mrys Napisano 26 Grudzień 2008 Share Napisano 26 Grudzień 2008 (edytowane) W zasadzie ten model powstawał jako materiał do ćwiczeń do książki którą sobie dłubię powoli. Jest to jeden z bardziej skomplikowanych przykładów na bryłę o powierzchni "nieoczywistej" o złożonej topografii, ostatnio dość często spotykanych we współczesnych samolotach wojskowych. Można powiedzieć, że jest to zadanie z pogranicza modelowania organicznego i technicznego. No a przy okazji to bardzo ciekawy samolot, który jak na razie istnieje jedynie w formie pojedynczego prototypu. Edytowane 29 Grudzień 2008 przez mrys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 26 Grudzień 2008 Share Napisano 26 Grudzień 2008 Ciekawa maszyna, ja myślałem o modelowaniu Su-47 jak skończę Miga ale Kliment chyba mnie zabije jak znowu współczesną suszarkę zacznę robić ;). Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 26 Grudzień 2008 Share Napisano 26 Grudzień 2008 Lucas, Tobie też już Kliment groził?:P Fajnie idzie choć samolot tak sobie mi sie podoba. Z tym pograniczem modelowania organicznego i technicznego to bym nie przesadzał:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 26 Grudzień 2008 Kliment mnie też już groził. Coś jakimś Łosiem straszył.. ;) A co do tego sformułowania "pogranicze organiki i techniki" to zależy co się rozumie przez "organikę". W moim rozumieniu chodzi o zdolność do "rzeźbiarskiego" odtworzenie nieregularnych powierzchni, przy którym ważniejsze od trzymania sie blueprintów, wykresów czy przekrojów jest wyczucie kształtu i jego odtworzenie na bazie np. wyłącznie fotografii. Zauważyłem że tak często bywa w przypadku modelowania samochodów. W przypadku maszyn jak 1.44 niektóre rejony powierzchni po prostu nie dają się "przekroić", jako że ich ich krzywizny wyznaczył w fazie projektowania komputer na bazie funkcji matematycznych. Czy raczej dają, ale kształt przekroju jest tak pogmatwany, że praktycznie bezużyteczny. Wtedy trzeba zaprząc do pracy wyobraźnię i te obszary po prostu "wyrzeźbić".* ----------- * - jeżeli ktoś rozumie do końca, o czym nawijam to jest lepszy ode mnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 26 Grudzień 2008 Share Napisano 26 Grudzień 2008 Nie martw się Marek - chyba wyraziłeś się wystarczająco jasno:) A tak szczerze mówiąc to wg mnie powierzchnie tej maszyny wcale nie wyglądają na takie skomplikowane i niemożliwe do odtworzenia przekrojami, właściwie to sam jego wygląd (kształt kadłuba, chwyty powietrza) kojarzy mi się trochę z połączeniem Eurofightera i Viggena;) chociaż oczywiście zgadzam się z tym, że często lepiej jest wyczuć bryłę niż ślepo ufać blueprintom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2008 A tak szczerze mówiąc to wg mnie powierzchnie tej maszyny wcale nie wyglądają na takie skomplikowane i niemożliwe do odtworzenia przekrojami Też tak myślałem :) Jak napisałem chodzi o niektóre rejony a nie cały płatowiec, chociaż on też jest dość mocno "pogięty". Jednak przód kadłuba, a właściwie jego połączenie z tym wlotem pod oraz z hmmm..., napływami przednich stateczników dają w kość. Pewnie ostatecznie dałoby się je "przekroić", ale IMO dla modelowania nie ma to żadnego znaczenia. Zresztą MiG 29 (którego również modeluję ;) ) bywa także pod tym względem zdradliwy. Na przykład przekroje w okolicy kabiny pilota mają prawie płaskie ściany pionowe na sporej przestrzeni, o czym zwykle się zapomina. Su-47 - komplet dla 1.44 - może być zresztą jeszcze bardziej wymagający. Tak ogólnie, to wydaje mi się, ze nowoczesne samoloty, zwłaszcza te z ostatnich 10-20 lat wymagają znacznie dogłębniejszego przemyślenia bryły przed przystąpieniem do modelowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Marek, ty wiesz że ja się brzydzę nowymi....ale doceniam warsztat:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 29 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2008 Zewnętrze w zasadzie skończone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 co Prezes to Prezes... i nie ma **** we wsi! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekb89 Napisano 30 Grudzień 2008 Share Napisano 30 Grudzień 2008 fajnie fajnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się