Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś wie jak za pomocą vray zrobić render z maskami materiałów do dalszej obróbki w photoshopie itp.?

Chodzi mi o taki efekt jak w załączniku. Wiem, że w 'render elements' można dodać Vray_ObjectID i Vray_MtlID które chyba do tego właśnie służą, ale efektem są tylko czarne TIF'y a nie tak jak na pokazanym obrazku.

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest taki kanał jak v-ray material id, czy jakoś tak... w każdym razie z id w nazwie

 

...:::EDIT:::...

ooo... sam na to wpadłeś :) tak, to są te kanały, teraz tylko naucz sie je obsługiwać

Napisano (edytowane)

no właśnie w tym problem, że nic o tym nie mogę znaleźć - w instrukcji vray'a jest tylko lakoniczna tabelka, a wujek Google nic nie wie ;)

 

model nie mój, to tylko przykład jaki znalazłem, w jakimś pobieżnym tutorialu. napisane, że coś takiego jest, ale nie ma nic jak to włączyć i jak używać.

Edytowane przez MetAtroN
Napisano

Ostatnia zakładka - render elemenst -> add i wybierasz z listy. Obiekt musi mieć włączony alpha contribution na 1 żeby był widoczny (domyślne).

Napisano

Przy ObjectID działa jak należy.

Trzeba było:

1. zaznaczyć obiekt

2. wejść w object properties z quadmenu

3. w części rendering controls i opcji g-buffer nadać wartości ObjectID

4. dodać VRay_ObjectID w render elements.

Po wszystkim pojawia się normalny render i dodatkowo ekran z maskami jak na obrazku wyżej.

Napisano

od zawsze robie to na skryptach, dziala jak nalezy za kazdym razem niezaleznie od tego jakiej kamery uzywasz i PRZEDE wszystkim dziala to na RGB (zaznaczanie poprzez channels). Jesli nie umiesz pisac skryptow, rpzeszukaj net, na pewno cos znajdziesz.

Napisano

Faktycznie, efekt jest podobny. Ciekaw jestem na czym polega różnica ;)

 

Co do skryptów to musiałbym poszukać. Z programowania jestem noga ;)

Napisano

Różnica polega na tym że każdy obiekt ma inne ID. Tym samym nie można kilku obiektom przypisać tego samego ID i utworzyć w ten sposób "grup" niezależnych obiektów.

Napisano

Tak że ID przypisujesz materiałom w material editorze - jest tam taka ikonka do zmiany ID. A wynik jest analogiczny do object ID, tylko działa po materiałach. Osobiście wolę vrayrenderID - nie trzeba nic ustawiać.

Napisano

a powiedzcie jak potem na takim wyrenderowanym obrazku w photoshopie szybko zaznaczac poszczegolne nr id materiałó.Bez użycia różdzki.Wiem że jest jakis plugin do pS tylko nie pamiętam nazwy.Znacie go?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności