terenas Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 (edytowane) Witam! Szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem w żadnym solucji na mój problem, a więc: zakładając że mam sześcian i chcę żeby jego ściany były perforowane, (okrągłe otwory) a przez perforację ma przechodzić światło do jego wnętrza. jak uzyskać taki efekt ? szukałem czegoś o wycinaniu poprzez displacemet ale nadal nie wiem z czym to się je. Będę niezmiernie wdzięczny za każdą poradę (jestem początkujący więc miejcie to na uwadze ;) ). edit: mogę wysłać scenę jak coś Pozdrawiam! Edytowane 10 Grudzień 2008 przez terenas edit
Sebastian Ozga Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Displace odpada w Twoim przypadku, bo służy jedynie do tworzenia wypukłości. Najlepiej byłoby po prostu wymodelować całą perforację, ale zależnie od tego jak dużo ma być otworów oraz jak gęsto ułożone. Najprościej zrobić to przez dodanie mapy przezroczystości (opacity map).
terenas Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Napisano 10 Grudzień 2008 no właśnie otworów było by strasznie dużo (w tysiącach), w przypadku wymodelowania ich nie dosc ze było by to czasochłonne to sprzęt napewno by tego nie uciągnął przy renderze. mogę prosić o jakieś linki lub informacje jak taka mapa działa ?
Sebastian Ozga Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Robisz sobie w PhotoShopie albo w czymkolwiek innym czarno-biały rysunek, w którym kolor czarny będzie przezroczysty, a biały - nie. TUTAJ jest tutorial (by Jeremy LaDuke, tłumaczenie Marcin Sołbut), w którym jest to ładnie opisane na przykładzie liścia :) 1
arev Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Jeżeli ścianki mają sprawiać wrażenie posiadania grubości to displacement się nada - w połączeniu z parametrem "Water level", który odcina wszystko poniżej zadanej wartości tworząc dziury, lub w połączeniu własnie z mapą opacity. Jednak jeśli ścianki mogą być nieskończenie cienkie to samo opacity wystarczy, a komputer mniej się napoci. 1
terenas Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Napisano 10 Grudzień 2008 wszystko działa, piękne dzięki panowie :D !
terenas Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Napisano 10 Grudzień 2008 Jednak napotykam problem. Mapa opacity nie działa na pewnych powierzchniach obiektu i mimo ze zachodze w głowe na wszystkie możliwe sposoby, nie wiem co jest przyczyną. wrzucam scenke : http://rapidshare.com/files/172064760/projekt_usugowa23.max.html chodzi o to zeby mapa działała glownie na tych wytłoczonych elementach siatki którą pokryty jest sześcian. ponownie prosze o pomoc!
zeet Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Obiekt nie jest zmapowany ,żeby jakakolwiek mapa-textura prawidłowo działała trzeba go zmapować.
Temporal Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Nastepnym razem pokazuj screeny a nie dawaj odrazu maxowych scenek korzystniejsze to bedzie dla obu stron i o wiele szybsze. Sceny dawaj w ostatecznosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się