powiem że zwróciłbym uwagę na kształt górnej wargi, ucha i dłoni. Wydaje mi się, że oddanie delikatności kobiecej dłoni może być pewnym wyzwaniem. To ujęcie jest ciekawe, bo jeśli światło będzie padać z góry i ręka będzie rzucała cień na twarz, to da pole do ciekawych efektów ostrego przejścia ze światła w cień - nie wiem czy dobrze mówię, bo żem nub i lama póki co - ale to się bodajże nazywa chiaroscuro.

Na koniec dodam, że na tym jestem bardzo ciekaw co ma się dziać w tle, jaki miałby być klimat tej pracy.

To tyle ode mnie, pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

@In Flaamess - Tak samo pomyślałem ale po czasie, którego nie mam za dużo żeby gruntownie zmieniać kompozycję obrazka :D (2 raz będzie lepiej...)

 

@SBT77 - Wiesz... ja też jestem noobem więc każda rada się przyda zwłaszcza że nie do końca opanowałem jeszcze wszystkie "wystrzałowe" techniki w photoshopie, a czas maziania rozciąga mi się na kilka dni :D Dzięki za rady tak btw, przetrawie i może coś zmienię jak będę w stanie.

 

Narazie moja Lucy wygląda tak:

step3oy6.jpg

Edytowane przez SunRider
Napisano

Przede wszystkim oczy wyglądają jakby były doklejone. Prawdopodobnie dlatego bo cała twarz łapie światło a gałki oczne już nie. Powieki nie rzucają też na nie żadnego cienia.

Dziurki od nosa też wyglądają jakby były doklejone bo nie ma wokół nich odpowiednio uformowanego nosa.

 

Kompozycyjnie ciężar pracy jest za bardzo na lewo. Musisz się zdecydować czy chcesz jako główny temat dać włosy czy twarz.

Napisano

SunRider...: jedna rada... zrób trochę szkiców ołówkiem..: 3 kartki oczu 3 kartki nosa i uszu... zapewniam cię że jak to zrobisz to następne 2 portreciki będą 3x lepsze ;-p a jak dalej tobie się nie będzie np nos podobał... to walnij jeszcze 3 kartki nosów ...;D

Napisano

Narazie na więcej mnie nie stać... ale będę ćwiczył :D

 

Farvus - narazie skupiam się na kolorze który jest moją piętą ahillesową... i ogarnięciu pędzli w photoshopie... potem bedę myślał nad jeszcze lepszą kompozycją itd.

rosikowski - chyba tak zrobie...

 

Dzięki za rady.

Niedługo pewnie czymś was jeszcze pomęczę

See ya

step5ug0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności