Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam grafika zajmuję się dopiero od miesiąca i mam mały problem... otóż nie umiem zrobic ładnych fałd na ubraniach. Kiedyś robiłem model człowieka (oczywiście nie dokończyłem) i tak mi fałdy na spodniach wyszły:

as4xb6.jpg

By karakan91

 

Niby na tak początkującgo nie jest tak źle ale nie chcę wpaśc w zły nawyk.

Teraz robie takiego "Asasyna" (dopiero początek) i chce zrobic na nim fałdy.

TYLKO JAK? :)

as1lu9.jpg

By karakan91

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli grafiką zajmujesz się dopiero od miesiąca to szybko ładnych fałd nie zrobisz, to dość trudne zagadnienie, szczególnie jeśli chodzi o polymodeling.

Dochodzi bowiem to tego topologia siatki, która w połączeniu z niżej opisanym efektem rozkłada na łopatki większość zawodników.

 

Nie interesuj się fałdami samymi w sobie, lecz tym jak zachowuje się materiał (tkanina, fabric) gdy się go rozciąga, zgina itp.

 

Zachodzi tam pewnego rodzaju reakcja łańcuchowa, powodująca powstawanie jednych fałd pod wpływem innych. Na powierzchni powstają napięcia, co za tym idzie, jedne fałdy powstają na skutek drugich.

Początkujący modeler zazwyczaj pomija/niezauważa tej zależności i próbuje losowo rozmieszczać zagięcia.

 

pozdrawiam i powodzenia!

Napisano

Na białych spodniach całkiem ładnie ci wyszły oprócz może w kroku, ćwicz w tym kierunku to będzie dobrze.

 

Asasyn przekręcił głowę a kapuca poszła z głową jakby była z gumy. Powinna zbierać materiał w kierunku w którym się kręci a naciągać go tam skąd się kręci.

Warto porobić zdjęcia w kapturze jako referencję żeby widzieć jak to się układa.

Napisano
To ja myślałem, że te spodnie to jako referencja, niedoczytałem:p

To jak to Twój model to czego marudzisz:) Dobrze idzie:)

 

EDIT: jest tutorial na gnomonology.com traktujący o foldsach

http://gnomonology.com/tutorial/343

 

No ale do tego miałem fajne zdjecie gdzie było widac to a po 2 to tak bardziej na farta robiłem(na niektorych liniach playnow po prostu dawalem chamfer i z górnej strony łaczylem vertex'y a co za tym idzie- masa trójkątów )... Nie wiem czy dobrze robię bo ja wszystko konwertuje do Poly.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności