LukaszD Napisano 3 Grudzień 2008 Napisano 3 Grudzień 2008 Witam, Wlasnie zarejestrowalem sie na forum i postanowilem wrzucic pierwsza pracke :) Wiem, ze to nic wielkiego - wprawe mam jeszcze mala bo cwicze maxa w zasadzie dopiero od wakacji ale mimo prosilbym o konstruktywna krytyke, porady itd. itp. :) Z gory dzieki i pozdrawiam!
Hynol Napisano 3 Grudzień 2008 Napisano 3 Grudzień 2008 Dużo lepiej by wyglądało gdyby dać jakieś GI (advanced lighting), światło skylight i direct do symulacji słońca. Teraz światło jest po prostu okrutne. Woda w łódce to dość nieprzyjemny błąd. Brak odbić na wodzie blisko łódki - to wina braku enviromentu (jakaś mapka HDRI nieba by się przydała). Włączenie foga pomoże uzyskać nieco klimatu. A prace tego typu radziłbym dawać do WIPa - tam Ci ludzie pomogą ją ulepszyć. Tu w zasadzie tylko komentarze się daje, a te jak mniemam nie będą raczej bardzo przyjemne.
Tores Napisano 4 Grudzień 2008 Napisano 4 Grudzień 2008 Można by z tego zrobić niezły renderek gdyby zmienić materiały i łódkę dopracować.
szulecki Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 może takie lekkie volume light prześwitujące przez konary tropikalnych drzew amazonii. :D
LukaszD Napisano 5 Grudzień 2008 Autor Napisano 5 Grudzień 2008 Dzieki za komentarze panowie :) Fakt, ze pracka powinna wpierw przejsc przez WIPa - moj blad i przepraszam ;) Wyprobuje rozne warianty oswietlenia i pokaze efekty w WIPie.
Edek z Kredek Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Eee tam co chcecie, ja bym z tego niezły horrorek zrobił ;] juz widzę setki rąk wystających z tej czarnej mazi (tzn wody) próbujące wciągnąć tą biedną łódeczkę w swoją czarną otchłań! aaaa!!! - no a tak poza tym to zemną wszystko ok ;]
keraj37 Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 bardzo ciekawe, moze bys napisal jaki renderer itd to bysmy pomogli
LukaszD Napisano 7 Grudzień 2008 Autor Napisano 7 Grudzień 2008 Renderer to mental ray na 3ds maxie 2009. Przy tej scence uzylem swiatla standard, ale dzis od rana mecze sie z photometric - jeden target i dwa free do tla. Wkleje zaraz pracke do WIPa i prosze uprzejmie o pomoc bo czuje, ze inaczej strace nad tym zyciem :)
Ufol Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 gdyby tylko łódka miała trochę więcej polygonów to byłoby nieźle :) wygląd to trochę jak z jakiejś gierki kiedy nie można sobie na HiDetail pozwolić :) Ta żęsa, zielsko czy co to tam jest na powierzchni wody powinno chyba falować razem z wodą, no i jakiś bump na to zielsko. I skoro już o falowaniu to przydałyby się jakieś zmarszczki naokoło łodzi. Modyfikator ripple - poczytaj w helpie jak stosować jeśli nie wiesz. A ta wodo w środku to w sumie nie taki kataklizm... w końcu nic dziwnego że taka krypa zaczyna tonąć w bajorze :) Spróbój dać jakiś plane z obrazkiem dna i dać mały refraction, bo bez choćby małego refracta to wygląda to jak smoła. Niestey co do oświetlenia to niewiele ci pomogę bo mentala znam słabo, ale masz o tyle dobrze że w helpie maxa masz go od A do Z wyjaśnionego. Poczytaj o Final Gather i Global Illumination (FG i GI), w maxie 2009 uprościli trochę interface mentala więc nie powinieneś mieć problemów. no i chyba lepiej ten topic do WIPa przenieś bo jeszcze da się z niego coś wyciągnąć.
Rekomendowane odpowiedzi