Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

W tym wątku będę zamieszczać informacje o moich bojach z tym robotem.

Maxem zajmuję się jakieś 2 miesiące.Wybrałem ten model ponieważ ma dużo rzeczy ,po których zrobieniu powinienem się wiele nauczyć.

Proszę o wytykanie błędów,bo tylko tak nauczę się odwzorowywać model dokładnie.

Nie znalazłem blueprintów wystarczającej jakości.

Jeśli takowe ktoś posiada to proszę o pomoc w tej sprawie.

Mile widziane również wszelakiej maści materiały o tym modelu :)

To na tę chwilę chyba wszystko co powinienem powiedzieć .

228112008na9.th.jpgthpix.gif

128102008vv6.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez jamal333

  • Odpowiedzi 87
  • Wyświetleń 9,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chodzi ci o A.P.U. z Matrixa to przed tobą spore wyzwanie. Życzę powodzenia.

Napisano

No no, 2 miesiace w Maxie i APU, nie ma to jak odrazu na gleboka wode :)

Tak na poczatek to popraw Smooth groups.

Napisano

uhhhh stary po 2 miesiacach hmmm powiem ci ze nie widze tego szczerze mowiac ale jedziesz moze sie uda .....

 

Tu masz stronke powinna sie przydac http://www.randomxt.com/rxt/CGI/apu.htm

 

A pozatym na 3d palace robia takiego rodzaju roboty , przeszukaj net to napewno cos znajdziesz.

 

hmmmm no i powodzenia

Napisano

Na pewno nie będzie łatwo , przy APU trochę roboty jest , powodzenia , żeby ci sił starczyło ! Będę zaglądał .

 

PS: te obrazki trochę za duże , ładują się wieczność :P

Napisano
  • Autor

Dziękować za życzonka :) Czas spać

To coś na górze to taki zarys tego co w tym miejscu się pojawi,a więc nie czepiać mi się tego ;p

329112008dr1.th.jpg

Napisano

te sprezyny zdecydowanie nie w skali reszty:/

no chyba ze sa z jakiegos adamantu czy innej bajki:P

Napisano

Chodzi chyba o wszystkie... Wyglądają na mizerne, a powinny być raczej spore.

Napisano
  • Autor

Czas coś wrzucić na ruszt :D Oceniajcie i wytykajcie błędy

529112008pb6.th.jpg

 

629112008tp8.th.jpg

 

EDIT

Jeżeli nie zrobiłem miniaturki przy tworzeniu wątku to mogę ją dodać teraz ?

Edytowane przez jamal333

Napisano

jasne

1.klikasz edycja w pierwszym poście

2.potem Wyślij(zaawansowane)

3.zarządzaj załącznikami

i tam wklejasz miniaturkę

Napisano

"palce" stabilizujace po bokach patrzac po tym jak sa zainmontowane - a konkretnie do ktorej osi sprezyna jest zamocowana - napewno nie beda zdawaly egzaminu-.-

 

sprobuj wyobrazic sobie jak ta stopa pracuje a nie ze montujesz zawiasy i hydraulike podlaczasz jak leci....

Napisano
  • Autor

Mój błąd.Na wszystkich refkach jakie posiadam hydraulika tej bocznej stabilizacji "stopy" jest umieszczona prawidłowo.

Do poprawy Dzięki

A czy widzicie coś jeszcze co tu nie pasuje? Tak żebym miał pewność ,że nie będę się wracać do błędów stopy będąc na etapie modelowania korpusu ;D

