Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem w żadnym solucji na mój problem, a więc:

 

zakładając że mam sześcian i chcę żeby jego ściany były perforowane, (okrągłe otwory) a przez perforację ma przechodzić światło do jego wnętrza. jak uzyskać taki efekt ? szukałem czegoś o wycinaniu poprzez displacemet ale nadal nie wiem z czym to się je.

 

Będę niezmiernie wdzięczny za każdą poradę (jestem początkujący więc miejcie to na uwadze ;) ).

 

edit: mogę wysłać scenę jak coś

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez terenas
edit

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Displace odpada w Twoim przypadku, bo służy jedynie do tworzenia wypukłości. Najlepiej byłoby po prostu wymodelować całą perforację, ale zależnie od tego jak dużo ma być otworów oraz jak gęsto ułożone.

Najprościej zrobić to przez dodanie mapy przezroczystości (opacity map).

Napisano
  • Autor

no właśnie otworów było by strasznie dużo (w tysiącach), w przypadku wymodelowania ich nie dosc ze było by to czasochłonne to sprzęt napewno by tego nie uciągnął przy renderze. mogę prosić o jakieś linki lub informacje jak taka mapa działa ?

Napisano

Robisz sobie w PhotoShopie albo w czymkolwiek innym czarno-biały rysunek, w którym kolor czarny będzie przezroczysty, a biały - nie.

TUTAJ jest tutorial (by Jeremy LaDuke, tłumaczenie Marcin Sołbut), w którym jest to ładnie opisane na przykładzie liścia :)

Napisano

Jeżeli ścianki mają sprawiać wrażenie posiadania grubości to displacement się nada - w połączeniu z parametrem "Water level", który odcina wszystko poniżej zadanej wartości tworząc dziury, lub w połączeniu własnie z mapą opacity. Jednak jeśli ścianki mogą być nieskończenie cienkie to samo opacity wystarczy, a komputer mniej się napoci.

Napisano
  • Autor

Jednak napotykam problem.

Mapa opacity nie działa na pewnych powierzchniach obiektu i mimo ze zachodze w głowe na wszystkie możliwe sposoby, nie wiem co jest przyczyną.

 

wrzucam scenke :

 

http://rapidshare.com/files/172064760/projekt_usugowa23.max.html

 

chodzi o to zeby mapa działała glownie na tych wytłoczonych elementach siatki którą pokryty jest sześcian.

 

ponownie prosze o pomoc!

Napisano

Obiekt nie jest zmapowany ,żeby jakakolwiek mapa-textura prawidłowo działała trzeba go zmapować.

Napisano

Nastepnym razem pokazuj screeny a nie dawaj odrazu maxowych scenek korzystniejsze to bedzie dla obu stron i o wiele szybsze. Sceny dawaj w ostatecznosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności