Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

W zasadzie ten model powstawał jako materiał do ćwiczeń do książki którą sobie dłubię powoli. Jest to jeden z bardziej skomplikowanych przykładów na bryłę o powierzchni "nieoczywistej" o złożonej topografii, ostatnio dość często spotykanych we współczesnych samolotach wojskowych. Można powiedzieć, że jest to zadanie z pogranicza modelowania organicznego i technicznego. No a przy okazji to bardzo ciekawy samolot, który jak na razie istnieje jedynie w formie pojedynczego prototypu.

 

79ec0021a42e9d66m.jpg a4a7062bb92aebaam.jpg cec5a7e913b06e65m.jpg

 

2ab9de2b81e5bb3em.jpg 352161973e7704dfm.jpg 4983751dd42b0503m.jpg

Edytowane przez mrys

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawa maszyna, ja myślałem o modelowaniu Su-47 jak skończę Miga ale Kliment chyba mnie zabije jak znowu współczesną suszarkę zacznę robić ;).

 

Powodzenia

Napisano

Lucas, Tobie też już Kliment groził?:P

Fajnie idzie choć samolot tak sobie mi sie podoba. Z tym pograniczem modelowania organicznego i technicznego to bym nie przesadzał:P

Napisano
  • Autor

Kliment mnie też już groził. Coś jakimś Łosiem straszył.. ;) A co do tego sformułowania "pogranicze organiki i techniki" to zależy co się rozumie przez "organikę". W moim rozumieniu chodzi o zdolność do "rzeźbiarskiego" odtworzenie nieregularnych powierzchni, przy którym ważniejsze od trzymania sie blueprintów, wykresów czy przekrojów jest wyczucie kształtu i jego odtworzenie na bazie np. wyłącznie fotografii. Zauważyłem że tak często bywa w przypadku modelowania samochodów. W przypadku maszyn jak 1.44 niektóre rejony powierzchni po prostu nie dają się "przekroić", jako że ich ich krzywizny wyznaczył w fazie projektowania komputer na bazie funkcji matematycznych. Czy raczej dają, ale kształt przekroju jest tak pogmatwany, że praktycznie bezużyteczny. Wtedy trzeba zaprząc do pracy wyobraźnię i te obszary po prostu "wyrzeźbić".*

 

-----------

 

* - jeżeli ktoś rozumie do końca, o czym nawijam to jest lepszy ode mnie ;)

Napisano

Nie martw się Marek - chyba wyraziłeś się wystarczająco jasno:) A tak szczerze mówiąc to wg mnie powierzchnie tej maszyny wcale nie wyglądają na takie skomplikowane i niemożliwe do odtworzenia przekrojami, właściwie to sam jego wygląd (kształt kadłuba, chwyty powietrza) kojarzy mi się trochę z połączeniem Eurofightera i Viggena;) chociaż oczywiście zgadzam się z tym, że często lepiej jest wyczuć bryłę niż ślepo ufać blueprintom.

Napisano
  • Autor
A tak szczerze mówiąc to wg mnie powierzchnie tej maszyny wcale nie wyglądają na takie skomplikowane i niemożliwe do odtworzenia przekrojami

 

Też tak myślałem :) Jak napisałem chodzi o niektóre rejony a nie cały płatowiec, chociaż on też jest dość mocno "pogięty". Jednak przód kadłuba, a właściwie jego połączenie z tym wlotem pod oraz z hmmm..., napływami przednich stateczników dają w kość. Pewnie ostatecznie dałoby się je "przekroić", ale IMO dla modelowania nie ma to żadnego znaczenia.

 

Zresztą MiG 29 (którego również modeluję ;) ) bywa także pod tym względem zdradliwy. Na przykład przekroje w okolicy kabiny pilota mają prawie płaskie ściany pionowe na sporej przestrzeni, o czym zwykle się zapomina. Su-47 - komplet dla 1.44 - może być zresztą jeszcze bardziej wymagający.

 

Tak ogólnie, to wydaje mi się, ze nowoczesne samoloty, zwłaszcza te z ostatnich 10-20 lat wymagają znacznie dogłębniejszego przemyślenia bryły przed przystąpieniem do modelowania...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.