EDIT

Mam pewien problem.A mianowicie co to jest ? :P

42345363bu8.th.jpg

68594546gp7.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez jamal333

Napisano

hoho chłopie ty to booleanem cały model robisz? ta metoda w żadnym stopniu nie sprawdza się przy czymś co ma jakąś wyglądać nawet MS nie zastosujesz... ta rysa to pewnie podwójny vertex wynikający z błędu przy booleanie :) jak będziesz stosować boolean to wszystko będzie kanciaste i ładnie to nie będzie wyglądac ... lepiej zacznij od robienia kilku kilkunastu prostych rzeczy a dopiero później jakis taki projekt:) ale jak wolisz się uczyć na tym to ok bo tam też masz dużo części tylko nie rób to booleanem tylko modeluj z podstawowych figur geomterycznych cylinder box plane itp... ja siedze w tym 3 miechy dopiero ale zaczynałem od prostych rzeczy bo jak chcesz od razu nie wiadomo co zrobic bez poznania podstawowych funkcji i ułatwien w maxie to twoja nauka maxa będzie się rozciągac bardzo długo ... lepiej poznaj funkcje na początku i narzędzie potem bierz się za duży projekt to tyle ode mnie... przede wszystkim bądź cierpliwy ;D pozdrawiam i powodzenia

 

chyba że robisz to spline ale wątpię po screenach ale do tego spline też się nie nadaje o wiele łatwiej z figur tak jak napisałem:)

Napisano

Generalnie najlepiej mieć polygony jak najbardziej kwadratowe. W tym przypadku max nie wie jak poprowadzić powierzchnię, bo ten boczny polygo ma za dużo vertexów "zasłaniajacych" się (nie mylić z podwójnymi vertexami). Podziel to mniej więcej tak i będzie git. Ale tylko jeżeli jedziesz low poly bez ms-a, bo do msa to musisz dołożyć jeszcze troszkę linii, żeby mieć czworokątne polygony.

Napisano
  • Autor

bartekb89

Nie robię wszystkiego booleanem.Trochę się o tym naczytałem więc jeżeli jest taka możliwość to go omijam.

goran

Dzięki

Edytowane przez jamal333

Napisano

to dobrze :) goran ci bardzo dobrze pokazał jak to zrobić żebyś ms'a mógł nałożyć żeby ładnie się zaokrągliło :) żeby na cylindrach nie było widać edgów

Napisano
  • Autor

bartekb89

Chwała mu za to ;] Dobrze że jednak ten wątek założyłem.Myślałem że moje poczynania nie przyciągną uwagi co z kolei przekłada się na ilość rad/pomocy jaką bym od innych użytkowników otrzymał.

EDIT

Wiem że dużo nie zrobiłem ale mało czasu w środku tygodnia (szkoła).Coś wrzucić trzeba żeby nie było że zbijam bąki ;]

803122008mc3.th.jpgthpix.gif

903122008kn7.th.jpg

Edytowane przez jamal333

Napisano

fajnie Ci idzie mam nadzieje że to zrobisz ten projekt do końca ,bo zaczyna to jakoś wyglądać.

(jest kilka niedociągnięć koło górnego tłoku)

na twoim miejscu zchamferował bym górne krawędzie bo ostre jak żyletka

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Wiem wiem.Muszę jakoś sobie z tym poradzić.To "mocowanie" nogi jest jeszcze nie do końca zrobione.Dodałem po prostu żeby była jakaś wizja jak to wszystko ogólnie będzie wyglądać.

Napisano

gdybyś mógł powiedzieć ile to już ma poly

to jest w końcu tylko stopa a jaki będzie tall

ja na twoim miejscu zaczął bym bez szczegółowych detali

bryłą z szczegółowymi detalami bym poczekał

no i czekam na kolejny upload

Napisano
  • Autor

Na razie na modelu siedzi 40k poly

 

8124d065eaf20590m.jpg

 

dda0b895d70f2ca1m.jpg

Edytowane przez jamal333

Napisano
  • Autor

Witam

Przepraszam za brak upów i jakiegokolwiek znaku życia.Niektórzy pewnie pomyśleli że odpuściłem sobie :) Problemy zdrowotne nie pozwoliły mi nic robić.Ale coś dziś podłubałem i w miarę możliwości będą upki.

1215122008yy8.th.jpg

 

1315122008ie7.th.jpg

 

reder ze światełkiem na szybkiego

Edytowane przez jamal333

Napisano

fajnie to wygląda ale

te wzorki na "udach" robocika jakieś strasznie krzywe

st 'śróbki" (czy cuś) powinny być chyba zchamferowane bo wyglądają jak galareta

 

zdrowia życzę i zapału do pracy

Napisano
  • Autor

Widzę że zainteresowanie moim wipem niezbyt duże.Ale trzeba robić swoje

1617122008cd9.th.jpg

1717122008tn2.th.jpg

1918122008db8.th.jpg

Edytowane przez jamal333

Napisano
Widzę że zainteresowanie moim wipem niezbyt duże.

