MetAtroN Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Czy ktoś wie jak za pomocą vray zrobić render z maskami materiałów do dalszej obróbki w photoshopie itp.? Chodzi mi o taki efekt jak w załączniku. Wiem, że w 'render elements' można dodać Vray_ObjectID i Vray_MtlID które chyba do tego właśnie służą, ale efektem są tylko czarne TIF'y a nie tak jak na pokazanym obrazku.
streaker Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Jest taki kanał jak v-ray material id, czy jakoś tak... w każdym razie z id w nazwie ...:::EDIT:::... ooo... sam na to wpadłeś :) tak, to są te kanały, teraz tylko naucz sie je obsługiwać
claude Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Fajny patent, dobrze wiedzieć.... poza tym jakaś fajna architektórka widzę... to jakiś kościół.. pozdro
MetAtroN Napisano 5 Styczeń 2009 Autor Napisano 5 Styczeń 2009 (edytowane) no właśnie w tym problem, że nic o tym nie mogę znaleźć - w instrukcji vray'a jest tylko lakoniczna tabelka, a wujek Google nic nie wie ;) model nie mój, to tylko przykład jaki znalazłem, w jakimś pobieżnym tutorialu. napisane, że coś takiego jest, ale nie ma nic jak to włączyć i jak używać. Edytowane 5 Styczeń 2009 przez MetAtroN
Hynol Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Ostatnia zakładka - render elemenst -> add i wybierasz z listy. Obiekt musi mieć włączony alpha contribution na 1 żeby był widoczny (domyślne).
MetAtroN Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 Przy ObjectID działa jak należy. Trzeba było: 1. zaznaczyć obiekt 2. wejść w object properties z quadmenu 3. w części rendering controls i opcji g-buffer nadać wartości ObjectID 4. dodać VRay_ObjectID w render elements. Po wszystkim pojawia się normalny render i dodatkowo ekran z maskami jak na obrazku wyżej.
Hynol Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 A nie prościej dawać vray_render ID? Nie trzeba się z IC obiektu bawić...
VoNd Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 od zawsze robie to na skryptach, dziala jak nalezy za kazdym razem niezaleznie od tego jakiej kamery uzywasz i PRZEDE wszystkim dziala to na RGB (zaznaczanie poprzez channels). Jesli nie umiesz pisac skryptow, rpzeszukaj net, na pewno cos znajdziesz.
MetAtroN Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 Faktycznie, efekt jest podobny. Ciekaw jestem na czym polega różnica ;) Co do skryptów to musiałbym poszukać. Z programowania jestem noga ;)
Hynol Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 Różnica polega na tym że każdy obiekt ma inne ID. Tym samym nie można kilku obiektom przypisać tego samego ID i utworzyć w ten sposób "grup" niezależnych obiektów.
MetAtroN Napisano 7 Styczeń 2009 Autor Napisano 7 Styczeń 2009 OK, teraz tylko muszę rozgryźć jak działa materialID ;)
Hynol Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Tak że ID przypisujesz materiałom w material editorze - jest tam taka ikonka do zmiany ID. A wynik jest analogiczny do object ID, tylko działa po materiałach. Osobiście wolę vrayrenderID - nie trzeba nic ustawiać.
Marek G Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 a powiedzcie jak potem na takim wyrenderowanym obrazku w photoshopie szybko zaznaczac poszczegolne nr id materiałó.Bez użycia różdzki.Wiem że jest jakis plugin do pS tylko nie pamiętam nazwy.Znacie go?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się