 

hehe. jak nie robi Keraj to komentarzy nie ma :) WIPy są rzadko komentowane, a u Ciebie na razie nie ma się czego czepiać. Można tylko pochwalić i poprosić o więcej :)

Napisano
  • Autor

O :D Nareszcie jakieś miłe słowa .

EDIT

Utknąłem.Ma ktoś jakieś zdjęcia ,plany z boku,z góry ,obojętnie ,z których będę wiedzieć co znajduje się dokładnie za tym obiektem moim który podałem ?

tylg6.th.jpg

 

To jest moje najlepsze zdjęcie tyłu.Widzę tylko to co jest z przdu a nie co się wyłania zza tych butli.

1ef183d51d51ce3fm.jpg

Edytowane przez jamal333

Napisano
  • Autor

Dzięki Tyler ,ale ten screen miałem już wcześniej :P

2019122008tb8.th.jpg

Wytykajcie błędy

Napisano

Fajny model sobie wybrałeś , jak narazie idzie b.dobrze :D . Powodzenia w dalszej pracy .

Napisano

Hmm ... Trochę za szybko to robisz ... .

Świetnie ci idzie ^^.

Napisano
  • Autor

Żeby nie było że tylko bąki zbijam ;D

2120122008xb2.th.jpg

 

2220122008fl9.th.jpg

 

Teraz będzie mała przerwa.Mój 5 letni komputer mnie nie lubi.

Edytowane przez jamal333

Napisano

Wow...wygląda ślicznie, cztery strony wątku a ty już masz taaaki skill. I`m shocked !

Napisano

fajnie to wygląda spora masa detalu, mi osobiście nie pasują joysticki ,są strasznie małe,tak samo myślę o dźwigniach .

Napisano
  • Autor

Wiem indian.Próbowałem coś zrobić z joystickiem.Po powiększeniu wyglądały na dźwignie od jakiejś wielkiej maszyny na budowie (koparka czy coś :D).Postaram się coś z tym zrobić.Na razie zaczynam rączki .

Napisano

ręce najtrudniejsza część A.P.U(według mnie).mam nadzieje że sobie poradzisz

P.S skasuj jednego z tych dwóch postów (byle że narabiasz sobie ilość postów)

Napisano

Napisałem w konkurencyjnym temacie, że detal poraża... ale tutaj po prostu miażdży! Świetnie Ci idzie, oby tak dalej :) Popracuj tylko nad proporcjami przy siedzisku, jak juz ktoś wspomniał. Siedzenie niby jest duże, ale reszta za mała, 'przedramię' ramienia wygląda też na za krótkie.

Napisano
  • Autor

KamillM- mógłbyś trochę dokładniej wyjaśnić o co chodzi ci z tym siedzeniem ?

Jeśli chodzi o przedramię ramienia ;D to ono jest w tej wersji tylko na tym renderze. Aktualnie jest wyższe.Do tego podwyższenia którego na renderach nie ma dochodzi mocowanie barów itp :D Dlatego nie pokazałem tego bo nie mam jeszcze barów.

Edytowane przez jamal333

Napisano

Chodziło mi tylko o proporcje między rozmiarem siedzenia, a joystickami czy dźwigniami :) Czekam na upa ;)

Napisano
  • Autor

No to poczekasz max 2dni :P Czekam na pudło od mikołaja które znacznie renderować jak potwór :D

Napisano

O, ja też. Ale do takich starych już mikołaj nie przychodzi, prędzej Mikołajka :-)))))

A co do modelu, to ktoś już to napisał że robisz szybkie postepy w modelingu, w pełni się z tym zgadzam. Podoba mi sie zagęszczenie detalu. Przydałoby sie może troszkę chamferów tu i ówdzie, ale ogólnie jest nieźle. 3maj poziom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności